Kultura
MUZEJ SAVREMENE UMETNOSTI VOJVODINE

Frelih i Stipešević - Migranti mentalnih prostora iz Kunstakademie Düsseldorf
Objavljeno 28. prosinca, 2016.

U Muzeju savremene umetnosti Vojvodine u Novom Sadu otvorena je u suradnji s Goethe-Institutom Beograd izložba “Migranti mentalnih prostora”, posvećena povijesno značajnom i utjecajnom fenomenu düsseldorfske Akademije likovnih umjetnosti te umjetnicima na čiji su rad, promišljanja i prakse djelovanja presudno utjecala iskustva stečena u klasama Kunstakademie Düsseldorf.

Kustosica izložbe, donedavno ravnateljica MSUV-a, Sanja Kojić Mladenov sa stručnim suradnikom na projektu, umjetnikom Selmanom Trtovcem, odabrala je predstaviti umjetnike i povjesničare umjetnosti, profesore te nekadašnje studente düsseldorfske Akademije, kojima je zajedničko kulturno i društveno-političko ishodište, s jedne strane locirano u samoj Njemačkoj te s druge strane u Srbiji, no i susjednim zemljama. Kako naglašava Kojić Mladenov, fenomen düsseldorfske Akademije pridonio je, između ostalog, poticanju veza između Josepha Beuysa, Marine Abramović, Ulaya, Ješe Denegrija, Biljane Tomić i Studentskog kulturnog centra u Beogradu, što je bilo izuzetno važno za tadašnju, danas dalekosežno utjecajnu beogradsku scenu, koja je od 1970-ih i kasnije bila povezana i sa pojedinim zbivanjima na osječkoj sceni.

Projekt obuhvaća i predstavlja doprinose Klausa Rinkea, Biljane Tomić, Hannesa Böhringera, Igora Antića, Ive Dekovića, Jusufa Hadžifejzovića, Marcusa Kaisera, Bettine Meyer, Zorana Popovića, Milete Prodanovića, Zdravka Santrača, Eve Marie Schön, Dragoljuba Raše Todosijevića, Selmana Trtovca, Milorada Vujašanina Cuje, Barthélémyja Toguoa, kao i dvojice umjetnika čije je usmjeravanje prema düsseldorfskoj Akademiji krenulo iz Osijeka, Krunoslava Stipeševića i Vladimira Freliha.

Stipešević, sudionik düsseldorfske umjetničke scene, gdje živi i radi, ali je kontinuirano prisutan na brojnim osječkim izložbenim projektima te inkorporira povezanost s Osijekom u svoje radove, izlaže video “I was call you tomorrow”, prethodno pokazan na istoimenoj samostalnoj izložbi u osječkom Muzeju likovnih umjetnosti, te “Pogled kroz prozor Marina Tartaglie” iz ove godine, koji autor definira kao višemedijsko slikarstvo, a uključuje katalog netom otvorenog 25. slavonskog biennala.

- Za izložbu u MSUV-u realizirao sam objekt/skulpturu “Black Raw Memory MSUV”, izgrađenu od odbačenih i dotrajalih predmeta pronađenih u prostoru Muzeja. Time nastojim označiti kompleksnost sjećanja, konceptualno povezujući ostatke materijalne i nematerijalne memorije kroz subjektivne, individualne i institucionalne prakse kreiranja identiteta. Rad je kontekstualno specifičan. Prvi put sam rad iz te serije realizirao na samostalnoj izložbi u galeriji Goethe-Instituta u Beogradu u lipnju ove godine, a vjerujem da ću razvijati ovu seriju i dalje, kako nam je na otvorenju izložbe rekao Vladimir Frelih, umjetnik koji se bavi konceptualno multimedijalnim radovima kojima ispituje granična područja medija, danas profesor na Umjetničkoj akademiji u Osijeku i gostujući profesor na Akademiji umetnosti u Novom Sadu, ujedno aktivan poticatelj umjetničkih zbivanja u svojoj lokalnoj sredini te time i dosljedan nastavljač praksi usvojenih u klasama Kunstakademie Düsseldorf.

Ana-Marija KOLJANIN

Stipešević

JE ZASTUPLJEN DVAMA RADOVIMA

FRELIHOVO PREDAVANJE

Izložba je u MSUV-u otvorena do 29. siječnja, a organizirano je i prvo od stručnih vodstava kroz izložbu. O svom iskustvu učenja u düsseldorfskim Masterclasses kod profesora Nan Hoover, Nam Juna Paika i Magdalene Jetelove, govorio je Vladimir Frelih koji je održao predavanje pred čak stotinjak posjetitelja MSUV-a, s posebnim osvrtom na koncipiranje serije radova “Black Raw Memory”. Skulpturalni višemedijski objekt impozantnih dimenzija, u crnom folijom obavijenoj amorfnoj gromadi materijala sadrži odbačene predmete iz MSUV-a, poput uredskih stolaca, fotokopirnog aparata, dijelova rasvjete, materijala za ambalažu i slično, dok instalaciju pored samog objekta čine i na zidu izloženi tehnički popis korištenih materijala te znanstveni opisi problema memorije.

Možda ste propustili...

2. MEĐUNARODNO NATJECANJE “DAMIR SEKOŠAN”

Gosti iz Italije, Srbije i Hrvatske odabrali najbolje glazbene talente

MBP PREDSTAVLJA KATALOG IZLOŽBE “USPOMENE NA DJETINJSTVO”

16 priča o djetinjstvu i odrastanju

Najčitanije iz rubrike