Autoglas
NOVI CITROEN C3

Bombončić za sladokusce
Objavljeno 10. siječnja, 2017.

Okušali smo ga na svim podlogama, od autoceste, lokalnih dionica pa do brdskih puteljaka i gdje god ga provozali, učinak je bio isti - plijenio je poglede znatiželjnika. Novi Citroen C3, osim ljepote, potpuno je zadovoljio i vozačeve potrebe.

Već na prvu je vidljivo kako je C3 narastao, a dobio je i prepoznatljive air-bumpove na vratima. Treća je generacija prodavanog modela izduženija i povišenija, pa stoga, iako je klasični B segment, podsjeća na mali SUV. Povišenije podvozje pokazalo se odličnim na šumskoj cesti Dilja, a ni “vagaši” nisu predstavljali problem. Što se tiče prtljažnog prostora, novi C3 nudi 300 litara, koliko nude i direktni konkurenti. S preklopljenim stražnjim sjedalima prtljažnik raste na respektabilne 922 litre.

Testni model Shine BlueHDo 75 S&S BVM izuzetno je lagan i ugodan za vožnju i ne tjera vas da pritisnete papočicu na otvorenoj cesti ili u zavojima. Ono što ga čini dodatno privlačnim jest potrošnja goriva koja, bez obzira na 300 kilometara autoceste, ne prelazi pet litara. Na testu je prosjek bio odličnih 4,4 litre na 100 prijeđenih kilometara (tvornička potrošnja je 3,6 litara).

Svi Citroenovi dizlaši sada su bazirani na istom 1,6-litrenom motoru opremljenom BlueHDi tehnologijom pročišćenja ispušnih plinova uz AdBlue aditiv. Motor je, zahvaljujući većem obujmu, osjetno življi na niskim okretajima, što daje dobre performanse u gradu. Mjenjač je preuzet iz Peugeotovog 208, no iako je već viđen, dobro je usklađen s motorom pa u nižim brzinama zadržava živahnost. Četvrta i peta brzina pak služe maksimalnom smanjenju potrošnje na otvorenoj cesti i autocesti. Maksimalnu brzinu od 169 km na sat nismo pokušali dosegnuti, nije to ni potrebno, jer je vožnja od 140 km na sat na autocesti sasvim dovoljna, a i uhu ugodna jer nema previše buke.

Citroenovi dizajneri znaju kako privući poglede pa testnom vozilu nije nedostajalo atraktivnosti zbog dvobojne karoserije s bijelim krovom i retrovizorima te kućištima svjetala za maglu. Uočljivi su i 17-colni naplatci koji dodatno pojačavaju atraktivnost. Što se tiče upravljačke ploče, novi C3 nudi jednostavniju uporabu zahvaljujući dodirnom tabletu od 7’’ na kojem su dostupne sve funkcije te opciji otključavanja i pokretanja vozila bez ključa.

Cijena testiranog vozila do registracije s dodatnom opremom i posebnim porezom iznosi 135.882 kune, dok bez dodatne opreme stoji prihvatljivih 112.524 kune. Cijene novog Citroëna C3 kreću se između 82.900 kn koliko stoji izvedba PureTech (68 KS) Live i 125.900 kn koliko je potrebno izdvojiti za model BlueHDi (99 KS) Shine. Automobil se nudi uz 5-godišnje jamstvo, uz ograničenje od 80.000 prijeđenih kilometara.

Milan BUGARIĆ

Dužina, visina, širina:3996/1829/1474

Ubrzanje 0-100 km/h:15,5 s

Maksimalna brzina:169 km/h

Mjenjač:Ručni, 5 brzina

Motor:Dizel, 1.6 BlueHDi 75 KS

Emisija CO2:93 g/km

Gume:205/50 R17

Cijena: 135.882 kn

Connected Cam

U oko nam je upala kamera koja je instalirana ispod središnjeg retrovizora. Riječ je o Connected Cam kameri koja snima pogled iz vozila prema naprijed. Pomoću aplikacije moguće je povezati se s vozilom i poradi zabave fotografirati krajolik kojim se vozite, pa i dijeliti selfije i druge zanimljivosti koje vidite putem. Ono što je važnije, Connected Cam automatski se uključuje u slučaju sudara i pohranjuje 30 sekundi vožnje prije te jednu minutu situacije nakon sudara.

Možda ste propustili...

JANICA KOSTELIĆ SUVOZAČICA DVOSTRUKOG POBJEDNIKA WRC RALLYJA CROATIA

Prvakinja asistirala - prvaku

ODLIČAN POTEZ ORGANIZATORA VRHUNSKE UTRKE

Hrvatski rally veterani na WRC-u