Novosti
NOVI UDARAC PO DŽEPU

Zbog goriva skuplji autobusni prijevoz
Objavljeno 24. ožujka, 2017.
Vožnja Čazmatransom od Osijeka do Zagreba četiri je kune skuplja, kartu treba platiti 119,70 kuna

Nedavno su zbog porasta stope PDV-a cijene digli ugostitelji, poskupjele su cigarete, još prije povrće i voće, automobili, gorivo te tko zna što još ne.

Hladan tuš ovih su dana doživjeli vozači, posebice oni koji češće prometuju hrvatskim autocestama pod upravom HAC-a. Dakako, riječ je o porastu cestarine. Poskupljenje od pet posto, naime, trebalo bi stupitina snagu od 3. travnja, a ljetno poskupljenje za dodatnih 10 posto trebalo bi vrijediti od lipnja do 1. listopada, ali će iz njega biti izuzeti autobusi. Ipak, neki su prijevoznici odlučili podići cijenu karte.

- Neugodno sam se iznenadila kada sam u Čazmatransovoj osječkoj poslovnici došla kupiti kartu za Zagreb, u koji često odlazim. Umjesto dosadašnjih 115 kuna za jedan smjer, cijena karte je 119,70 kuna - upozorava čitateljica Glasa. Slaže se da poskupljenje nije toliko drastično, ali četiri kune na jednom, tri na drugom, a pet i više kuna na trećem mjestu znače - problem. I to ne tako malen kada se zna da većina ljudi jedva spaja kraj s krajem i gotovo da živi samo za to kako bi platila režije. Informaciju o poskupljenju potvrdio je i Berislav Saraja, komercijalni direktor Čazmatransa, ali ga, unatoč pretpostavkama, nije obrazložio porastom cestarine, nego cijenama goriva.

- U posljednja tri-četiri mjeseca cijene goriva porasle su za 20 posto, što je prouzročilo da naši ukupni ulazni troškovi porastu za više od sedam posto. Zato smo s 22. ožujka korigirali cijene na određenim relacijama, za koje smo utvrdili da su cijene niže od uobičajenih i da su uzrok negativnog poslovanja - kaže Saraja, naglasivši kako je jedna od relacija na kojima je poskupjela autobusna karta i ona od Osijeka do Zagreba.

Prijevoznici poput Panturista i APP-a za sada nisu podigli cijene autobusnih karata, što ne znači da neće poći stopama Čazmatransa. Kako je za Hinu nedavno izjavio predsjednik Udruženja cestovnoga teretnog prometa HGK-a, Darko Vukadinović, prijevoznici su iznenađeni Vladinom odlukom o podizanju iznosa cestarine, jer im je obećano da cestarine neće rasti, koje su ionako među višima u Europi, nego da će se restrukturiranjem državnih koncesionara i novim modelima naplate na autocestama u Hrvatskoj pokušati optimizirati njihovo poslovanje.

Ivica GETTO
prijevoznici povećane troškove prebacuju na korisnike usluga

Više je nego jasno da će prijevoznici povećane troškove prebaciti na - korisnike usluga, a kako tvrde u HGK-u, rast cestarine samo je nastavak trenda povećanja troškova prijevoza, jer je gorivo posljednjih godinu dana poskupjelo za dvadesetak posto, a s porastom cestarina od pet posto ukupni troškovi prijevoza porast će za 5 do 10 postou odnosu prema istom razdoblju prethodne godine. Dodaju kako ova odluka nikako ne ide u prilog povećanju sigurnosti ukupnog prometa na cestama, jer, umjesto da se veći dio prijevoza odvija autocestama, dodatno se potiče prijevoznike da se koriste neprikladnim alternativnim cestama bez naplate, pri čemu je prijevoz tereta i putnika sporiji, uz smanjenu sigurnost te uništavanje državnih cesta.

Gorivo je u godinu dana poskupjelo za 20-ak posto, a zbog skupljih cestarina troškovi prijevoza porast će za 5 do 10 posto

Najčitanije iz rubrike