Objavljeno 6. travnja, 2017.
Proljeće je tu, a s njim i veliki broj vozača koji se odlučuju za redovite servise na svojim limenim ljubimcima, ako mijenjate ulje – donosimo vrijednu preporuku kako automobilu podariti novi život.
Servis promjene ulja i filtra ulja u automobilu jedan je od osnovnih i najvažnijih uopće. Ulje je tekućina koja ima višestruku ulogu u našem limenom ljubimicu, od smanjenja trenja i podmazivanja, kontrole temperature pa do čišćenja od kontaminacija. Ono što je za čovjeka krv, to je za automobil ulje.
Kontaminirano ulje
Iako ga mnogi shvaćaju zdravo za gotovo, u suradnji s njemačkim Liqui Moly otkrili smo čitavu znanost koja se krije iza ove naoko banalne radnje. Donosimo stoga nekoliko savjeta, tj. koraka kojima možete znatno produžiti vijek trajanja vašem automobilu.
1.LIQUI MOLY ENGINE FLUSH
Tijekom vožnje unutar motora vozila stvaraju se brojni sedimenti u obliku ostataka ulja koji se zbog visoke temperature pretvore u svojevrsni talog koji se, pak, lijepi po unutarnjoj površini motora vozila. Ovo možemo vidjeti i golim okom pri svakoj promjeni ulja. Naime, ako obratite pozornost, ulje koje automehaničar ispušta iz motora vozila bit će crne boje, za razliku od novog ulja koje je inače svijetložute boje. Tijekom rada vozila i prijeđenih kilometara ulje se onečišćuje čađom pri izgaranju goriva, a osim njega postoji i neizbježno habanje motora pri njegovu radu. Prilikom ovog habanja stvaraju su brojni sitni ostatci koji se dakako nakupljaju u ulju. Ovako kontaminirano ulje mora se s vremena na vrijeme izmijeniti, pretežno svakih 15.000 kilometara. No, promjenom ulja i dalje se nećemo riješiti sedimentnih ostataka koji se nalaze posvuda unutar motora. Za ovu namjenu Liqui Moly je proizveo Engine Flush. Prevedeno s engleskog, ovaj aditiv doslovce znači – ispiranje motora. Upravo to i radi Engine Flush! Naime, visoko koncentrirani aktivni sastojci ovog aditiva rastvorit će sve naslage kao i postojeće ulje unutar motora. Engine Flush se dodaje u automobil, odnosno direktno u ulje neposredno prilikom njegove izmjene. Dovoljno je kompletan sadržaj uliti u motor i pustiti vozilo u stanju mirovanja na 10 minuta. Nakon toga, ulje se obvezno ispušta, a prostor unutar motora bit će potpuno očišćen i spreman za novo ulje. Rezultat? Tiši, uglađeniji i mirniji, motor vozila ponovo će postati živahan, pa čak i malo štedljiviji zbog bolje funkcije novog ulja koje sada može potpuno dati svoj doprinos.
2.LIQUI MOLY CERATEC
Nakon što smo temeljito očistili motor, vrijeme je za novo ulje i Liqui Moly Ceratec. Ovaj aditiv jedan je od najnaprednijih u području automoto svijeta. Posrijedi je svojevrsna tekuća keramika koja će se miješanjem u novom ulju i kolanjem unutar motora nalijepiti na svaku metalnu površinu. Što to zapravo donosi? Direktan kontakt metala na metal i ranije nepravilnosti metala i habanje motora bit će svedeni na minimum.
Tiši rad
Dobra je stvar da ovaj aditiv ostaje aktivan i do 50.000 kilometara nakon primjene, čak i nakon promjene ulja. Službeni podaci proizvođača govore o vrtoglavih 75 % manje trenja te čak 35 % manje sedimenata i taloga u ulju. Za korisnika ovo znači uglađen, tiši i mirniji rad, bolje performanse te nešto niža potrošnja zbog nižeg faktora trenja. Aditiv dodajemo novom ulju, mi smo se odlučili za Liqui Moly Top Tec 4200, ulje koje ispunjava i nadmašuje norme vodećih proizvođača automobila, a uz izvrsna svojstva pruža nenadmašnu zaštitu.
Imate li, dakle, vozilo kojim ste već prešli nekoliko desetaka ili možda stotina tisuća kilometara, uz Liqui Moly Ceratec i Engine Flush podarit ćete mu novi život. Ipak, kako je riječ o visoko učinkovitim sredstvima preporučujemo dodatno savjetovanje s vašim servisnim savjetnikom jer učinak na već dotrajalim automobilima može otkriti i neke skrivene kvarove, a s njima i nove troškove za vlasnika.
Marin REŽIĆ
Službeni podaci proizvođača govore o vrtoglavih 75 % manje trenja te čak 35 % manje sedimenata i taloga u ulju