Zdravlje
DETOKSIKACIJA

Proljeće je pravo vrijeme za izbacivanje otrova iz tijela
Objavljeno 20. ožujka, 2017.
Umor, problemi s probavom, pad imuniteta, posljedica su toksina

Zamislite da ste cvijet koji je cijelu zimu spavao i čekao da iziđe sunce kako bi ponovno mogao cvjetati. Kada sunce konačno stigne, cvijet i dalje ne cvjeta, čak se može osjećati poprilično loše. Proizlazi da su podzemne vode kojima se korijen hranio cijelu zimu pune toksina te su se u stabljici nakupile loše tvari.

Detoksikacija znači uklanjanje toksina iz tijela. Baš kao i cvijeće, ljudi upijaju toksine preko hrane, vode i zraka. Također, vaše vlastito tijelo proizvodi toksine koji se zovu metabolički otpad. Srećom, naš probavni, endokrini i krvožilni sustav posjeduju mehanizam s pomoću kojeg uklanjaju toksine iz tijela kroz usta, oči, kožu, probavni te mokraćni trakt. Problem nastaje kada pretjeramo s unosom loših namirnica, nedovoljno se krećemo te smo pod neprestanim stresom. To su sve čimbenici koji usporavaju prirodan detoks organizma. Posljedica nakupljanja toksina su umor, problemi s probavom, glavobolje, pad imuniteta...

Dobro zdravlje

U kombinaciji s pravilnom prehranom joga se pokazala kao sjajan pomoćnik za poticanje prirodnog procesa detoksikacije organizma. Joga prije svega potiče cirkulaciju, opušta mišiće, poboljšava probavu te sjajno djeluje na unutrašnji mir. Svako jutro nakon šetnje sa svojim psom Aronom odradim nekoliko serija „Pozdrava suncu“. Pozdrav suncu je osnova joge te se sastoji od 12 povezanih poza koje aktiviraju cijelo tijelo. Na YouTtubeu postoje mnogi filmići s vodstvom instruktora s pomoću kojih možete vježbati. To je proces koji ne zahtijeva mnogo vremena. Potrebno vam je samo desetak minuta dnevno, a rezultati su fantastični!

Detoks potiče emocije, ali i inspirira! Uzmite si knjižicu koja vam stane u torbu. Zapisujte osjećaje, misli i ideje koje će vam se javljati prilikom procesa detoksikacije. Kako tijelo izbacuje toksine, to čini i vaš um, kojem je također potrebno čišćenje od negativnih emocija i loših osjećaja.

Pokušajte meditirati. Krenite s pet minuta dnevno. Očistite um, duboko dišite i koncentrirajte se na svoje tijelo. Ono vam je najbolji saveznik i samo će vam reći gdje je problem, samo ga trebate naučiti slušati. Važno je njegovati cijelo svoje biće, a to uključuje tijelo, um i duh!

Trodnevni plan prehrane

U početku ćete čak imati i manje energije, stoga je važno obratiti pozornost na fizičke potrebe. Tjedan dana prije nego se odlučite na detoks, počnite promatrati svoje prehrambene navike, što znači da krenete zapisivati što jedete. Nakon toga odaberite minimalno tri namirnice koje želite izbaciti ili ograničiti u danima detoksikacije. To može biti kava, šećeri, kruh... Važno je, također, zamijeniti "loše" stvari s više zdravih namirnica, kako se ne biste osjećali depresivnima.

Voće i povrće tijekom trodnevnog plana konzumirajte u neograničenim količinama. Ne konzumirajte nikakve stimulanse, poput alkohola kako biste tijelu dali predah, opustili jetru, bubrege i nadbubrežne žlijezde. Izbacite i meso te si osigurajte dovoljne količine zelenog čaja i prirodnih sokova od voća i povrća.

Vodite računa o dehidraciji i gledajte da popijete pola litre tekućine svakih 90 minuta. Voda s limunom je izvrstan izbor. Režim možete produžiti i na sedam dana, ali ne duže od toga. Organizam će vam sam početi tražiti masnoće. Boravite više u prirodi, berite visibabe, jaglace i ljubičice. Ako živite u predjelima gdje rastu šparoge, pričekajte još koji dan i krenite u potragu za ovom iznimno zdravom namirnicom. Promatrajte kako se sve budi, cvjeta i mijenja. Ukradite prijateljicu, odšetajte na kavu, upijajte prirodan D vitamin i razvežite priču o novim trendovima i šarenim proljetnim krpicama! U pauzi od razgovora provjerite našu novu web-stranicu: http://zdravljenatanjuru.webnode.hr/

Ana Tomšić Blažan, nutricionist

1. dan

l Doručak: Voda s limunom, laneno ulje s orašastim plodovima ili sjemenkama te manja količina sušenog voća.

l Ručak: Biljni čaj, salata od kelja kuhanog na pari začinjena limunom s Tahini pastom.

l Večera: Zdjela miješanog voća, kuhana pirjana broluka s maslinovim uljem i pečeni batat.

2. dan

l Doručak: Voda s limunom, smoothie s voćem ili povrćem te konopljinim uljem.

l Ručak: salata od miješanog povrća s dodatkom kuhane repe i limuna. Punjene stabljike celera sa Tahini namazom.

l Večera: Juha od mrkve, cikle i đumbira, povrće na pari začinjeno lanenim uljem.

Dan 3

l Doručak: Voda s limunom, ostatak juhe od mrkve, đumbira i cikle.

l Ručak: Pečena bundeva, miješana salata sa naribanom mrkvom, klice po izboru, Tahini namaz.

l Večera: Pirjano povrće na maslinovom ulju, biljni čaj

l Međuobrok: Tijelo će tražiti unos šećera, stoga si osigurajte dovoljnu količinu suhog voća, ali ne pretjerujte. Pola šake sušenog voća dnevno i više je nego dovoljno! Čaša bademova ili kokosova mlijeka također je izvrstan međuobrok, a svježe povrće možete grickati tokom dana koliko vas volja.

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana