Autoglas
PREMIJERA

Seat Ibiza: Peta generacija spremna je za Ženevu
Objavljeno 7. veljače, 2017.

Sve se ostvarilo zahvaljujući svježem dizajnu koji odražava novi i prepoznatljiv karakter marke Seat te koji se temelji na nastavku implementacije DNK marke, no s markantnijim, sportskim stilom.

Riječ je o potpuno novom modelu, stvorenom s vrlo ambicioznim ciljevima na umu: otići veliki korak unaprijed kada je o sigurnosti, dizajnu, performansama i udobnosti riječ. Taj snažan napredak u pogledu kvalitete postignut je zahvaljujući novoj MQB A0 modularnoj platformi. Ujedno, prvi je model Volkswagen koncerna koji će se temeljiti na toj platformi, čime se naglašava važnost marke Seat unutar koncerna, ali i nude bezbrojne mogućnosti.

Dulji je međuosovinski razmak nego prije, širi trag kotača, no vanjskim dimenzijama je šira, niža i kraća od prethodnice. Unutarnji prostor je narastao u svim smjerovima, a prtljažnik je također povećan, i to za 63 litre, zbog čega ga njegova ukupna zapremnina od 355 litara čini najboljim u svojoj klasi. Sve kontrole i instrumenti smješteni su oko vozača u najvišem položaju, zahvaljujući čemu vozač neće morati skretati svoj pogled s ceste. Gumb za pokretanje nalazi se na istom mjestu kao u modelima Leon i Ateca – slijeva ručici mjenjača.

Moguće je odabrati između triju benzinskih motora s aluminijskim blokom i cilindrima. Prva opcija je 3-cilindarski 1.0 MPI motor sa 65 ili 75 KS. Druga opcija je 3-cilindarski 1.0 TSI motor s 95 ili 115 KS, zajedno s turbokompresorom, hladnjakom zraka punjenja i sustavom izravnog ubrizgavanja. Novi 1.5 TSI motor bit će raspoloživ krajem godine, s četiri cilindra i 150 KS. Učinkoviti 1.6 TDI dizelski motori bit će dostupni u varijantama od 80, 95 i 115 KS. I naposljetku, nova MQB A0 platforma omogućuje novoj Ibizi integraciju 1.0 TGI motora snage 90 KS s pogonom na stlačeni prirodni plin (CNG). Seat je prvi proizvođač koji će ovaj tip motora ponuditi u ovoj klasi. Raspoloživi mjenjači su ručni 5-stupanjski mjenjač za verzije motora s 95 KS i slabije te 6-stupanjski mjenjač za snažnije motore. 7-stupanjski automatizirani mjenjač s dvije spojke DSG predstavlja još jednu od raspoloživih opcija.

Zasad se ništa ne zna o cijenama, no u službenoj najavi modela kaže se kako sve nabrojeno čini Ibizu uistinu atraktivnom opcijom po najboljoj cijeni. Ako ona bude kao što najavljuju, uspjeh neće izostati.

Mato PAVLIČEVIĆ
Za sve tipove vozača

Nudit će se četiri linije opreme, počevši s Reference, za kojom slijedi Style. Vrhunske varijante bit će FR i Xcellence. Obje varijante bit će dostupne po istoj cijeni, a njihov je cilj ponuditi najbolje moguće opcije dvama različitim tipovima vozača: FR je za one koji su u potrazi za sportskim automobilom, dok se Xcellence usredotočuje na udobnost, eleganciju i tehnologiju. Po pitanju povezivosti, jedini je automobil koji je u cijelosti povezan zahvaljujući trima opcijama aplikacija: Apple Car Play, Android Auto i Mirror Link. Uz sustav povezivosti Full Link isporučuje se 8-inčni dodirni zaslon.

Seatova ikona

Prvi put lansirana 1984. godine, Ibiza je postala Seatova ikona. Ovaj automobil najduže se zadržao u povijesti marke i s više od 5,4 milijuna prodanih vozila ujedno predstavlja njezin najprodavaniji model. Ibiza je jedan od triju stupova tvrtke, zajedno s modelima Leon i Ateca, u koje se Seat pouzda da će nastaviti graditi budući uspjeh tvrtke.

Možda ste propustili...

TALIJANSKA POLICIJA POHVALILA SE SA NOVIM "KONJEM U SVOJOJ ERGELI"

Lamborghini Urus za policajce