Autoglas
PROSTRANA I SPORTSKA

Premijera: Opel Insignia Sports Tourer
Objavljeno 21. veljače, 2017.

Nova Opel Insignia Sports Tourer slijedi sportski primjer po uzoru na veliki coupe pa je beskompromisno prostrana i nudi vrhunsku sigurnost. Druga generacija Insignije impresionira svojim dojmljivim linijama, zapreminom prtljažnika koja je narasla na 1640 litara, što je 100 litara više od modela koji izlazi iz ponude i visokotehnološkim rješenjima koja se kreću od trendovskih prednjih svjetala Opel IntelliLux LED Matrix i ultramodernih sustava pomoći namijenjenih vozaču pa do kul projekcijskog zaslona.

Novi model s vrha ponude uz to je i prvi automobil proizveden u Rüsselsheimu koji je dostupan s osmerostupanjskim automatskim mjenjačem, kamerom koja pokriva 360 stupnjeva i pametnim pogonom na sve kotače s vektoriranjem okretnog momenta. Nova Opel Insignia Sports Tourer bit će premijerno predstavljena 7. ožujka na Ženevskom sajmu automobila, a knjige narudžbi otvorile su se 17. veljače. Nova Opel Insignia Sports Tourer lakša je do 200 kg od prijašnjeg modela, ovisno o pogonskom sustavu i opremi. To je uglavnom omogućila uporaba laganih materijala i učinkovitog dizajna. U kombinaciji s nižim položajem sjedenja za vozača rezultat je znatno povećanje vozne dinamike – nikad prije veliki karavan iz Rüsselsheima nije bio tako agilan.

Premda su vanjske dimenzije malo narasle na 4986 mm, novopridošli model izgleda mnogo više sportski i agilno. Trag kotača povećan je za 11 mm, rešetka je sada dojmljivija, a prednja svjetla koja je inspirirala Monza Concept, pojačavaju taj dojam. Međuosovinski razmak produljen je za 92 mm i sada iznosi 2829 mm, a prednji prevjes smanjen je 20 mm. Opelova oštrica koja počinje kod prednjih vrata i prostire se prema stražnjem kraju, čini da pogled klizi s prednjeg na stražnji dio. Kromirani obrub prozora dinamički se spaja s LED stražnjim svjetlima i čini da niska Insignia Sports Tourer, koja je visoka samo 1483 mm, izgleda još sportskije. Srebrni krovni nosači (standardni u svim paketima opreme), pomažu da automobil izgleda duže, niže i naglašavaju dizajn visoke kvalitete.

Nova Insignija je i praktična. Prevjes između odbojnika i prtljažnika smanjen je zahvaljujući elegantno oblikovanom poklopcu prtljažnika koji olakšava i umetanje prtljage. Povećan je razmak između blatobrana, što olakšava smještaj krupnijih predmeta poput primjerice transportera za pse. Isto se odnosi i na duljinu prtljažnika koja je narasla 97 mm i sad s preklopljenim naslonima stražnjeg sjedala iznosi ukupno 2005 mm. Nova Insignia Sports Tourer tako nudi maksimalnu zapreminu prtljažnika od 1640 litara, što je oko 100 litara više nego kod prijašnjeg modela. Da bi umetanje prtljage bilo što lakše, poklopac prtljažnika može se otvoriti pokretom noge, a da se pritom ne dotiče automobil. U kombinaciji sa značajkom otvaranja bez ključa, jednostavan pokret nogom ispod stražnjeg odbojnika dovoljan je za otvaranje poklopca prtljažnika (obris vozila projiciran na tlo pokazuje točno mjesto gdje treba izvesti pokret). Još jedan pokret nogom ispod prtljažnika zatvorit će poklopac.

Milan BUGARIĆ
KONZOLA VISOKE KLASE

Kokpit je prilagođen osobi koja sjedi iza upravljača. Vozač sjedi niže u automobilu nego prije te je okružen instrumentima i središnjom konzolom kao da sjedi u svojevrsnom komandnom centru. Dodirni zaslon bez okvira sustava IntelliLink, koji je usmjeren prema vozaču, odiše karakterom visoke klase. Osim putem dodirnog zaslona, kontrolama se može intuitivno upravljati pomoću tri reda gumba. Gornji je red rezerviran za informacijsko-multimedijski sustav, srednji red za grijanje, ventilaciju i klimatizaciju, a donji red posvećen je pomoćnim sustavima namijenjenim vozaču.

BOGATA PONUDA MOTORA

U trenutku otvaranja knjiga narudžbi Insignia Sports Tourer bit će dostupna s bogatom ponudom benzinskih i dizelskih motora s turbopunjačem te mjenjačima najnovije generacije. Neprijeporna novost bit će visokoučinkoviti osmerostupanjski automatski mjenjač koji će zadiviti svojom udobnošću mijenjanja stupnjeva prijenosa, vodećom u klasi. On će ispočetka biti dostupan samo u kombinaciji s pogonom na sve kotače.