Autoglas
NOVI ZAKON

Veće cijene osobnih vozila od 1. siječnja
Objavljeno 3. siječnja, 2017.
Jeftiniji modeli, oni s motorima starije generacije, koji ispuštaju veće količine CO2, poskupjet će za nekoliko tisuća kuna

Potvrda da će automobili poskupjeti s prvim danom 2017. stigla je od Hrvoja Pavera, pomoćnika direktorice Sektora za trgovinu Hrvatsje gospodarske komore. Paver je izvijestio kako izračuni posebnog poreza na motorna vozila (PPMV) prema novom Zakonu o izmjenama i dopunama Zakona o posebnom porezu pokazuju da će većina novih osobnih vozila poskupjeti, a jeftiniji modeli i nekoliko tisuća kuna.

- Jeftiniji modeli, pogotovo oni s motorima starije generacije, koji ispuštaju veće količine CO2, poskupjet će nekoliko tisuća kuna - kazao je Paver. Pojasnio je kako preliminarni izračuni pokazuju da će tom izmjenom doći do oscilacije u cijenama vozila kompaktne klase od 1 do 2 posto, dok će više klase biti i značajnije obuhvaćene, ovisno o CO2 parametru. Može se očekivati da će se primjenom ovog Zakona značajnije smanjiti uvoz rabljenih vozila s visokim CO2 vrijednostima, odnosno starijih vozila, koja su u strukturi dosadašnjeg uvoza rabljenih činila više od 50 posto.

Time bi se trebalo pridonijeti upotrebi ekološki prihvatljivijih i efikasnijih motornih vozila s manjom potrošnjom, a u skladu s navedenim očekuju se i promjene u sklonostima potrošača, kao i prilagodbi tržišta. U priopćenju iz HGK stoji i da je Udruženje trgovine motornim vozilima pri HGK-u uputilo nadležnima brojne prijedloge vezane uz izmjene Zakona, od kojih je prihvaćen samo manji dio.

- Cjelokupna zainteresirana struka na vrijeme je dostavila prijedloge korekcija, kao i već gotove modele oporezivanja bazirane isključivo na CO2 komponenti s jasnim definicijama i izračunima koji su uistinu vodili računa kako o fiskalnoj tako i o socijalnoj, ekološkoj i sigurnosnoj komponenti, ali se zakonodavac ipak odlučio na složeni izračun baziran na kombinaciji vrijednosne i CO2 komponente - istaknuo je predsjednik Udruženja trgovine motornim vozilima pri HGK-u Ivo Ivančević. Naime, prodaja novih vozila ne prati porast BDP-a u RH.

Značajnijem oporavku prodaje novih vozila pridonijela bi manja penalizacija pri uvozu vozila od dosadašnje, koja u Hrvatskoj iznosi od 30 do 60 posto, dok je ukupno porezno opterećenje u susjednim zemljama, primjerice, u Sloveniji od 23 do 35 posto, a u Mađarskoj od 29 do 31 posto.

- U 2016. prodano je oko 40.000 novih vozila, što još uvijek nije ni 50 posto predrecesijskih 88.000 vozila - rekao je Paver zaključivši da trgovce novim motornim vozilima očekuje zahtjevna godina s neizvjesnim rezultatom, stoji u priopćenju iz HGK.H

KUPCIMA AUTA SE ODUZIMA!

Vlada je poreznom reformom i izmjenama velikog broja zakona nekomu nešto dala - zaposlenima je recimo smanjen porez na dohodak - i logično je onda morala nekomu drugom i oduzeti. Kupci automobila su kategorija kojoj se oduzima! Valja reći kako je Hrvatska jedna od zemalja EU s najvećim davanjima državi pri kupnji novih automobila, a posljedice poskupljenja novih vozila, s obzirom na značaj prometa i automobila u životu svih nas, ne mogu biti pozitivne. O cijeni pojedinog modela automobila potencijalni kupci moći će se informirati tek kada ove zakonske izmjene stupe na snagu jer će vjerojatno i svaki proizvođač kreirati cijene modela za hrvatsko tržište.I.M.