Objavljeno 7. veljače, 2017.
Kia je u Detroitu premijerno predstavila Kiju Stinger - sportsku limuzinu s pet sjedala, koja će redefinirati klasu u kojoj trenutačno dominiraju europski brandovi. Stinger obećava najveće performanse u povijesti Kije te je podržan najdužim europskim tvorničkim jamstvom.
Stinger zrači mišićavim samopouzdanjem – od mekog prednjeg dijela do vitkih bokova i jakih bedara. Dimenzije su prilagođene zadnjem pogonu, dug poklopac motora i kratak prednji prevjes, dug međuosovinski razmak koji omogućuje prostranu kabinu te dug zadnji prevjes s moćnim ramenima. S 2905 milimetara Stingerov je međuosovinski razmak duži od konkurenata kao što su Audi A4, Infiniti Q50, Lexus IS, BMW 4 Gran Coupe ili čak Lexus GS i Mercedes CLS. Model je i duži (4830 mm) i širi (1870 mm) od konkurenata u klasi, što mu omogućuje iznimnu prostranost u kabini. Stingerov prtljažni prostor također je veći nego kod većine u klasi i ima dovoljno prostora za odlaganje kovčega, a tu je i električno otvaranje i zatvaranje prtljažnih vrata.
Stinger je postavljen na šasiji koja je 55 % izrađena od naprednog vrlo čvrstog čelika (AHSS). Ta tvrdoća, između ostaloga, pozitivno utječe na smanjenje buke i vibracija u kabini. Ovjes – sprijeda MacPhersonove opružne noge, a straga multilink – vozaču nudi optimalan odaziv. U Kiji premijerno predstavljaju elektronički prilagodljivo djelovanje podvozja (Dynamic Stability Damping Control). Iako se Stinger uvijek ponaša predvidivo i u skladu s vozačevim odazivom, u zavisnosti od uvjeta i načina vožnje može se prilagoditi za živahniju vožnju u zavojima, jer sustav u tom slučaju malo olabavi prednje amortizere i ukruti zadnje. Iako podaci o motorima još nisu sasvim konačni, već sada je poznato da 2,0-litarski turbočetverocilindraš Theta II proizvodi 255 KS pri 6200 okretaja u minuti. Najveći okretni moment je 353 Nm, koji je raspoloživ od 1400 do 4000 okr./min. Još snažniji je 3,3-litarski twin-turbo V6 Lambda II motor snage 365 KS pri 6000 okr./min i okretnim momentom 510 Nm između 1300 i 4500 okr./min. Očekivano ubrzanje 6-cilindraša od 0 do 100 km/h je 5,1 sekunda, a maksimalna brzina 269 km/h.
Milan BUGARIĆ
SPRJEČAVANJE SUDARA
Sustav za sprječavanje sudara FCA (Forward Collision Assistance) s ugrađenim automatskim kočenjem u nuždi AEB (Autonomous Emergency Braking), s detekcijom pješaka može detektirati eventualni sudar s drugim vozilom ili pješakom i pomaže kod zaustavljanja vozila. Napredni radarski tempomat (ASCC) održava unaprijed određenu udaljenost od Stingera do vozila ispred i u slučaju zgusnutog prometa može u potpunosti zaustaviti vozilo. Sustav za održavanje vozila unutar vozne trake (LKA) aktivno prati položaj vozila i zvučnim upozorenjem upozorava vozača te okretanjem upravljača održava željeni položaj vozila.