Objavljeno 23. veljače, 2017.
U dva dana Đurđici Bukvašević (58) podmetnuli su četiri ugovora za četiri skupa mobitela, i to na 24 mjeseca
SATNICA ĐAKOVAČKA - Đurđica Bukvašević (58) iz Satnice Đakovačke živi sama u skromnim životnim uvjetima od nešto više od 1.200 kuna obiteljske mirovine što ju je, kako nam je sama prepričala, naslijedila od pokojne majke. Već na prvi pogled jasno je kako je Đurđica osoba s posebnim potrebama. Upoznali smo ju u prostorijama Općine Satnica Đakovačka, gdje nas je pozvala pročelnica Božana Rogalo kako bi upozorila na prijevaru u čijem se fokusu našla Đurđica. Naime, žena koja nema telefon u kući, a mobitelom se, što je i sama izjavila, ne zna ni poslužiti, u samo dva dana, 7. i 8. rujna prošle godine, sklopila je ugovore na 24 mjeseca, u obiteljskoj tarifi, prvo za dva broja u VIPnetu, a potom i za dva broja u Hrvatskom telekomu.
“Pomoć” pa ugovor
- Đurđica nam je došla s dugovanjem koje samo za VIP brojeve iznosi 1.157,09 kuna i 1.147,10 kuna. Uzeti su skupi mobiteli. Nazvali smo službu za korisnike i doznali da je sklopila ugovor s partnerom Significo d.o.o. Đurđica je osoba s posebnim potrebama i nije sposobna potpisati sama ugovor niti razumjeti što potpisuje stoga smatram da je prevarena - kaže pročelnica Općine Satnica Đakovačka Božana Rogalo, koja je o svemu pismenim putem objavijestila VIPnet, kao i Hrvatski telekom, gdje je priča gotovo identična. Otamo je već, kaže, Đurđica dobila opomenu od Prima Solventa d.o.o. u iznosu od 1.460 kuna. Zanimljivo je da je riječ o skupim uređajima poput Samsung Galaxy A5, čija je cijena oko 3.500 kuna.
Đurđica nam je u općinskim prostorijama ispričala svoju verziju događaja.
- Bila sam kod kuće, došli su autom, dva muška, i kazali da mi hoće pomoći. Pomogli su me, čujte, dali su mi na dva puta nešto novca, oko 800 kuna zajedno. Nisam dobila mobitele, rekla sam im da imam malu mirovinu i da ja to ne mogu uzdržavati. Onda su mi rekli da ja s tim neću imati problema. Rekli su mi: “Gospođo, kad dobijete račune, vi ih bacite u vatru”. Počeli su mi dolaziti računi, nisam znala kud bi. Onda sam to donijela u Općinu neka vide šta da s tim radim. Ja sam zadovoljna onim što imam, moja je mama plaćala tu mirovinu, poljoprivrednu, koliko je-toliko je, preživim - kazala nam je Đurđica.
Prijavljeni policiji
Pročelnica Rogalo, s još dvoje službenika Općine, sastavila je i poslala prigovore za obje telekomunikacijske kuće, a slučaj je, što nam je jučer potvrđeno, prijavljen i PU osječko-baranjskoj. Očitovanje o slučaju zatražili smo od Hrvatskog telekoma i tvrtke Significo d.o.o.
- Konkretan slučaj korisnice trenutačno je u postupku rješavanja te ćemo poduzeti sve kako bi se riješio u što kraćem vremenskom roku. U slučaju da se utvrdi da je došlo do zlouporabe osobnih podataka i prijevare, HT će trajno isključiti usluge te stornirati sva potraživanja prema korisnici. Općenito, ako korisnik smatra da je došlo do zlouporabe osobnih podataka od strane trećih osoba, savjetujemo da nam se u najkraćem roku obrati, po mogućnosti s kopijom prijave zlouporabe nadležnoj PU. HT će zatim detaljno provjeriti konkretan slučaj te, ako se utvrdi ili postoji osnovana sumnja da je došlo do zlouporabe osobnih podataka, HT neće teretiti korisnika. Trudimo se maksimalno izaći u susret korisnicima prilikom rješavanja ovakvih situacija, kontinuirano ulažemo napore kako bismo spriječili ovakav tip kaznenih djela te surađujemo s nadležnim državnim tijelima - kažu u Odjelu za korporativne komunikacije Hrvatskog Telekoma.
U tvrtki Significo d.o.o. nisu htjeli komentirati ovaj slučaj, no njihovi predstavnici, što nam je potvrdila i pročelnica Rogalo, posjetili su prekjučer Općinu Satnica Đakovačka, susreli se s Đurđicom donijevši joj poklone, a kako neslužbeno doznajemo, i sporni ugovori su raskinuti. Prema neslužbenim informacijama, riječ je o izoliranom slučaju jednog od agenata protiv kojeg je odmah pokrenut disciplinski postupak te je otpušten iz tvrtke.
Maja MUŠKIĆ
Zlouporaba osobnih podataka
“Dodatno, željeli bismo upozoriti sve korisnike i čitatelje na pojavu prijevara u kojima prevaranti, uz manju novčanu naknadu, nagovaraju korisnike da potpišu ugovornu obvezu na svoje ime i kupe mobilni uređaj koji zajedno sa SIM karticom potom predaju prevarantima. Svi troškovi koje prevaranti naprave ispostavit će se korisniku na čije ime je potpisana ugovorna obveza. Pritom je novčana naknada koju su dobili daleko manja od onoga što se u konačnici može dogoditi, a to je ovršni postupak u kojem se korisnika tereti za sve troškove koje je prevarant napravio. O toj temi u ranijem razdoblju oglasila se i Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM). Podsjećamo građane kako je nužno biti na oprezu kada je riječ o osobnim dokumentima i osobnim podacima te apeliramo na korisnike da vode računa o tome kome su sve takvi podaci dostupni. Pozivamo korisnike da ne bacaju papire koji sadržavaju njihove osobne podatke s obzirom na činjenicu da to može dovesti do zlouporabe osobnih podataka”, upozoravaju u Odjelu za korporativne komunikacije Hrvatskog Telekoma