Autoglas
REZULTATI ODLIČNI, ALI OSMIJEHA NEMA

Benzin, dizel, hibrid ili plin?
Objavljeno 10. siječnja, 2017.

Predstavnici prodajnog sektora na hrvatskom tržištu automobila trebali bi trljati ruke i veseliti se brojci prodanih automobila u 2016. godini, no ipak to ne čine. Zvuči to jako dobro, čak 23 % bolji prodajni rezultati od 2015. godine, ili brojčano 44.106 prošle godine, u odnosu na 35.715 preklani. Pozitivne brojke su se ponavljale lani iz mjeseca u mjesec, pa se u javnosti počelo pričati kako hrvatsko autotržište izlazi iz krize. Optimizam je, prema svemu sudeći, došao i do predlagatelja novog poreznog zakona, pa su “mudre glave” odlučile, vodeći se očito tim pozitivnim i optimističnim brojkama, povećati trošarine od 1. siječnja ove godine!

Upravo zbog tog novog državnog nameta u autobranši u Hrvatskoj nikomu nije do slavlja. Svjesni su da će informacija kako će jeftiniji automobili sa starijim tipom motora poskupjeti i do nekoliko tisuća kuna biti dočekana na nož od budućih kupaca. Sa zebnjom se sada čeka na prodajne rezultate od siječnja, pa će ga biti zanimljivo uporediti s lanjskim.

Porezna oaza

Kada gledamo prodaju po regijama, odmah se uočava da u Hrvatskoj veliki dio novoregistriranih automobila čine korporacijska vozila. Tako je po broju stanovnika majušna Požeško-slavonska županija pretekla puno veću Splitsku, Riječku i Osječku regiju, nalazi se na drugom mjestu s 3992 nova vozila, odmah iza neprijeporne zagrebačke regije (15.779 automobila). Naravno, tek manji broj automobila kupile su fizičke osobe na požeškom području, ostalo su kupile velike kompanije koje su Požegu izabrale za garažu zbog manjih poreza. Gotovo 95 % tih vozila nije na području Požege, već u filijalama diljem Hrvatske. Od Požege imaju samo “PŽ” na registracijskim pločicama.

Prodaja po regijama postavlja Slavoniju i Baranju na hrvatsko dno. Zanemarivši Požegu, Osječka regija nalazi se tek na sedmom mjestu s 2320 prodanih automobila (ispred su i druga porezna oaza Daruvar te Istarska regija). Vukovarsko-srijemska županija je na 15. mjestu, Brodsko-posavka na 17., a Virovitičko-podravska na pretposljednjem – 19. Siromašni istok, tako daleko od optimistične 23-postotno povećane hrvatske idile...

Volkswagen

Mogu ga tući iz svih oružja, može plaćati milijarde dolara kazni, ali Volkswagen je neprijeporan u Hrvatskoj. Statistika kaže da je u 2016. godini VW prodao 6445 automobila, što je za 2300 automobila više (4135) od Opela. Treće mjesto u neizvjesnoj završnici osvojio je Renault (3715) ispred Škode (3567). Peto mjesto pripalo je Fordu (2822), šesti je Suzuki (2378), sedmi Hyundai (2222), osmi Peugeot (2087), deveta Dacia (1983), dok je deseta Toyota (1755). Od “egzotike” lani su u Hrvatskoj prodana i tri Tesle, dva Rarira i jedan Maserati.

U pogledu modela opet pobjeda predstavniku VW-a. Hrvati jednostavno vole Golf, kojeg je lani prodano 2241. Na drugom je mjestu Renaut Clio (1734), čime je pobijedio Škodu Octaviju (1706). Opelov adut Astra je na četvrtom mjestu (1569), peti je Ford Focus (1533), a šesta Suzuki Vitara (1520). Još dva VW modela nalaze se na ljestvici najprodavanijih modela – Polo je sedmi (1458), a Passat deveti (1156). Između njih se na osmom mjestu plasirala Opel Corsa (1167), dok je deseta Kia Ceed (808).

Milan BUGARIĆ

Zanimljivo je pogledati podatke koje su gorivo preferirale automobilske marke u prošloj godini. Najsvestranija marka i dalje je Toyota, koja je prodala 54 % benzinaca, 29,7 % dizelaša te 16,3 % hibrida. Volkswagen je okrenut dizelu jer 71 % prodanih automobila prošle godine pogoni ova vrsta goriva. Osim toga VW je prodao i 32 električna automobila te po jedan hibrid i “plinaš”. Drugoplasirani Opel više je okrenut benzinu (64,5 %), pa ne čudi da je prodao i 65 automobila koje može pogoniti i plin. Svaka marka pokušava dobiti na osobnosti, pa to čini i Dacia, koja je lani prodala 340 “plinaša”

Polo pobjednik prosinca

Agencija Promocija plus objavila je i rezultate prodaje po modelima u prosincu prošle godine. I ovdje su uvjerljivo vodeća dva Volkswagenova modela, Polo (280) i Golf (207). Na ljestvici najprodavanijih modela ugurala su se još dva iz Volkswagenove “štale”, riječ je o Tiguanu (81), koji je na osmom, te Passatu (79), koji je na devetom mjestu. Treće mjesto u prosincu pripalo je Hyundai Tucsonu (180), četvrto popularnoj Suzuki Vitari (157), peto Škoda Octaviji (89), šesto Opel Insigniji (84), sedmo Renault Cliju (82) i deseto Hyundai i30 (74).

Možda ste propustili...

ODLIČAN POTEZ ORGANIZATORA VRHUNSKE UTRKE

Hrvatski rally veterani na WRC-u

JANICA KOSTELIĆ SUVOZAČICA DVOSTRUKOG POBJEDNIKA WRC RALLYJA CROATIA

Prvakinja asistirala - prvaku