Osijek
I JA MOGU ČITATI

Postoje sjajne tehnike
za svladavanje čitanja
Objavljeno 26. veljače, 2017.

Nacionalni podatci pokazuju kako u svakom od nižih razreda osnovnih škola u Hrvatskoj od dva do četiri djeteta imaju poteškoća s čitanjem i pisanjem, ali velik broj roditelja ignorira taj problem svojeg djeteta ili ga si ne želi priznati, napominje Darija Klaričić–Veg, inicijatorica i osnivačica Škole kreativnog pisanja i neformalnog obrazovanja Osijek, koja je sada pokrenula i program pomoći djeci s poteškoćama u čitanju i pisanju. Upravo s tim ciljem, a u skladu s nacionalnom kampanjom “I ja mogu čitati”, u subotu je održano prvo besplatno predavanje za 40-ak zainteresiranih roditelja, a kojima su otkriveni savjeti i trikovi kako djetetu pomoći u poteškoćama s pisanjem i čitanjem.

- Ovu sam ideju kao knjižničarka predstavila prvi put na županijskom aktivu knjižničara, a sa mnom su u cijeli projekt ušle Dunja Kufner, koja je mentor učitelj, te Silvija Lauš, suradnica marketinških aktivnosti u “Karolini”, tvrtki koja je pokrovitelj projekta. Primijetili smo da djeca najčešće imaju problem percepcije te glasovene sinteze i analize, odnosno premeću slogove i često ne mogu prepoznati prvi ili posljednji slog. To je prvi pokazatelj da nešto nije u redu. Ovi su pokazatelji vidljivi još u predškolskoj dobi, ali nažalost za sada nismo uspjeli ostvariti suradnju s vrtićima - objašnjava Klaričić–Veg.

Osječanka Jana na predavanje je došla zbog svog sedmogodišnjaka, koji je ove godine krenuo u prvi razred, ali ima problem s čitanjem.

– Zna pročitati, ali ne zna što je pročitao. Zbog toga smo krenuli i u SUVAG i sada čekamo stručnu procjenu, a školska mi je psihologinja savjetovala da dođem na ovo predavanje gdje ću možda i sama naučiti kako mu pomoći - kaže ova mlada mama.

Darija Klaričić-Veg roditeljima koji primijete problem s čitanjem ili pisanjem u svojeg djeteta savjetuje da nabave stručnu literaturu, jer postoje različite metode pomoći.

– Može pomoći od lupkanja do označavanja glasova crticama, da se vidi kakva je precepcija. Ako nije u redu, onda se radi prema metodi Rona Davisa. To su vježbe percepcije, koje nemaju veze s čitanjem. No, dijete se ne smije tjerati na čitanje, već mu dati slova da se njima igra i vidjeti gdje je otpor ili poteškoća. Ne smije se djetetu stvarati pritisak, nego je važno da ono dok vježba čitanje i pisanje ima osmijeh i kada se umori, da prestane čitati. Preporučujem “Duricu”, strip Ivice Bednjanca u izdanju Školske knjige - savjetuje Klaričić-Veg.

Nefreteta Z. EBERHARD
KOME SE JAVITI ZA RADIONICE

Svi koji žele dobiti savjet ili pohađati radionice pomoći za djecu s poteškoćama u čitanju i pisanju mogu se obratiti direktno Dariji Klaričić-Veg na mail adresu vdarija.veg@gmail.com te na kreativnopisanjeosijek@gmail.com, gdje će dobiti sve detaljne informacije, kao i preko FB stranice Škola kreativnog pisanja i neformalnog obrazovanja, Osijek.

Možda ste propustili...

SA ZIMSKE SLUŽBE RAVNO NA KOMARACE

Počeli larvicidni tretmani u Bilju

KONCERT TEEN ZBORA INSTITUTA POLIFONIJA

Pomozite im otputovati u Belgiju na natjecanje

VLASTA RAMLJAK GOŠĆA SUSRETA UGODE

Najviše od svega volim teatar, on mi život znači

Najčitanije iz rubrike