Autoglas
EUROPSKI AUTOMOBIL - KIA

Doznali smo zašto Slovaci mogu, a mi ne možemo i ne možemo
Objavljeno 28. veljače, 2017.

Žilina je nekoć bila mali provincijski gradić koji se u doba postsocijalizma suočio s tipičnim problemima nerazvijenog gospodarstva i manjka radnih mjesta. No, onda je u susjedstvo stigla Kia i krenuo je nagli razvoj koji je preporodio cijelu regiju.

Kia je u deset godina ovdje proizvela više od dva i pol milijuna vozila i gotovo četiri milijuna benzinskih i dizelskih motora. Južnokorejski div u tom je razdoblju uložio milijardu i 700 milijuna eura. S vremenom su proizvodni pogoni prošireni, a danas u tvornici radi oko 3800 ljudi. No, uračunamo li i najveće dobavljače, ovim projektom izravno je stvoreno čak 20 tisuća novih radnih mjesta. Sagrađene su nove ceste, uključujući dio autoceste od Bratislave do Žiline, željeznica je također modernizirana pa je današnja prometna infrastruktura osjetno bolja nego prije. Kia je svojim radnicima omogućila i besplatni prijevoz na posao.

Samo u prošloj godini Kia je ovdje uložila 60 milijuna eura, dok u 2017. planiraju investirati dodatnih 130 milijuna u inovacije koje se tiču proizvodnje i proizvodnog asortimana. Mnogo se ulaže i u stalnu edukaciju zaposlenika na svim razinama. Samo kroz porez Kia je svojim domaćinima dosad donijela 320 milijuna eura. Uračunaju li se drugi porezi, carine i nameti, u državni ili regionalni proračun slila se i četiri puta veća svota. Eto, tako je to u Slovačkoj, zemlji koja je jasnim zakonskim odrednicama i državnim jamstvima privukla ozbiljne ulagače poput Kije i sa svojih 5,4 milijuna stanovnika postala svjetskom velesilom u proizvodnji automobila.M.Pavličević

Za globalna tržišta

Trenutačno se u ovim pogonima proizvode tri Kijina modela - sportski terenac Sportage, jednovolumen Venga, te tri izvedbe kompaktnog Ceeda. Za proizvodnju jednog vozila radnicima i robotima potrebno je manje od jedne minute. Izvoze ih u 95 zemalja svijeta pa je ova regija i u prometnom smislu osjetila brojna poboljšanja.