Objavljeno 11. siječnja, 2017.
NIZA
Iako je svako obiteljsko gospodarstvo jedinstveno na svoj način, obiteljsko poljoprivredno gospodarstvo Jug iz Nize kod Koške o mnogočemu je doista posebno. Ova kalendarska godina za njih je pozitivno startala – isplaćena su im sredstva za ulaganje u opremanje objekta za preradu voća i povrća.
Brend eko sokovi
Iznos od 733.243 kune isplatila im je Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju na osnovi odobrenih sredstava iz Programa ruralnog razvoja. Riječ je o isplati za dovršeno ulaganje u sklopu operacije 4.2.1. “Povećanje dodane vrijednosti poljoprivrednim proizvodima”.
- Projekt podmjere 4.2. iskorišten je za povećanje kapaciteta preradbenog pogona i uvođenje novih tehnoloških procesa. Projekt je sufinanciran intenzitetom 50 posto ukupnog ulaganja. Na ulaganje smo se odlučili radi povećanja konkurentnosti vlastite proizvodnje na europskom tržištu – kaže mladi poljoprivrednik Alojs Jug, čiji su roditelji Marica i Alojs zadovoljni što je ostao na selu i preuzeo obiteljski biznis. Od 2015. godine Alojs je nositelj OPG-a koji je do tada uspješno vodila majka Marica i koja je lansirala brend Maričini eko sokovi. Prije nekoliko godina Maričini eko sokovi osvojili su Amerikance, koji su ih razgrabili na sajmu Croatian art&craft expo 5 u New Yorku. Danas su upravo ti sokovi i zaštitni znak obiteljskog poljoprivrednog gospodarstva koje zapošljava šest djelatnika.
Jugovi imaju voćnjak od 7,4 hektara u kojem ekološki uzgajaju jabuke, šljive i višnje. Prvi voćnjak posadili su 1999., a četiri godine poslije njihov OPG upisan je u Upisnik ekoproizvođača. Godišnji prinos ekojabuka iznosi od 20 do 25 tona po hektaru. Svoje voće skladište u vlastitoj hladnjači, ali prednost daju preradi jer imaju vlastiti pogon za preradu voća i povrća u sokove i pekmeze.
Bez dodataka
Osim čistog soka – bez ikakvih dodataka vode, konzervansa ili sladila - od jabuke ili pak u kombinaciji tog voća s višnjom, kupinom, bazgom, marelicom, mrkvom ili ciklom, Jugovi proizvode i kašasti sok od kruške te jabučni ocat, kašice, džemove. Proizvode iz vlastite sirovine i iz sirovine dobavljača, ekoloških poljoprivrednika. Danas su Jugovi sa svojim proizvodima, koje se može kupiti u trgovinama zdrave hrane u Zagrebu, Splitu, Zadru i Opatiji, posjetitelji brojnih sajmova u Hrvatskoj, ali odlaze i u inozemstvo te sudjeluju na najvećoj sajamskoj manifestaciji ekoloških proizvoda - Biofachu u Nürnbergu u Njemačkoj.
- Trudimo se redovito sudjelovati na najznačajnijim hrvatskim i europskim ekosajmovima. Naša su iskustva pozitivna. Tržište se još uvijek razvija i širi, a razmjena ideja i iskustava s drugim ekološkim poljoprivrednicima uvijek je dobrodošla – kaže Alojs.
Stečeno znanje, vještine i mladenačku odlučnost Alojs je usmjerio u svojevrstan izazov i danas uspješno upravlja gospodarstvom, uz podršku roditelja. Promišlja Alojs i o budućnosti svoga gospodarstva. Planovi su mu realni, a cilj mu je da što više proizvoda sami prerade te ih plasiraju kao gotovi proizvod.
- Uvijek težimo unapređivanju i osuvremenjivanju proizvodnje i nasada, ali takve odluke donosimo u dugoročnom planiranju i prema mogućnostima i potrebama tržišta – zaključuje Alojs Jug.
Snježana FRIDL
Dizajn osmislili Bruketa&Žinić
Da promišljaju odgovorno i napredno o svim poslovnim detaljima uzornog obiteljskog biznisa potvrđuje i vesela kartonska ambalaža. Za dizajn ambalaže za sokove od ekološki uzgojenog voća zaslužna je reklamna agencija Bruketa&Žinić, koja je 2015. godine bila među 200 najboljih dizajnera ambalaže u svijetu.