Kultura
NAJAVLJENA IZLOŽBA ZBIRKA ROGLIĆ U UMJETNIČKOM PAVILJONU

Zidić odabrao 130 umjetnina
Objavljeno 23. siječnja, 2017.

ZAGREB - Prigodom otvaranja izložbe Zbirka Roglić u Umjetničkom paviljonu, u sklopu ciklusa Privatne kolekcije u javnoj instituciji, jučer je održana konferencija za novinare, na kojoj su govorili ravnateljica Umjetničkog paviljona Jasminka Poklečki Stošić, vlasnik zbirke Branko Roglić i autor izložbe Igor Zidić, koji je iz kolekcije više od 800 umjetnina za izložbu odabrao njih oko 130. Izložba će za publiku biti otvorena od 25. siječnja do 5. ožujka 2017.

Ciklus je u Umjetničkom paviljonu pokrenut 2015. godine izložbom Kolekcija Vugrinec, potom je, 2016., predstavljena Kolekcija Hanžeković, a u ovoj godini bit će predstavljena kolekciju hrvatskog poduzetnika Branka Roglića. Riječ je o kolekciji koja ima više od 800 umjetnina – slika i skulptura, moderne i suvremene umjetnosti. Autor izložbe, dobar poznavatelj Kolekcije Roglić, Igor Zidić, za izložbu je odabrao oko 130 umjetnina. Među mnogobrojnim umjetnicima zastupljenima u Kolekciji Roglić naročito se ističu Vlaho Bukovac, Emanuel Vidović, Mato Celestin Medović, Ignjat Job, Ivo Dulčić, Đuro Pulitika, Ivan Meštrović, Frano Kršinić, Kuzma Kovačić...

“Ako je nešto u nastajanju Zbirke Roglić mimo stereotipa - onda to nije neka ljupka slika ili kipić, koju suprug poklanja svojoj mladoj supruzi – jer se, nerijetko, iz takvog bezazlena povoda razbukta prava sabirateljska strast – nego je to okolnost da je mladima i neiskusnima prvi savjetnik, ujedno i onaj koji ih upućuje u tajne slikarstva, bio akademski slikar, rođak Roglićeve majke, Antun Gojak (1907-1986). Ime je njegovo danas pomalo zaboravljeno izvan Makarske, koja mu se odužila Galerijom Antuna Gojaka. U trenutku svečanog otvorenja zagrebačkoga Doma umjetnosti izložbom Pola vijeka hrvatske umjetnosti, kojemu su otvorenju, 18. prosinca 1938., uz graditelja Meštrovića i mnoge umjetnike, pribivali i nadbiskup i budući kardinal dr. Alojzije Stepinac, prvak HSS-a i lider hrvatske političke oporbe dr. Vladko Maček, dr. Ivan Šubašić, budući ban Banovine Hrvatske, dr. Ivo Tartaglia, bivši ban Primorske banovine, tada već blizak Mačeku i oporbi, i mnogi drugi uglednici, mladi je Gojak, u to doba nastavnik crtanja na realnoj gimnaziji u Mostaru, slikom Voće bio zastupljen na toj povijesnoj izložbi hrvatskih umjetnika. Taj je slikar krhkoga zdravlja, u šezdesetima i sedamdesetima, bio Rogliću vodič kroz umjetnost, a Branku i, donekle, kompatibilne naravi: sve je u (pouzdanom) instinktu, sve je u (dobro usmjerenim) strastima, sve je u (preciznoj) ekspresiji. Trajnost toga naukovanja manifestirala se i ujesen 2016, kad je Branko Roglić za zbirku nabavio odličnu sliku Ignjata Joba (1895-1936). Vidjelo se, i s velike razdaljine, da ga to djelo veseli i uzbuđuje – mnogo više nego neke druge, podjednako dobre, ali racionalnije akvizicije, s manje životnoga soka, a više hladnoga razbora i majstorske umješnosti. Zanimljiva je, pritom, bila Roglićeva nedoktrinarnost: ako je Jobov pol bio pol divljine naravi i opojnoga vina, koje ga potiče i hrani, drugi je osobito voljeni majstor bio Antun Motika (1902-1992), slikar rafiniran, nježan, gotovo ilegalac u svijetu realnih i grubih što su ga okruživali.

Ne treba posve zanemariti ni činjenicu da Zbirka Roglić ima, uz neupitan hrvatski sadržaj, i mnoge zavičajne značajke: o tome njezinom dalmatinsko-primorskom, dalmatinsko-zagorskom i urbano dubrovačkom mediteranizmu uvjerljivo svjedoče djela Vlaha Bukovca, Mata Celestina Medovića, Emanuela Vidovića, Ivana Meštovića, Frana Kršinića, Ignjata Joba, Frane Šimunovića, Ante Kaštelančića, Iva Dulčića, Antuna Masle, Đura Pulitike, Kuzme Kovačića i drugih.

Treba reći i to da je Branko Roglić, u suradnji s kiparom Kuzmom Kovačićem, dao dragocjen doprinos hrvatskome samopoštovanju, harnosti prema borcima i palima za hrvatsku slobodu, doprinos našem kulturnom, političkom i športskom identitetu te kršćanskoj i humanističkoj tradiciji velikim nizom značajnih djela, naročito u godinama između 1990. i 1998.”, zapisao je autor izložbe Igor Zidić.

NASTAJALA 25 GODINA

“Ono što je počelo kao nehotična zbirka – pomalo se prometnulo u ozbiljnu kolekciju, a danas je, u lijepome opsegu, predstavljamo javnosti kao jednu od najznačajnijih hrvatskih privatnih zbirki, nastalih – najvećim dijelom – tijekom dvadeset i pet godina hrvatske nezavisnosti”, napomenuo je Zidić.

Respektabilni autori: Bukovac, Medovića, Vidović, Meštrović, Kršinić, Job, Dulčić, Pulitika, Kovačić...

Možda ste propustili...

POČINJE VENECIJANSKI BIJENALE

Najvažniji događaj za suvremenu umjetnost

U MRAMORNOJ DVORANI GRADSKOG MUZEJA VUKOVAR

Koncertni ciklus Eltz: Duo Eolian

Najčitanije iz rubrike