Autoglas
GENEVA INTERNATIONAL AUTO SHOW

Sjaj autoindustrije na neutralnom terenu
Objavljeno 14. ožujka, 2017.
Brojke su impresivne, čak 180 izlagača sudjelovalo je s više od 900 modela

Može nas kriza tući godinama, ali to neće uništiti automobilsku industriju. Auto “mašinerija” grabi krupnim koracima naprijed i pokazala je da se zna prilagoditi svim nedaćama pa novi modeli svako malo ugledaju svjetlo dana. Svi putovi proteklog su tjedna vodili u Švicarsku - neutralni teren koji svake godine u Ženevi ugošćuje sve relevantne marke automobila.

Brojke su impresivne, čak 180 izlagača iz cijelog svijeta sudjelovalo je s više od 900 modela. Održano je 148 svjetskih i europskih premijera i to u svim segmentima, od onih najjeftinijih koji su dostupni prosječnom hrvatskom džepu, poput Kije Picanto pa do svemirskih četiri milijuna eura, naime, toliko treba izbrojiti za Pagani Huayra roadster, ili Bugatti Chiron. Da budemo točni do kraja, cijena Chirona je 2,4 milijuna eura bez davanja i drugih nameta. No, kada se tu ubroji porez i ostale dadžbine, konačna cijena raste iznad četiri milijuna eura. Ne brinite se, imao onih koji to mogu platiti, nekoliko narudžbi već je “palo” u Ženevi. Salon automobila koji se ne smije propustiti udomaćio je čak i iz Europe odmetnutog Chevroleta, a pojavio je i Tata Motors s modelom Tamo.

Gužve je bilo i na štandu Hyundaija koji je predstavio i30 karavan, čiji je prtljažnik kapaciteta 602 litre. S preklopljenim sjedalima prtljažnik se povećava na 1650 litara. Raspolagat će s najvećim prtljažnikom u karavanima kompaktne klase. Novi i30 Wagon dugačak je 459 cm, 25 centimetara više od standardne peterovratne verzije. Od sadašnjeg modela duži je 10 cm, a prtljažnik mu je veći 74 litre.

Od Stingera do Alpine

Kija se podičila sa Stingerom, automobilom dugim 483 cm i s visinom od 140 centimetara. Izgleda uistinu sjajno, a pogoni ga 2.0-litreni turbomotor snage 255 KS. Korejci s ovim modelom žele konkurirati Audiju A5 Sportback. Audi je pak zaintrigirao posjetitelje s konceptnim modelom Q8 koji ulazi u segment najvećih SUV-ova. Kako će izgledati serijski model, pokazuje Sport Concept s hibridnim pogonom temeljenim na 3.0 TFSI V6 motoru i inovativnom elektronski pokretanom kompresoru. Najveća brzina mu je 275 km/h, a do „stotke“ ubrzava za 4,7 sekundi. Tu je i Audi RS5 Coupe s 2.9-litrenim V6 biturbom s 450 KS i 600 Nm okretnog momenta. Od 0 do 100 km/h sprinta za 3,9 sekundi i postiže maksimalnih 280 km/h.

Renault velike nade polaže u nasljednika legendarne Alpine - model A110. Riječ je o sportskom dvosjedu teškom samo 1,1 tonu. Karoserija je napravljena od aluminija, zbog čega ima tako malu težinu, a utjecaj legendarnog trkaćeg automobila vidi se po dvostrukim svjetlima sprijeda i bočnoj liniji. Ispod haube je motor snage 250 KS i 320 Nm okretnog momenta. Za ubrzanje do „stotke“ treba mu 4,5 sekundi. Cijena za europsko tržište iznosi 58.500 eura.

Opel je predstavio limuzinsku i karavansku verziju Insignije, Grand Sporta i Sports Tourera. Izložen je i novi crossover Crossland X koji je svojevrsna zamjena za odlazeći monovolumen Merivu. Četiri godine čekalo se da koncept Monze postane nova Insignia koja je ponovno divovskih dimenzija. Ponuda motora starta s turbobenzincem snage 138 KS. Nasljednik Merive složen je pak na platformi Peugeota 2008 i Citroena C3 Picasso.

Konkurencija

Volkswagen je interes pobudio s modelom Arteon koji bi trebao zamijeniti Passat CC s kojim dijeli platformu. Od Passata je duži 9,4 centimetara, od čega pet cm otpada na međuosovinski razmak. Kupci mogu birati između tri TSI i isto toliko TDI motora snage od 148 do 276 KS, prednjeg ili pogona na sve kotače, te ručnih i DSG mjenjača.

Što se tiče Volva, oni su naglasak stavili na prezentaciju druge generacije modela XC 60. Na tragu većeg modela XC 90 novitet nastupa s prepoznatljivim dizajnom naglašenim Thorovim batom na prednjim svjetlima. Volvo XC 60 vozi na istoj platformi kao i veći XC 90, a među ponuđenim motorima nalazi se i T8 Twin Engine. Zahvaljujući kombinaciji 2.0-litrenog benzinca i elektromotora raspolaže sa 407 KS. Uz njih u ponudi će biti benzinci sa 254 i 320 KS, te dizelaši sa 190 i 235 KS.

S modelom DS 7 Crossback, Francuzi žele konkurirati Audiju Q5 i BMW-u X3. Za pogon prvog DS crossovera zadužen je hibrodni pogon (e-TENSE) koji se sastoji od 200 KS snažnog benzinca i dva elektromotora u kombinaciji sa 8-stupanjskim automatskim mjenjačem. Ukupna izlazna snaga je 300 KS, a vozač može birati između tri načina vožnje: potpuno električni, hibridni, kombinirani (većinom koristi benzinca). Na struju DS 7 može proći 60 kilometara, a punjenje baterije traje nešto više od četiri sata, odnosno dva i pol s posebnim punjačem. U ponudi će biti još tri benzinca (THP 180 i THP 225, te PureTech 130) i dva dizelaša (BlueHDi 130 i BlueHDi 180).

O ostalim premijerama pisat ćemo i u idućem broju Auto Glasa.

Iz Ženeve: Mato PAVLIČEVIĆ i Vedran METELKO
RIMAC OPET U ŽENEVI

Najprestižniji sajam automobila nije mogao proći bez Rimac automobila. Predstavljen je poboljšani model Concept One koji sada raspolaže s 1224 konjske snage. I cijena je porasla, s 800.000 na 1,2 milijuna eura. Brojke kažu da do stotke ubrza za 2,5 sekundi, do 200 km/h mu treba 6 sekundi, a 300 km/h za nevjerojatnih 14 sekundi. Brzina mu je elektronski limitirana na 355 kilometara na sat. Mate Rimac hrvatskim je novinarima poručio kako se njegova mala tvrtke ne može uspoređivati s velikim igračima, ali su usavršili visoku tehnologiju za električne automobile i šire dilersku mrežu po cijelom svijetu. Osim rada na Conceptu One, Rimac prodaje Aston Martinu i drugim velikim tvrtkama tehničke komponente poput baterija i elektromotora.

“POPLAVA” KONCEPATA

Ženevski salon automobila obilovao je velikim brojem konceptnih modela, futuristički automobila s mnogo elemeneta koji se još ne primjenjuju u današnjim automobilima. Zbog toga još uvijek mnogo njih ne dođe do serijske proizvodnje. No, takvi koncepti određuju budućnost pojedinih marki i smjer u kojem će se razvijati pa su vrlo važni čak i pod cijenu da ne dožive transformaciju u serijski model. Peugeot je prestavio Instinct, Citroen C Air-Cross, a Renault Trezor. Volkswagen je pak pokazao električnog I.D. Buzza, dok je Mitsubishi bio pristuan s eX crossover konceptom.