Regija
POVEĆANJE KONKURENTNOSTI

Mladi voćar sagradio pogon za preradu
Objavljeno 11. siječnja, 2017.

NIZA

Iako je svako obiteljsko gospodarstvo jedinstveno na svoj način, obiteljsko poljoprivredno gospodarstvo Jug iz Nize kod Koške o mnogočemu je doista posebno. Ova kalendarska godina za njih je pozitivno startala – isplaćena su im sredstva za ulaganje u opremanje objekta za preradu voća i povrća.

Brend eko sokovi

Iznos od 733.243 kune isplatila im je Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju na osnovi odobrenih sredstava iz Programa ruralnog razvoja. Riječ je o isplati za dovršeno ulaganje u sklopu operacije 4.2.1. “Povećanje dodane vrijednosti poljoprivrednim proizvodima”.

- Projekt podmjere 4.2. iskorišten je za povećanje kapaciteta preradbenog pogona i uvođenje novih tehnoloških procesa. Projekt je sufinanciran intenzitetom 50 posto ukupnog ulaganja. Na ulaganje smo se odlučili radi povećanja konkurentnosti vlastite proizvodnje na europskom tržištu – kaže mladi poljoprivrednik Alojs Jug, čiji su roditelji Marica i Alojs zadovoljni što je ostao na selu i preuzeo obiteljski biznis. Od 2015. godine Alojs je nositelj OPG-a koji je do tada uspješno vodila majka Marica i koja je lansirala brend Maričini eko sokovi. Prije nekoliko godina Maričini eko sokovi osvojili su Amerikance, koji su ih razgrabili na sajmu Croatian art&craft expo 5 u New Yorku. Danas su upravo ti sokovi i zaštitni znak obiteljskog poljoprivrednog gospodarstva koje zapošljava šest djelatnika.

Jugovi imaju voćnjak od 7,4 hektara u kojem ekološki uzgajaju jabuke, šljive i višnje. Prvi voćnjak posadili su 1999., a četiri godine poslije njihov OPG upisan je u Upisnik ekoproizvođača. Godišnji prinos ekojabuka iznosi od 20 do 25 tona po hektaru. Svoje voće skladište u vlastitoj hladnjači, ali prednost daju preradi jer imaju vlastiti pogon za preradu voća i povrća u sokove i pekmeze.

Bez dodataka

Osim čistog soka – bez ikakvih dodataka vode, konzervansa ili sladila - od jabuke ili pak u kombinaciji tog voća s višnjom, kupinom, bazgom, marelicom, mrkvom ili ciklom, Jugovi proizvode i kašasti sok od kruške te jabučni ocat, kašice, džemove. Proizvode iz vlastite sirovine i iz sirovine dobavljača, ekoloških poljoprivrednika. Danas su Jugovi sa svojim proizvodima, koje se može kupiti u trgovinama zdrave hrane u Zagrebu, Splitu, Zadru i Opatiji, posjetitelji brojnih sajmova u Hrvatskoj, ali odlaze i u inozemstvo te sudjeluju na najvećoj sajamskoj manifestaciji ekoloških proizvoda - Biofachu u Nürnbergu u Njemačkoj.

- Trudimo se redovito sudjelovati na najznačajnijim hrvatskim i europskim ekosajmovima. Naša su iskustva pozitivna. Tržište se još uvijek razvija i širi, a razmjena ideja i iskustava s drugim ekološkim poljoprivrednicima uvijek je dobrodošla – kaže Alojs.

Stečeno znanje, vještine i mladenačku odlučnost Alojs je usmjerio u svojevrstan izazov i danas uspješno upravlja gospodarstvom, uz podršku roditelja. Promišlja Alojs i o budućnosti svoga gospodarstva. Planovi su mu realni, a cilj mu je da što više proizvoda sami prerade te ih plasiraju kao gotovi proizvod.

- Uvijek težimo unapređivanju i osuvremenjivanju proizvodnje i nasada, ali takve odluke donosimo u dugoročnom planiranju i prema mogućnostima i potrebama tržišta – zaključuje Alojs Jug.

Snježana FRIDL
Dizajn osmislili Bruketa&Žinić

Da promišljaju odgovorno i napredno o svim poslovnim detaljima uzornog obiteljskog biznisa potvrđuje i vesela kartonska ambalaža. Za dizajn ambalaže za sokove od ekološki uzgojenog voća zaslužna je reklamna agencija Bruketa&Žinić, koja je 2015. godine bila među 200 najboljih dizajnera ambalaže u svijetu.

Možda ste propustili...

SELO PRED IZUMIRANJEM S 23 STANOVNIKA

Asfalt u Kladavac stigao prekasno - ljudi su otišli

U ŠUMANOVCE PRISTIŽE SVE VIŠE HODOČASNIKA

Dan poljodjelaca, obiteljski dan, uz molitvu i druženje

Najčitanije iz rubrike