Objavljeno 28. ožujka, 2017.
Poslovanje nam je potpuno transparentno, poručuje šef uprave ZLO-a
Ponukani događajima oko Međunarodne zračne luke Zagreb te spornom koncesijom, obraćamo vam se zbog straha da sličan scenarij ne bi dogodio sa Zračnom lukom Osijek.
Ovim riječima počeli su svoje pismo upućeno ministru mora, prometa i infrastrukture Olegu Butkoviću i ministru državne imovine Goranu Mariću navodno djelatnici Zračne luke Osijek. Navodno, kažemo, jer na kraju pisma nitko nije potpisan. I to u vrijeme kada se Hrvatska ponosi nedavno otvorenim novim terminalom Zračne luke Franjo Tuđman u Zagrebu, koju upravo djelatnici osječke zračne luke navode kao - negativan primjer. Pismo, što također začuđuje, anonimne osobe šalju u trenutku dok Zračna luka Osijek posluje bolje nego ikada od obnove nakon Domovinskog rata. U 2016. godini, primjerice, zabilježila je 30 tisuća putnika, tvrtka je poslovala s dobiti uz ostvarenih 14 milijuna kuna, od čega su, istina, dotacije vlasnika - države, Grada Osijeka i Osječko-baranjske županije 4,4 milijuna kuna. Ove godine, zahvaljujući dvjema međunarodnim linijama Wizz Aira i Euro Wingsa, za Basel i Stuttgart, kroz osječku zračnu luku trebalo bi proći rekordnih 60 tisuća putnika. “Ovim putem vam se obraćamo kao većinskom vlasniku u želji da se stane na kraj sustavnom uništavanju Zračne luke Osijek”, poručili su anonimni zaposlenici dvojici ministara.
U pismu se navode nepravilnosti za koje se dijelom optužuje predsjednik uprave Domagoj Marinić. Primjerice, odricanje prava vlasništva RH na pojedinim katastarskim česticama u korist Zračne luke Osijek, koje su prikazane kao dobit od oko 100.000 eura, umjesto u temeljni kapital. Navodi se kako tvrtka nema konstituirani nadzorni odbor od lipnja 2016. Optužuje ga se za “golem gubitak” na pivnici “Kod kazališta”, koja je zatvorena nakon šest mjeseci rada, kao i za otkaz ugovora s Ryanairom. Navodi se kako se u tvrtki zapošljava “bez natječaja ili s namještenim natječajima” neadekvatnog kadra na rukovodeća radna mjesta te da je direktor jednostrano ukinuo kolektivni ugovor i ostavio radnike nezaštićene i to na osnovici plaće iz 2002. godine. Marinića se proziva i zbog rekonstrukcije na zračnoj luci vrijedne 21 milijun kuna.
Upitan za ove optužbe Marinić nam je rekao kako pismo sadrži niz netočnosti, naglasivši kako Državna revizija, razne inspekcije, između ostalih i inspekcija Agencije za civilno zrakoplovstvo, redovito kontroliraju rad zračne luke i nikada nisu imali primjedbi.
- Poslovanje nam je potpuno transparentno. Pa i Nadzorni odbor tvrtke to potvrđuje. Održavamo redovito skupove radnika na kojima ih informiram o svakom koraku. Redovito ih informiram o tijeku pregovora o novom kolektivnom ugovoru koji će sigurno biti potpisan prije kretanja u davanje zračne luke u koncesiju. Za svaku javnu nabavu osnujemo povjerenstvo. Za svako zapošljavanje imali smo povjerenstvo koje je intervjuiralo kandidate i ocjenjivalo ih - kaže Marinić.
Pojasnio je kako o tome kako radi i tko će biti u nadzornom odboru tvrtke odlučuje skupština društva u kojoj je ministar prometa predsjednik. Podsjeća da je kolektivni ugovor raskinut još 2014., jer je za tvrtku bio jednostavno preskup. Za pivnicu je rekao kako se stalo na vrijeme i da nema golemih gubitaka. Pojašnjava kako se radovi na zgradi terminala provode u fazama.
- Cijena od 21 milijun kuna je ukupna i Ministarstvo to ne može platiti - kaže Marinić.
Kaže kako je uvjeren da je povod slanju pisma namjera određenih osoba iz tvrtke da se onemogući davanje zračne luke u koncesiju na temelju javno-privatnog partnerstva. Marinić ne isključuje i mogućnost da se iza pisma skriva želja za njegovom smjenom. Napominje kako je davanje zračne luke u koncesiju logičan slijed i da ga podržavaju sva tri vlasnika - država, Grad i Županija. Naglašava kako se godinama poslovodstvo trudi podići zračnu luku kako bi je netko prepoznao, preuzeo i nastavio dalje razvijati. Ističe da do koncesije treba napraviti mnogo toga i da je to postupak koji može potrajati i godinu dana.
Iako smo Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture poslali upit da se očituje o navodima iz anonimnog pisma, odgovor do zaključenja ovog broja Glasa Slavonije nismo dobili.
Igor MIKULIĆ
Domagoj Marinić
predsjednik uprave Zračne luke Osijek: Nužna su nam ulaganja
Marinić ističe kako je ZLO u proteklih godinu dana dobila dva ozbiljna pisma namjere potencijalnih investitora. Jedan je iz Kine, a drugi je slovenski konzorcij. “Javno-privatno partnerstvo nam je bitno, jer bi privatni investitor uložio u infrastrukturu zračne luke, ali i donio novo tržište. Nužna su nam ulaganja u proširenje putničke zgrade, produženje piste, proširenje kargo skladišta... Riječ je o investicijama od 25 milijuna eura. Država, Grad i Županija, kao i ZLO, za to nemaju novca. Koncesija u konačnici mora donijeti porast prometa i nova zapošljavanja. Nitko zračnu luku neće odnijeti na leđima”, kaže Marinić, napominjući kako je stava da to pojedini zaposlenici ne žele, jer će privatni koncesionar od zaposlenika tražiti da zaradi svoju plaću, odnosno “ostavit će one koji mu vrijede”.