Novosti
SLUŽBENI ZRAKOPLOV

Za 91 let Vladina Challengera 10,7 milijuna kuna
Objavljeno 2. ožujka, 2017.

Službeni zrakoplov u vlasništvu Republike Hrvatske Challenger CL-604, prema podacima Direkcija za korištenje službenih zrakoplova, lani je imao samo 91 let. Praktički, to znači da u prosjeku nije poletao ni dva puta tjedno.

Konkretno, zrakoplov je korišten za službena putovanja predsjednice Republike (26 puta), Hrvatskog sabora, predsjednika Vlade Republike Hrvatske, Ministarstva vanjskih i europskih poslova (četiri puta), Ministarstva pravosuđa (dva puta), medicinski letovi (prijevoz pacijenta i organa - ukupno 16 puta) te odlazak na servise (SERV/TEH, četiri puta).

“U 2016. godini zrakoplov se koristio za službene potrebe zračnog prijevoza predsjednika Vlade Republike Hrvatske, i to 39 puta, od čega 28 puta za potrebe bivšeg predsjednika Vlade Tihomira Oreškovića i 11 puta za potrebe aktualnog predsjednika Vlade Republike Hrvatske Andreja Plenkovića”, odgovorili su iz Direkcije na službeni upit Glasa Slavonije.

Naime, Direkcija je stručna služba Vlade koja je ustrojena kao operator zrakoplova u državnom vlasništvu (tipa Challenger CL-604 registracijske oznake 9A-CRO) u cilju samostalnog obavljanja povremenog zračnog prijevoza za potrebe tijela državne vlasti Republike Hrvatske u domaćem i međunarodnom civilnom zračnom prometu, kao i održavanja zrakoplova te vođenja kontinuirane plovidbenosti službenih zrakoplova u vlasništvu Republike Hrvatske. Direkcija radi prema nalozima i uputama Vlade.

U 2015. godini Challenger je mnogo više korišten. Njime je obavljeno 168 letova, od čega je predsjednik Vlade letio 63 puta, a usluge zračnog prijevoza koristili su i predsjednica Republike (15 puta), Hrvatski sabor (devet puta), Ministarstvo vanjskih i europskih poslova (48 puta), Ministarstvo unutarnjih poslova (19 puta), Ministarstvo obrane (dva puta), Ministarstvo vanjskih i europskih poslova/Ministarstvo unutarnjih poslova (dva puta), odlazak na servis (osam puta) te medicinski letovi (dva puta).

Zrakoplov se inače može koristiti za službene potrebe zračnog prijevoza Vlade, hrvatskog predsjednika, Hrvatskoga sabora i drugih korisnika prema odobrenju predsjednika Vlade. U Direkciji pojašnjavajući postupak koji prethodi korištenju zrakoplova navode kako se zahtjevi za njegovu uporabu dostavljaju Uredu predsjednika Vlade odmah po saznanju za namjeravano putovanje. Predstojnik Ureda u dogovoru s predsjednikom Vlade Republike Hrvatske odobrava korištenje zrakoplova i potpisuje naloge za letove Direkcije.

Ukupni troškovi letova zrakoplova u 2015. godini iznosili su nešto više od milijun kuna (1,05 milijuna), a u 2016. 780 tisuća kuna. “U taj obračun ulaze direktni troškovi zrakoplova po pojedinom letu, a to su gorivo za zrakoplov, poletno-sletne takse, prihvat i otprema zrakoplova, razleđivanje zrakoplova, troškovi preleta i terminalne naknade, meteorološki podaci i korištenje satelitskog telefona na letu, sve potrepštine za zrakoplov, smještaj, prijevoz i dnevnice posade zrakoplova, čišćenje zrakoplova nakon leta i doprinosi za zdravstvenu zaštitu na službenom putu u inozemstvu”, navode iz Direkcije.

Međutim, to nisu i svi troškovi koje ima Direkcija. Prema podacima koji se mogu iščitati s internet-stranice Direkcije, ta je stručna služba za 2016. imala planirani proračun u iznosu od 10,7 milijuna kuna.

Igor MIKULIĆ
Prijevoz bolesnika plaća Vlada

U Direkciji navode kako se novac za obavljanje usluga zračnog prijevoza osigurava u državnom proračunu na pozicijama onih tijela državne vlasti koja koriste usluge zračnog prijevoza. Troškove korištenja zrakoplova u vlasništvu Republike Hrvatske za potrebe prijevoza bolesnih ili ozlijeđenih osoba snosi Vlada.

Najveći dio odlazi na plaće

Najveći iznos rashoda u planiranom lanjskom proračunu od 10,7 milijuna kuna odnosi se na plaće zaposlenih - 3,74 milijuna te na usluge tekućeg i investicijskog održavanja - 3,67 milijuna kuna. Prije dvije i pol godine u medijima se pisalo o tome da je ravnatelj Direkcije, a tada je to bio Mladen Turković, bio u samom vrhu najbolje plaćenih zaposlenika u javnom sektoru, s brutoplaćom od 51 tisuću kuna, što je znatno više od plaće premijera. Osim njega, još su tri osobe imale vrlo visoke plaće. Riječ je o pilotima čija su primanja u rangu s onima pilota Croatia Airlinesa.

Možda ste propustili...