Tehno
ISTRAŽIVANJE

Dva puta češće putuje se iz zabave nego poslovno
Objavljeno 30. prosinca, 2016.

Prosječni je sudionik istraživanja MasterIndex kompanije Mastercard radi odmora putovao 4,4 puta u prošlih 12 mjeseci, a na poslovnom je putovanju bio 2,2 puta. Oko dvije trećine svih putovanja odnosi se na ona unutar Hrvatske, a putovanja izvan eurozone su rijetka (11 posto). Općenito, 52 posto ispitanika putovalo je u inozemstvo radi razonode u proteklih 12 mjeseci. Najviše putuju ispitanici višeg stupnja obrazovanja te ispitanici s većim primanjima.

Čak 65 % putovanja radi razonode odnosi se na ona unutar Hrvatske, na eurozonu otpada 23 %, a preostalih se 12 % odnosi na destinacije poput Moskve i New Yorka. Kod poslovnih putovanja situacija je slična – 65 % takvih putovanja odnosi se na Hrvatsku, a 25 % na eurozonu. Ispitanici najčešće posjećuju destinacije u blizini – Ljubljanu, Sarajevo, Beč, Budimpeštu, München, Beograd i Rim, a putovanja izvan Europe nisu česta.

Kad je riječ o potrošnji na inozemnim putovanjima radi razonode, prosječan trošak smanjio se u odnosu prema listopadu 2015. – s 5764 kuna na 4955. Ipak, nešto više troše ispitanici stariji od 30 godina, više razine obrazovanja i oni iz Zagreba, sjeverne Hrvatske i Slavonije. Tako ih je 5 % na putovanje potrošilo između 5000 i 10.000 kuna, a više od 10.000 kuna potrošilo je samo tek 3 % ispitanika.

Ispitanici podjednako koriste kartice i gotovinu za shopping i plaćanje smještaja u inozemstvu, karticama se češće plaćaju zrakoplovne karte, a za ostale se troškove u većem broju slučajeva koristi gotovina.

Ispitanicima između 18 i 29 godina najzanimljivija su adventska i novogodišnja putovanja, a za skijanje se najčešće odlučuju oni u dobi između 40 i 49 godina. Putovanja u druge europske zemlje nevezana uz advent ili doček Nove godine najprivlačnija su ispitanicima između 50 i 55 godina.

Pri rezervaciji smještaja čak 60 posto ispitanika koji planiraju putovanje smještaj će rezervirati online preko stranica za rezervacije ili stranica turističkih agencija, za razliku od 47 posto ispitanika u listopadu 2015. M.R.

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike