Autoglas
PREMIJERA

Novi BMW 5 utjelovljuje najbolje iz svijeta limuzina
Objavljeno 21. veljače, 2017.

U Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu, Tomić & Co., generalni zastupnik za BMW vozila za Hrvatsku, predstavio je sedmu generaciju nove “petice”. Od 11. veljače i službeno je počela prodaja novog BMW-a serije 5. Za ulazni dizelski motor 520d cijena iznosi 432.558,13 kn (s uključenim PDV-om i posebnim porezom), dok za ulazni benzinski motor BMW 530i cijena iznosi 501.129.69 kn (s uključenim PDV-om I posebnim porezom). U BMW-u su uvjereni kako će sedma generacija serije 5 nastaviti sa uspjehom svojih prethodnika. Do sada je u šest generacija prodano više od 7,6 milijuna BMW-a serije 5.

Što se tiče sedme generacije, ona je za 100 kg lakša od prethodnog modela, što je zasluga povećanog korištenja aluminija i čelika visoke čvrstoće. Iznova je dizajnirano podvozje pa nova “petica” ima nisko težište, ravnomjernu raspodjelu težine prema kojoj su BMW vozila poznata, kao i laganu karoserija koja pruža izuzetnu okretnu krutost.

Vrhunska tehnologija

U novom BMW-u serije 5 na raspolaganju je čitavo bogatstvo sustava za pomoć u vožnji kako bi vozaču bila osigurana nenadmašna pomoć - sada ne samo u kritičnim trenucima, nego i u manje zahtjevnim situacijama za upravljačem, kao što su prometni zastoji, spor promet te monotone dionice na autocestama. U tu svrhu vozilo je standardno opremljeno stereokamerom, koja zajedno s dodatno dostupnim radarom i ultrazvučnim senzorom radi na snimanju i praćenju područja oko automobila. Osim pomoći pri izbjegavanju (mimoilaženju) te upozorenja na poprečni promet, novi sustavi u BMW-u serije 5 uključuju Pomoć pri promjeni voznog traka (Lane Change Assistant) te Pomoć za zadržavanje vozila u voznom traku (Lane keeping assistant) s aktivnom zaštitom od bočnih sudara. Navedeni sustav prati oznake voznog traka te područje oko vozila te korektivnim upravljanjem aktivno pomaže vozaču da izbjegne potencijalne sudare. BMW serije 5 također ide korak dalje prema automatiziranoj vožnji s proširenim funkcijama za dodatno dostupan sustav automatske regulacije brzine (Active Cruise Control, ACC) te sustav pomoći pri upravljanju i zadržavanju vozila u voznom traku. Te proširene funkcije uključuju preuzimanje ograničenja brzine, koja dodatno dostupan sustav Intelligent Speed Assist javlja sustavu regulacije brzine (vozač može prilagoditi tu brzinu za +/– 15 km/h).

Od stajanja na mjestu do brzine od 210 km/h, automobil može vozača osloboditi zadaća ubrzavanja, kočenja i upravljanja, ako to vozač želi. Inteligentna funkcija Auto Start Stop sada prilagođava svoje reakcije odabranoj ruti i uvjetima u prometu te na taj način pruža još veću udobnost u vožnji.

Učinkoviti motori

Novi BMW serije 5 opremljen je sustavom iDrive najnovije generacije. U svojoj najjačoj izvedbi, prikazuju se značajke sustava navigacije, telefona te sustava za zabavu, kao i funkcije vozila, a sve to na zaslonu visoke rezolucije od 10,25 inča. Sustavom se može upravljati preko iDrive kontrolera, glasovnim upravljanjem, gestama, ili izravnim dodirivanjem zaslona, odnosno kako vozaču najbolje odgovara. Velike tipke na ekranu, nalik na pločice, mogu se razmjestiti po želji te stalno ažurirati sadržaj svojih izbornika. Najnovija generacija BMW Head-Up zaslona u boji ima 70 % veću površinu projekcije nego prije te prikazuje prometne znakove, telefonske liste, radiopostaje, glazbene brojeve, upute sustava za navigaciju te upozorenja sustava za pomoć u vožnji.

Svi motori BMW-a serije 5 pripadaju novoj, razvijenoj modularnoj BMW EfficientDynamics obitelji motora. Tehnologija BMW TwinPower Turbo sve članove obitelji prožima izvanrednim performansama u paru s izuzetnom učinkovitosti. Dva dizelska motora, kao i dvije benzinske varijante, bit će dostupni odmah po izlasku na tržište, radeći u tandemu, ili sa stražnjim pogonom, ili s BMW xDrive inteligentnim pogonom na sva četiri kotača.

Milan BUGARIĆ
Novi dizelski motori

Četverocilindrični dizelski motor koji pogoni BMW 520d razvija snagu od 140 kW/190 KS te najveći okretni moment od 400 Nm. Potrošnja goriva i emisije CO2 iznose 4,1 l/100 km, odnosno 108 g/km s ručnim mjenjačem ili 4,0 l/100 km, odnosno 107 g/km s automatskim Steptronic prijenosom s osam brzina. Limuzina ubrzava od 0-100 km/h za 7,6 sekundi. Najveća brzina je 237 km/h. A i novi BMW 530d također se može ponositi svojom dinamikom i učinkovitosti. Sa snagom od 195 kW/265 KS te najvećim okretnim momentom od 620 Nm, šesterocilindrični redni motor nesumnjivo je superioran u odnosu na ekvivalentan model iz generacije na zalasku. Unatoč tome, BMW-u 530d dovoljna je prosječna potrošnja goriva od samo 4,5 l/100 km uz emisije CO2 od 118 g/km. Ubrzo nakon izlaska novog BMW-a serije 5 limuzina, BMW će prvoj postavi pridružiti još tri varijante motora.

Dojmljivi benzinci

Novi dvolitreni četverocilindrični redni motor u BMW-u 530i razvija najveći okretni moment od 350 Nm te najveću snagu od 185 kW/252 KS. Njegova potrošnja goriva u kombiniranom ciklusu iznosi 5,4 litre/100 km, što dovodi i do emisija CO2 u iznosu od 126 g/km – 11 posto manje u odnosu na vrijednosti prethodnika. BMW 530i ubrzava od 0 do 100 km/h za 6,2 sekunde, na putu do maksimalne brzine od 250 km/h. Primjerni motor u trenutku izlaska na tržište bit će snagator od 250 kW/340 KS pod poklopcem novog BMW-a 540i. Ovaj trolitreni redni šesterocilindrični motor („straight-6“) razvija okretni moment od 450 Nm. Unatoč povećanoj snazi i oštrije izraženoj dinamici, prosječna potrošnja goriva iznosi svega 6.5 l/100 km, dok su emisije CO2 na razini 150 g/km. U xDrive inačici, BMW 540i eksplozivno ubrzava od 0 – 100 km/h za samo 4,8 sekundi.