Regija
“UČIMO ZAJEDNO” U OŠ HINKA JUHNA

Osam asistenata brinut će se za 29 učenika
Objavljeno 19. siječnja, 2017.

PODGORAČ - Učitelji Osnovne škole Hinka Juhna u Podgoraču pred učenicima, roditeljima, stručnim suradnicima i predstavnicima lokalne vlasti predstavili su projekt Učimo zajedno 3 kao važan i koristan projekt koji promovira inkluziju. Riječ je o projektu za učenike s poteškoćama koji bez adekvatne potpore nisu u mogućnosti usvojiti predviđene nastavne programe i za koje su osigurani pomoćnici u nastavi. U projektu podgoračka škola sudjeluje treću godina zajedno s još četrdesetak osnovnih i srednjih škola na području Osječko-baranjske županije.

Uvodnim pozdravnim riječima obratili su se ravnateljica OŠ Hinka Juhna Zdenka Vukomanović i načelnik Općine Podgorač Goran Đanić, koji je zahvalio svima koji sudjeluju u ovom projektu. Đanić je obećao da će Općina pomoći ovaj, ali i svaki drugi projekt koji pozitivno utječe na cijelu zajednicu.

Sam projekt predstavila je ravnateljica škole Zdenka Vukomanović, koja je iskazala zadovoljstvo njegovim ponovnim provođenjem. Kazala je kako je u okviru projekta u Osječko-baranjskoj županiji zaposleno 66 pomoćnika u nastavi, a u podgoračkoj se školi osam pomoćnika brine za 29 učenika s poteškoćama integriranim u redoviti obrazovni sustav. Projekt su jako dobro prihvatili i učitelji i učenici.

Iako je u podgoračkoj školi od ove školske godine, pomoćnica u nastavi Jasmina Glavaš Antolović ima iskustva u radu s učenicima s poteškoćama.

- Moj se posao sastoji u pružanju pomoći u nastavi i svladavanju gradiva, pomoći u hrani i piću te pomoći u higijenskim potrebama. Nije jednak posao svih asistenata jer svako je dijete drukčije, kao što je i svaka poteškoća drukčija. Pomoćnici u nastavi pišu dnevnike rada i predaju ga kao mjesečno izvješće – kazala je Glavaš Antolović. Napomenula je da je najveća plaća uspjeh djeteta, odnosno osjećaj da je dijete uspjelo jer ste mu pomogli.

Projekt je, ističe, učiteljica engleskog jezika Jelena Baričević Momčilović, itekako potreban.

- U projektu sam treću godinu i napredak je vidljiv. Pomoćnici ostavljaju učitelju više prostora za rad s ostalom djecom. To je osoba od povjerenja cijelom razredu. Od prvotnog straha kako će izgledati nastava s trećom osobom u razredu te hoće li utjecati na autonomiju, danas sa zadovoljstvom iskazujem pozitivan uzmak. Ono što bi poboljšala jest to što pomoćnike u nastavi nemamo prilike prije upoznati, već oni kada dođu odmah ulaze u razred – poručila je Baričević Momčilović.

Učenica 7. razreda Tamara Metikoš izvrsna je učenica i ona nema poteškoća, ali ima njezin razredni vršnjak. Prema njezinim riječima, učenik lakše prati nastavu i bitno je napredovao.

- Bolje se uklopio u nastavu, češće se javlja na satu i njegov napredak i uspjeh su vidljivi. Sve je to zasluga asistenta koji je dio razreda. No i ponašanje učenika u razredu je bolje jer mu pred odraslom osobom nepodopštine manje padaju na pamet – kaže učenica. Snježana Fridl

Kriteriji za dodjelu pomoćnika

Pedagoginja Elena Kljajić Lončarević pojasnila je i prema kojim se kriterijima odlučuje koje će dijete dobiti pomoćnika u nastavi.

- To su odstupanja u rastu i razvoju, teškoće u razvoju i ponašanju, ADHD, pretjerano kontrolirano ponašanje, intelektualno poteškoće, autizam i senzoričke poteškoće kao oštećenje vida i (ili) sluha - pojasnila je Kljaić Lončarević.

Jasmina Glavaš Antolović

pomoćnica u nastavi

Nemaju svi asistenati jednak posao jer svako je dijete drukčije, kao i svaka poteškoća

Možda ste propustili...

ŽUPANIJSKO PRVENSTVO

Miholjački su košarkaši prvaci

ŽUPAN DEKANIĆ PRIMIO I DARIVAO MALE NOGOMETAŠE

Uspješni limači NK-a Radnički

Najčitanije iz rubrike