Osijek
“VJESNICI PROLJEĆA”

Policija nastavila ustaljenu praksu lova na bicikliste
Objavljeno 24. ožujka, 2017.
Na više mjesta u gradu policajci iskaču iz “sačekuša” pred bicikliste

S prvim su zrakama sunca na ulice Osijeka izišli i prvi autohtono osječki “vjesnici proljeća” - policajci u lovu na bicikliste. Već danima se se mogu vidjeti na više lokacija u gradskom središtu.

- Svako jutro policijska patrola stoji na Zrinjevcu, na potezu između Reisnerove i Gundulićeve ulice. Ta je cesta, karikiram, duga 150 metara i zacijelo ondje ne zaustavljaju automobile, nego su se, prema ustaljenom običaju, usmjerili na bicikliste. U srijedu ujutro vidio sam ih kako su zaustavili biciklista koji je vozio po nogostupu. U to doba dana ni je bilo ni jednog pješaka na nogostupu. Neki sam dan bio u Zagrebu, ondje policija, za azliku od osječke, nije fiksirana na bicikliste. Svi se dobro sjećamo statistike - samo u Osijeku policija revno kažnjava bicikliste za svaku sitnicu, u drugim gradovima broj kazni višestroko je manji - ljutit je 28-godišnji čitatelj koji živi u blizini Zrinjevca.

Česta je “sačekuša” i kod “Bille” u Strossmayerovoj ulici. Ondje policajci stoje između obiteljske kuće i ugostiteljskog objekta, pa iskaču pred bicikliste koji voze po nogostupu. Nogostup je ondje toliko uništen i pun rupa da je gotovo nemoguće hodati, a kamoli juriti biciklom.

- Nije stvar u tome što policajci kažnjavaju bicikliste. Onaj tko ne poštuje zakone, neka za to i odgovara i plati kaznu, ali kada kažnjavaju bez veze, to nema nikakvog smisla - smatra naš sugovornik, ponavaljući kako bi praksa kažnjavanja trebala biti ista u cijelj Hrvatskoj, a ne da se negdje “trenira strogoća”, a negdje “gleda kroz prste”.

Prema statistici Policijske uprave osječko-baranjske, tijekom prošle godine u Osječko-baranjskoj županiji evidentirano je 4148 prekršaja biciklista. Od ukupnog broja evidentiranih prekršaja 1664 odnosilo se na nekorištenje biciklističke staze ili vožnje po sredini ceste.

Biciklisti u Osijeku najviše su revoltirani višegodišnjim učestalim kažnjavanjem biciklista koji ne ugrožavaju ostale sudionike u prometu ni pješake.

Uvijek ima onih koji divljanjem između pješaka na nogostupu ugrožavaju sve koji se oko njih nalaze, no u tim trenutcima policije nema. Takav se događaj zbio i u kolovozu 2014. kada je, još uvijek nepoznati biciklist, srušio tada petogodišnje dijete na nogostupu u Ulici Republike Hrvatske u strogom centru grada i teško ga ozlijedio. Identitet odbjeglog biciklista nikada nije utvrđen.

Veliki su problem, kao i kod vozača motornih vozila, oni koji popiju čašicu više pa se uključe u promet. Tako je tijekom 2016. godine od ukupnog broja prekršaja biciklista čak trećina u prometu uhvaćena s nedozvoljenim promilima - njih 1273. Zbog toga što nisu uključili svjetla na biciklima policija je lani zaustavila 506 biciklista, 291 prekršaj bio je vezan uz tehničku neispravnost bicikla, dok je 190 prekršaja evidentirano zbog nekorištenja prsluka. Tu je i 60 prekršaja vezanih uz smanjenje stabilnosti na biciklu za vrijeme vožnje, 11 prekršaja vožnje u suprotnom ili zabranjenom smjeru, tri nepoštovanja prometnog svjetla te 150 ostalih prekršaja biciklista.

Najnevjerojatnije je u svemu što u Policijskoj upravi osječko-baranjskoj prigovore građana, ali i novinara koji izvješćuju o problemu pretjeranog kažnjavanja biciklista, smatraju najvećim problemom u cijeloj stvari?!

Sandra LACIĆ
KAZNE 300 KUNA

Prema Zakonu o sigurnosti prometa na cestama, biciklisti moraju voziti tako da ne smanjuju stabilnost svog vozila i ne ometaju druge sudionike u prometu. Osobito se ne smije skidati istodobno obje ruke s upravljača, pridržavati se za drugo vozilo, prevoziti, vući ili gurati predmete koji ga mogu ometati u vožnji ili ugrožavati druge sudionike u prometu. Biciklist koji se kreće kolnikom na javnoj cesti dužan je noću i danju u slučaju smanjene vidljivosti biti označen reflektirajućim prslukom ili reflektirajućom biciklističkom odjećom. Biciklisti se moraju obvezno kretati biciklističkom stazom, a ako je nema, onda što bliže desnom rubu kolnika. Ako se dva ili više biciklista kreću u skupini, moraju voziti jedan iza drugoga. Ako se ovih pravila ne pridržavaju, bicikliste očekuju kazne u iznosu od 300 kuna.

prekršaji

LANI U NAŠOJ ŽUPANIJI KAŽNJENO 4148 BICIKLISTA

Ljiljana Belajdžić

pročelnica Upravnog odjela za urbanizam i graditeljstvo

BICIKLISTIČKA STAZA OD SOLARSKOG TRGA DO STARČEVIĆEVA TRGA

U travnju 2016. godine na snagu je stupio Pravilnik o biciklističkoj infrastrukturi u Hrvatskoj, koje je donijelo Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture. Gradovi su dobili rok od dvije godine da prilagode biciklističku infrastrukturu u svojim zajednicama, a Grad Osijek odmah je prionuo poslu. S obzirom na velik broj upita građana o tome što je s biciklističkim stazama u gradskom središtu, upitali smo nadležne osobe u gradskoj upravi što se poduzima u svezi s tim.

Tijekom 2016. godine, na zahtjev Grada Osijeka, izrađen je prometni elaborat “Biciklistička infrastruktura u centru grada Osijeka”. Elaborat je izrađen u skladu s odredbama Pravilnika o biciklističkoj infrastrukturi. Prema projektiranom rješenju, moguće je označiti biciklističke staze u Ulici Hrvatske Republike i Županijskoj ulici, ali je za to prethodno potrebno obaviti građevinske radove na proširenju sadašnjih pješačkih površina te reorganizaciju parkirališta. U Ulici Josipa Jurja Strossmayera na sjevernoj će se strani od Solarskog trga do Trga Ante Starčevića proširiti pješačka površina te označiti biciklistička staza. Iz tih je razloga i označeno parkiralište na sredini kolnika – doznali smo od Ljiljane Belajdžić, pročelnice upravnog odjela Grada Osijeka.

Možda ste propustili...

ISTRANI DOŠLI PO NAŠA ISKUSTVA

Razmjena iskustva dviju europskih regija sporta

DANAS U POLJOPRIVREDNOJ I VETERINARSKOJ ŠKOLI

Prodaja prijesadnica i panel “Od škole do doktorata”

PROJEKT UDRUGE KREAKTIVA: UPOZNAJUĆI EUROPU UPOZNAJEM SEBE

Punoljetnost su obilježili putujući vlakom po Europi na trasi Orient Expressa

Najčitanije iz rubrike