TvObzor
PLANET MAJMUNA: RAT

Epska saga o sukobu ljudi i majmuna
Objavljeno 13. siječnja, 2017.

Na kraju “Planet majmuna: Revolucija”, filma iz 2014. godine, Caesar se spremao za nadolazeći eksplozivni sukob s čovječanstvom, zabrinut za budućnost svojih majmuna. Redatelj Matt Reeves imao je težak zadatak donijeti odluku u kojem smjeru će krenuti sljedeći nastavak popularne filmske franšize. Međutim, nije imao isti loš predosjećaj kao Caesar.

Jer ipak se već nalazio u takvoj situaciji kad je smišljao priču za prijašnji film sa scenaristom Markom Bombackom. U filmu “Planet majmuna: Revolucija” Caesar se suočava s izazovima iznutra i izvana kad se njegova zajednica, koja uspješno preživljava u šumi Muir, pokraj San Francisca, susretne s očajnim ostacima čovječanstva koji su preživjeli smrtonosnu epidemiju i pokušavaju obnoviti svoje uništeno društvo. Međutim, Caesar je podcijenio koliko je duboka mržnja prema ljudima u srcu jednog od njegovih oficira, Kobija, koji je prošao kroz mučenja dok je bio testni subjekt i na kraju natjerao Caesara da počini najveći grijeh u majmunskom društvu – “majmun neće ubiti majmuna” – i zbog čega je napokon počeo rat između ljudi i majmuna, tragična, ali neizbježna posljedica tih događanja.

Emocionalno putovanje

Gledatelji su dobro prihvatili to emocionalno putovanje i “Planet majmuna: Revolucija” bio je veliki uspjeh. Nakon što su uzeli mjesec dana da se odmore, Reeves i Bomback počeli su smišljati sljedeće poglavlje u Caesarovoj legendarnoj priči. Nakon što su zatražili i dobili dovoljno vremena da pripreme sljedeći film, koscenaristi su doživjeli pravu fantaziju za svakog scenarista: “Dobili smo na korištenje dvoranu u Foxu i dio dana proveli smo razgovarajući, a ostatak vremena gledali smo filmove. Pogledali smo “Most na rijeci Kwai”', “Apokalipsu danas”, “'Odmetnik Josey Wales”, “Nepomiljive”, sve 'Planet majmuna” filmove, pogledali smo i “Imperij uzvraća udarac”, objasnio je. „Bilo je nevjerojatno zabavno, ali i osvježavajuće. A mi smo zapravo istraživali kako film o ratu treba izgledati. Jer ako nam je jedna stvar bila jasna, to je bilo da je ovo film o ratu, na čijem rubu su majmuni bili pri kraju prijašnjeg filma.“

Na početku ovoga filma saznajemo da su prošle dvije godine od događaja u nastavku prije i da su Caesarovi majmuni u opasnosti. Povukli su se u šumu gdje se često bore protiv ljudske vojske kojom upravlja bezobzirni pukovnik McCullough (Woody Harrelson). Trpe velike gubitke, a Caesar osjeća bol kod svake smrti. Reeves se odlučio na još intenzivniju priču koja još nije bila ispričana u ovim filmovima. “Ovaj film je mnogo veći od svih ostalih, ali ne gubi srž ove franšize, a to je emocionalna priča o Caesaru i njegovim majmunima,” rekao je Reeves. “Pitanje je bilo kako pomiriti epsku priču koja se proteže kroz sve filmove s upečatljivim intimnim trenucima u prvom planu? Nadahnuo nas je film “Most na rijeci Kwai”, jer prikazuje mentalnu borbu između osoba snažne volje, pa i ovdje se na neki način priča pretvori u bitku između Caesara i pukovnika… Ovo je vrlo osobna bitka, na kocki su životi svih majmuna. Tako da smo se uistinu zabavili, sanjali i poigravali pričom kao da ne moramo napisati scenarij, ali onda smo ga na kraju nekako ipak dobili. Bili smo vrlo uzbuđeni, kao i studio”.

Andy Serkis ponovno glumi Caesara

Oni nisu bili jedini. Andy Serkis, koji je oživljavao Caesara već od samog prvog filma, također je uživao u nastavku razvoja vlastitog lika. Caesar sad preuzima novu ulogu ratnog generala, rekao je glumac: “Caesar nastavlja evoluirati i suočava se s golemim problemima. Majmunska zajednica koju je utemeljio u filmu prije uništena je. Zbog sve većih gubitaka Caesar je primoran krenuti putem koji nitko nije očekivao i izgubi se… Ovaj film uvelike se temelji na tome kako Caesar pokušava ponovno pronaći svoj moralni kompas, jer dođe do tako bolnih događanja koja ga toliko pogode da kreće putem razaranja. Njegov razvoj je nevjerojatan.”

Serkis je pun pohvala za redatelja s kojim je već surađivao na prijašnjem filmu i u kojem je pronašao srodnu dušu dok se trudio učini Caesarovo putovanje što emocionalnijim. “Genijalan je i briljantan,” glumac je bio entuzijastičan. “Uzbuđen sam što ćemo ponovno surađivati. Volim njegovo društvo i energiju – on je prava stvara. U potpunosti razumije metaforu ovih filmova i sve likove. Dobro ih poznaje. Daje prostor glumcima, što na ovako velikim filmova ne dobivate uvijek. Često čujemo, 'pa, toliko toga se odvija u filmu i imamo toliko tehnologije da moramo posebno paziti…'. I vi to morate poštivati. Međutim, ovdje je situacija bila potpuno drugačija i sve je bilo posvećeno izvedbi glumaca”. (N.K.)

 
ISTRAŽIVANJE KULTNIH FILMOVA

Reevesovo istraživanje kultnih filmova Davida Leana i klasičnih vesterna utjecalo je na njegovu viziju za film. “Koristili smo dizajn, setove, tehnologiju i 65 mm kamere kako bi snimili epsku priču,” rekao je producent Dylan Clark. “Prvo smo pogledali testne snimke s 65 mm kamerom bez rasvjete i oduševili se slikom koju smo dobili. Matt se zaljubio u tu kameru i znali smo da je nekako moramo iskoristiti”. Clarkove riječi govore o tome koliko je cijeli producentski tim posvećen tome da svaki put snimi još bolji film. “Neprestano se trudimo biti što ambiciozniji”, rekao je Clark. “Posljednji film snimali smo u 3D formatu, ovaj snimamo sa širokokutnim lećama. Imamo više setova na lokacijama koje su veće nego prije, koristimo snijeg. Već se snimalo s tehnologijom hvatanja pokreta na snijegu, ali nakratko, nimalo toliko koliko smo mislili. Htjeli smo gledateljima osigurati najbolje moguće vizualno iskustvo s likovima i temom koja će ih emocionalno dirnuti”.

Najčitanije iz rubrike