Novosti
REZANJE TROŠKOVA GOSPODARSTVU

Najavljeno ukidanje pečata i brojnih nepotrebnih nameta
Objavljeno 7. siječnja, 2017.
Cilj Vlade je poduzetnike rasteretiti za 30 posto do kraja 2017.

Vlada je na prijedlog Ministarstva gospodarstva usvojila 104 mjere kojima se poduzetnicima već ove godine štedi do 1,5 milijardi kuna nepotrebnih troškova. Cilj je pojeftiniti poslovanje u nizu područja, čak i digitalizirati pokretanje posla. Kreće i jače rezanje raznih nameta te liberalizacija tržišta. Neki od primjera administrativnog rasterećenja suvišnih troškova poduzetnicima su i omogućavanje pokretanja poslovanja elektronskim putem, bez potrebe za dodatnim dokumentima i pečatima. Digitalizacija poslovanja očekuje i Poreznu upravu koja će prijave od poduzetnika ubuduće također morati primati isključivo elektronski. Uz zadržavanje nužnih standarda, smanjit će se visoki zahtjevi i troškovi u području sanitarnih i zdravstvenih uvjeta, kao i zaštite na radu.

- Svrha je stvoriti poticajnu investicijsku klimu, jednostavnije uvjete poslovanja i osigurati lakši pristup tržištu usluga. Jedan od glavnih razloga niske konkurentnosti hrvatskog gospodarstva je visoka razina administrativnog opterećenja. Propisi značajno opterećuju poslovni sektor u stvaranju vrijednosti i otežavaju slobodan pristup tržištu usluga. Stoga je glavni cilj ovog Akcijskog plana administrativno rasteretiti gospodarstvo za 30 % i ukloniti prepreke slobodi tržišta usluga do kraja 2017. godine, Vladina je poruka.

Ove je mjere podržala i Hrvatska udruga poslodavaca koja je svojim prijedlozima i komentarima pridonijela stvaranju Akcijskog plana za administrativno rasterećenje gospodarstva.

- Prekomjerna birokracija i brojni s njom povezani, neporezni troškovi poslovanja na koje HUP sustavno upozorava jedna su od većih prepreka jačanju konkurentnosti hrvatskog gospodarstva, a time i snažnijem gospodarskom rastu. Zadovoljni smo što Vlada u novu godinu ulazi s konkretnim planom daljnjeg rasterećenja gospodarstva. Porezna reforma dobar je prvi korak, ali sama nije dovoljna za značajnije poboljšanje uvjeta poslovanja i ulagačke klime. Ovaj Akcijski plan još je jedan od nužnih koraka u pravome smjeru i dobro je što Vlada s njime kreće odmah. Osim uklanjanja administrativnih barijera u postojećem zakonodavnom okviru, posebno je važno uvesti sustav koji će osigurati da se ubuduće novi zakoni ne donose bez detaljnih analiza njihovih učinaka na gospodarstvo i provedivosti u praksi - poručio je glavni direktor HUP-a Davor Majetić.

Hrvatska udruga poslodavaca od Vlade očekuje i daljnje reformske poteze koji trebaju biti kombinacija dubljih, strukturnih i jednostavnijih, brže provedivih reformi kako bi se stvorili uvjeti za snažniji i dugoročno održiv gospodarski rast te počeo dostizati zaostatak za drugim članicama Europske unije.

Eduard SOUDIL
Primjeri administrativnih rasterećenja poduzetnika

l Cjelokupan proces pokretanja poslovanja trgovačkog društva bit će omogućen elektroničkim putem, bez obveze ovjere dokumenata kod bilježnika i izrade pečata.

l Prijava Poreznoj upravi i na obvezna osiguranja također će biti elektronička, kao i otvaranje računa u banci. Time će poboljšati pozicije na ljestvici Doing Business u području pokretanja poslovanja.

l Potiče se korištenje e-Obrt usluge. Ukida se obveza izrade pečata. Prijava Poreznoj upravi i na obvezna osiguranja također će biti elektronička, kao i otvaranje računa u banci.

l Preko niza mjera olakšavaju se sanitarni i zdravstveni uvjeti, uz zadržavanje nužnih standarda.

l Pojednostavnjuju se obveze zaštite na radu, smanjenjem visokih troškova, uz zadržavanje nužnih standarda.

l Sektor trgovine i posredovanja u prometu nekretnina jeftinije će poslovati, uz e-dozvole za administrativni pristup djelatnostima.

l Za 25 % snižava se cijena ispita za agente za posredovanje u prometu nekretnina.

l 58 % snižava se cijena izobrazbe za energetsko certificiranje u području gradnje.

Primjeri olakšanja pristupa tržištu profesionalnih usluga

l Ukidaju se ograničenja broja novoosnovanihautoškola po pojedinoj županiji ovisno o procjeni države, pa će se autoškole moći slobodno osnivati prema tržišnim uvjetima.

l Ukida se fiksna regulacija minimalne cijene nastavnog sata u autoškoli.

l Za 30 % snižavaju se cijene ispita i obveznih članarina pri strukovnim komorama za porezne savjetnike i revizore te obvezna članarina za odvjetnike.

l Pojednostavnjuju se evidencije radnog vremena.

l Članovi uprave i izvršni direktori trgovačkog društva oslobađaju se obveze da sami sebi blokiraju račun pri Fini zbog neisplate plaće na vrijeme.

l Snižavanju se cijene javnobilježničkih usluga.

l Elektroničko poslovanje oslobađa se obveze fiskalizacije.

l Preko nekoliko mjera provodit će se zakonska mogućnost da se pristojbe naplaćuju elektronički, bez obveze kupnje državnih biljega.

l Provodit će se zakonska mogućnost da se od poduzetnika ne traže podaci koje tijela javne vlasti već imaju.

Možda ste propustili...