Objavljeno 23. veljače, 2017.
Studenti druge godine diplomskog studija Kulturalni menadžment, Odjela za kulturologiju u Osijeku, u sklopu kolegija Menadžment izložbe, pod mentorstvom doc. art. Anđelka Mrkonjića i asistenta na kolegiju Tomislava Levaka, priredili su završnu izložbu “Gdje je nestao moj grad?”.
Suočeni s današnjom situacijom u Osijeku, ali i u državi općenito, studenti žele apelirati i osvijestiti javnost o razmjeru problema završetka fakulteta i straha koji se uz to veže. Sam završetak studija za njih je, dakle, tragedija. To podrazumijeva nemogućnost pronalaska posla, odrađivanje staža, vraćanje u mjesto prebivališta te odlazak iz svojeg rodnog grada u potrazi za poslom i nadom u bolju budućnost.
Projektom se želi potaknuti i osvijestiti javnost o gorućem problemu - odlasku mladih iz grada i države. Dakako, svi su, ili gotovo velika većina građana, svjesni toga problema, ali nitko i dalje ne poduzima konkretne mjere za njegovu sanaciju. Poražavajući je podatak da se oko 20.000 ljudi u posljednjih nekoliko godina iz Slavonije odselilo u strane zemlje, a oko 82.000 iz različitih dijelova Hrvatske, jer si ovdje ne mogu osigurati egzistenciju. Mladi ljudi žele raditi, imaju ideje i motivaciju, ali u njihovim gradovima za njih nema posla.
Upravo zbog svih navedenih razloga studenti Kulturalnoga menadžmenta, na provokativan način, žele reakciju javnosti, makar i negativnu, u ime višeg cilja; kako bi se počelo ozbiljno govoriti o problemu odlaska mladih, ali nadasve kako bi nadležni počeli davati i konkretna rješenja.
Studenti Kulturalnoga menadžmenta ujedno se žele, nakon izlaska s fakulteta, predstaviti gradu izložbom, predstaviti svoj rad i svoje ideje, pokazati što su naučili tijekom studija te dati svoje viđenje koncepta moderne izložbe, izvan ustaljenih institucijskih prostora.
Darko KOVAČEVIĆ
problem
ODLAZAK MLADIH IZ GRADA I DRŽAVE
S AUTOBUSNOG U NEPOZNATO
Zbog idejnog koncepta izložbe i simbolične povezanosti s odlascima autobusni se kolodvor u Osijeku nameće kao najbolje rješenje. Studenti će tako dobiti najbolju lokaciju za svoju izložbu, a sam će kolodvor dobiti medijsku popraćenost – reklamu, te protok ljudi. Izložba će trajati od 22. do 27. veljače. Nakon postavljanja, izložba će biti otvorena danas (četvrtak, 23. veljače) u 19 sati.