Objavljeno 14. veljače, 2017.
Oni s boljim sjećanjem nisu zaboravili kako je upravo ovakav Rio osvojio titulu Hrvatskog automobila godine 2012., a samo to dovoljno govori o uspješnosti ovog modela. Štoviše, gotovo je nepromijenjen na tržištu od tada do današnjih dana uz dobrodošle sitne, prije svega estetske promjene u 2014. godini.
I dalje je to automobil kojeg mladi naprosto vole, ali ne zaobilazi ga ni starija klijentela. Praktičan za svoje gabarite, a iznad svega atraktivan, i tu zaustavljamo priču o dizajnu. No, svakako ćemo spomenuti da je precizno izrađen, okupan kvalitetnim materijalima i zaokružen u pohvalnoj završnoj obradi.
Kabina je nacrtana u prepoznatljivim stilu marke, a vlada europski štih. Položaj sjedenja je očekivano visok, no to se vjerojatno smatra prednošću kod gradskog automobila bez sportskih aspiracija. Rio nudi prtljažnik od 288 litara, a zahvaljujući podijeljenom naslonu stražnje klupe moguće povećati ga na 900 litara. Od opreme ima sve što će kupca ovog automobila itekako zadovoljiti – a spomenut ćemo samo automatsku klimu, tempomat, 16'' aluminijske naplatke, putno računalo, CD/MP3/USB radio te bogatu listu aktivnih sigurnosti – ESP naravno, kao i zračne zavjese. Ovo je, složit ćete se, sasvim dovoljno za grad.
U praksi ne zakazuje ni mali benzinac s 84 KS koji je uparen s ručnim peterostupanjskim mjenjačem. Vrlo je tih te iznenađujuće potentan, a isto tako jako se dobro snalazi i na autocesti pri većim opterećenjima (čitaj većem broju putnika i prtljage). S druge strane, u gradu je vrlo lagan i jednostavan za vožnju, okretan i snalažljiv u uskim gradskim uličicama, a u prosjeku troši oko pet do šest litara. I na kraju cijena – gotovo okruglih 110.000 kuna, ali uvoznik za Kia vozila u Hrvatskoj u ovom trenutku upravo ovakav model nudi po akcijskim uvjetima sa 6000 kuna popusta, čime je ukupna cijena zaokružena na 103.642 kune. S ovako bogatom opremom, štedljivim i finim motorom te dokazanim modelom, Kia Rio u aktualnom izdanju itekako je dobar izbor, bez obzira na godine.
Tekst: Mato PAVLIČEVIĆFotografije: Mario POJE
Motor: 1248 ccm
Snaga: 84 KS pri 6000 o/min
Okretni moment: 122 Nm pri 400 0 o/min
Ubrzanje do 100 km/h: 13,1 sekunde
Maksimalna brzina: 168 km/h
Potrošnja goriva na testu: 5,4 l/100 km
Dimenzije (dxšxv): 4045 x 1720 x 1455 mm
Međuosovinski razmak: 2570 mm
Prtljažnik: 288 l
Masa vozila: 1108 kg
Emisija CO2: 109 g/km
Cijena testnog modela: 103.642 kune
1. Iako u godinama, još uvijek aktualni Rio pred smjenu generacija itekako je dobar izbor, naročito uz akcijske uvjete od 6000 kuna za ovako bogato opremljeni model
2. Kabina je dizajnirana u prepoznatljivom duhu marke, s karakterističnim narančastim osvjetljenjem i pohvalnom ergonomijom i dovoljno prostora za četiri visoka putnika
3. Motor je 1,25-litreni CVVT benzinac s 84 KS koji u prosjeku troši oko pet do šest litara i uparen je s ručnim peterostupanjskim mjenjačem