Objavljeno 20. prosinca, 2016.
Nakon nešto više od dvije godine vozili smo novi model Suzuki SX4 S-Crossa, koji i ovaj put pokreće bazni “benzinac”. Međutim, za razliku od priješnjeg 1,6-litrenog, ovaj put to je 1,0-litreni “turbak” snage 112 KS koji, iako nosi manje “konja”, donosi puno, puno više zabave!
Suzuki SX4 S-Cross, iako je kratko na tržištu, već je došao do svoje druge generacije. Dolaskom S-Crossa prodaja starog SX4 imala je sve manje smisla, a to je potvrdila i nova generacija SX4 S-Cross koja ga je potpuno istisnula. Stražnja strana, pa i bočna gotovo su posve jednake kao na prošlom modelu, dok je prednja strana potpuno nova. Prednji kraj izgleda odlično i znatno se bolje slaže s ostatkom automobila no što je to bio slučaj kod prošlog modela.
Iz naše perspektive Suzuki ćete prije kupiti zdravim razumom nego pukim emocijama, stoga oko izgleda nema previše smisla raspravljati. Unutrašnjost u cijelosti izgleda kao na prošlom modelu, no uz mnogo bolje materijale. Končano imamo nešto mekših i na opip ruke finijih materijala, što će svi oni koji su naviknuli na unutrašnjost europskih automobila sada cijeniti i kod japanskih.
Već nakon prvih prijeđenih kilometara SX4 S-Cross 1.0 Boosterjet razvukao nam je osmijeh na licu od uha do uha. Ovaj trocilindraš vozi se kao neki znatno (dvostruko?) snažniji motor. Vrti se visoko (obrtomjer broji do 8000 okretaja u minuti), međuubrzanja su fantastična, a potrošnja nikad niža! Stava smo da je tržište automobila s turbobenzinskim motorima napokon zaustavilo stigmu kako samo dizel može biti štedljiv. Naime, za vrijeme testa koji se sastojao od najviše dinamične vožnje po gradu i izvan njega potrošnja je uvijek bila manja od šest litara! Osjećaj za upravljačem znatno je drukčiji, a upravljanje je preciznije no što je to bio slučaj s prošlim modelom. Mjenjač je također precizniji i jednostavno bolji.
Iako je dostupan i snažniji benzinski agregat obujma 1,4 litre, stava smo da je za 90 % vozača upravo ovaj 1,0-litreni više nego dovoljan. Početna cijena starta s iznosom nešto iznad 116.000 kuna, što je za crossover kao SX4 S-Cross sasvim očekivano i fer. Za one koji žele više, SX4 S-Cross je dostupan i s pogonom na sve kotače, a od dodatne opreme tu je gro hi-tech gadgeta. Za one koji ipak traže dizelaša, on je dostupan u staroj izvedbi agregata obujma 1,6 litara.
Marin REŽIĆ
PROSTRANA KABINA
Infotainment sustav je onaj osnovni uz radio, USB i CD čitač, i to je u konačnici to. Za sve ostale želje potrebno je pogledati u dodatnu opremu. Dok je osnovna oprema više-manje očekivana, SX4 S-Cross sigurno neočekivano oduševljava u pogledu prostranosti. U kabini će se ugodno smjestiti pet odraslih putnika, a prtljažnik je moguće proširiti polaganjem stražnjih sjedala.