Autoglas
FRANCUSKI ŠIK

Vozili smo: DS4 Sport Chic BlueHDi 150
Objavljeno 13. prosinca, 2016.

Za početak, nigdje nije primjetan Citroenov logo, a kako bi se ove dvije marke odvojile, DS je više fokusiran na dizajn, tehnologiju, udobnost i profinjenost. Redizajnirani DS4 sada ima jasniju i izraženiju sliku, ukrašenu vlastitim DS motivima. Kromirana rešetka hladnjaka, artistički DS motivi, LED svjetla te novi profil branika njegovi su prepoznatljivi elementi. U ponudi je i poveći izbor boja, gdje možete kombinirati 38 paleta za tijelo i krov.

Ulaskom u automobil već je na prvi pogled uočljivo “bogatstvo”, luksuz i skupoća, pogotovo ako imate specifikaciju raskošne kože nalik na onu koja se nalazi na skupocjenim satovima, dok su suprotnost crni krov i tipke različitih boja, koje odaju klasičan elegantni izgled. Tu je i obilje tehnologije, od koje nas se najviše dojmio 7-inčni ekran osjetljiv na dodir uparen s Hifi Denon paketom i masažna prednja sjedala. Osim toga tu je i navigacija, stražnja kamera te dvozonska klima, kao i niz sigurnosne tehnologije bačene u standardnu opremu. I to, recimo, čini DS4 dobrom kupnjom u odnosu na neke premium modele, koji bi sa sličnom opremom stajali puno više.

U vožnji, ekipa iz DS-a navodi kako nam želi ponuditi nešto što su nazvali “dynamic hyper comfort”, gdje su inženjeri radili na šasiji kako bi pronašli savršenu ravnotežu između udobnosti i upravljivosti, što zvuči obećavajuće, a da budemo iskreni, u tome su i uspjeli. Kontrola tijela u vožnji je pristojna i dobro se odupire podupravljanju, ali je upravljač neobično težak pri manjim brzinama. Također, ručnom šesterostupanjskom mjenjaču treba duže nego što smo očekivali za prebacivanje brzina, što također ubija doživljaj vožnje, a i nikako nije sportski. Istina, ovakav automobil nije niti predviđen za utrke, no opet kod nešto žustrije vožnje očekivali smo bržu reakciju na promjene.

Na autocestama i cestama glatke površine osjećate da je lagano mekana vožnja, ali na grubljim cestama u kombinaciji s 19-inčnim kotačima osjetno je poprilično lupanje preko većih udubina na cesti. Izrazito je pohvalna niska razina buke ceste i vjetra pri vožnji DS4. Dvolitreni dizelaš iznimno je snažan, elastičan i gotovo da ne zahtijeva učestale promjene brzina, pa se opet ovdje vraćamo na “sporiji” mjenjač koji zapravo svoju svrhu izvršava potpuno precizno.

Potrošnja je ono što također oduševljava kod ovog modela, jer doista automobil ovolike snage bez problema održava prosječnu potrošnju ispod pet litara, a za nešto žešće vožnje autocestom na relaciji Zagreb – Crikvenica – Zagreb i vožnjom po oba grada troši 5,7 litara dizela. Otkačen, ekscentričan, drukčiji; čista igra riječi, nazovite ga kako želite, upravo takav je novi DS4. Topla preporuka za sve one koji žele kvalitetan i prije svega atraktivan automobil.

Mato PAVLIČEVIĆ
Fiksna stražnja stakla

Najveća mu je slabost stražnja klupa, gdje će oni većeg rasta ponajprije imati problema pri ulasku u automobil, jer maksimalno otvorena stražnja vrata ostavljaju vrlo malo prostora, odnosno uska su. Nakon ulaska na stražnjim sjedalima je poprilično klaustrofobično i tjeskobno. Još da dodamo kako se stražnja stakla uopće ne mogu otvoriti, ni prema dolje ni prema van.

Motor: Turbodizel, 4 cilindra

Obujam: 1997 ccm

Snaga: 110 kw/150KS@4000 o/min

Moment: 370Nm@2000 o/min

Mjenjač: 6 stupnjeva, ručni

Pogon: prednji 0-100 km/h:8,8 sec

Max brzina: 207 km/h

Masa: 1410 kg

Dimenzije mm (d/š/v): 4284/1810/1492

Prtljažnik: 385 l

Potrošnja: 4,6 l

Osovni model: 192.938 kn

Testni model: 294.127 kn

Možda ste propustili...