Autoglas
PREMIJERA: FORD FUSION HIBRID

Autonoman je, ali ima upravljač i papučice
Objavljeno 3. siječnja, 2017.

Ford Fusion Hibrid koristi trenutnu Ford platformu autonomnih vozila, ali dodaje procesorsku snagu novim hardverom računala. Električne kontrole su jednostavnije za proizvodnju i prilagodbe na tehnologiji senzora, uključujući smještaj, dopuštaju automobilu da bolje vidi što se događa oko njega. Novi LiDAR senzori imaju gladak dizajn i više ciljano vidno polje, tako da sada koristi samo dva senzora, a ne četiri, dok prima istu količinu podataka.

Postoje dva glavna elementa za stvaranje autonomnog vozila – autonomna platforma vozila, što je nadograđena verzija samog automobila, i sustav virtualnog vozača. Ovo novo vozilo razvija oba elementa, osobito s obzirom na razvoj i testiranje sustava virtualnog vozača, što je velik skok u snazi senzora i računalnoj snazi. Što to znači sustav virtualnog vozača? Kako bismo napravili u cijelosti autonomna vozila, prema SAE definiciji, koja ne trebaju vozača da preuzme kontrolu, automobil mora biti u stanju izvesti ono što čovjek može obavljati za upravljačem. Fordov sustav virtualnog vozača osmišljen je kako bi učinio upravo to.

Izgradnja automobila koji neće biti kontroliran od strane ljudskog vozača potpuno je drukčija od projektiranja konvencionalnog automobila. To otvara cijeli novi set pitanja za inženjere koji rade autonomno vozilo: kako ponoviti sve što ljudski vozač radi za upravljačem u vozilu koje se samo vozi? Jednostavan zadatak zahtijeva da ljudski vozač stalno na putu donosi odluke. Ima li prvenstvo prolaza? Što se događa ako nesreća ili građevinski blokovi prepriječe njegov put?

Potrebno je razviti robustan sustav virtualnog vozača s istom razinom pouzdanosti za donošenje odluka, a onda ih provesti na odgovarajući način u pokretu. U Fordu to rade uzimajući jedinstven pristup kako bi pomogao da autonomni automobili vide, osjećaju, misle i izvode kao čovjek – zapravo i bolje, u nekim slučajevima.

Ovo novo razvojno vozilo stavlja Ford korak bliže u svojoj predanosti da ponudi potpuno autonomno vozilo 2021. godine za uslužne servise i vožnje na zahtjev. Zasad, automobil i dalje dolazi s upravljačem i papučicama – opremom koju ovakva vozila u budućnosti neće uključivati.

Mato PAVLIČEVIĆ
Ubrzano testiranje

Gledajući naprijed, ima se još puno toga učiniti. Proširena flota ubrzava testiranje u stvarnom svijetu koje se već provodi na cestama u Michiganu, Kaliforniji i Arizoni. Planiraju još veći rast flote, utrostručavanjem količine na oko 90 automobila u novoj godini.

Možda ste propustili...

POPULARAN GRADSKI AUTOMOBIL

Povoljnije do Toyote Axgo X

ODLIČAN POTEZ ORGANIZATORA VRHUNSKE UTRKE

Hrvatski rally veterani na WRC-u