Autoglas
OD MONOVOLUMENA DO CROSSOVERA

Vozili smo: Renault Scenic i Grand Scenic
Objavljeno 13. prosinca, 2016.
Iako je već tri generacije predvodnik svoje klase, čiji je i začetnik, ni novi Scenic četvrte generacije nije mogao izbjeći trendove koje diktira tržište

Manje monovolumen, više crossover atraktivnog dizajna, novi Scenic pokušava zadržati stečene pozicije svojih prethodnika, pritom, poput njih nekada, donijeti i neke nove kvalitete. Jesu li u Renaultu to i uspjeli, pokušali smo se uvjeriti na jednodnevnom druženju sa Scenicom ugodnom vožnjom od Zagreba do Zadra i natrag, dio autocestom, dio lokalnim cestama.

U pogledu dizajna dvojbe nema, on osvaja na prvi pogled. Podignute podnice (+40 mm u odnosu na prethodnika), karoserije šire 20 mm, blago kupeovske linije krova, snažno nakošenog vjetrobrana, manjih bočnih stakala, u opciji dvobojne karoserije, prepoznatljiv svjetlosni potpis prednjih svjetala u obliku slova C (aktualni renaultov dizajnerski izričaj), stražnja svjetla s 3D efektom izvedena u tehnologiji Edge Light - LED (na kratkoj izvedbi stražnja su svjetla postavljena vodoravno, a na duljoj izvedbi okomito) i s jedinstvenim (ne samo za ovu klasu) 20-inčnim kotačima, odaje dojam ozbiljnog, čak pomalo i premium automobila.

Dizajn

Za vanjski dizajn, bilo da je riječ o Scenicu ili produženom Grand Scenicu, čista petica, uz izvrsno uklopljen novi Renaultov dizajnerski izričaj u cijelu priču. Za informaciju, novi Scenic duži je 7 i viši 1,5 centimetara u odnosu na prethodnika.

Unatoč zaokretu u dizajnu i prijelazu iz monovolumenske u, uvjetno rečeno, crosoversku formu, ulaskom u vozilo shvatili smo da nije izgubio ništa od kvaliteta prethodnika. I dalje je to izvrsno koncipirano obiteljsko vozilo, spremno za sve zadaće koje pred njega stavljaju putnici. Mnogo mjesta za glavu i noge, pretinaca i više nego dovoljno čiji ukupni obujam iznosi najviše u klasi, čak 63 litre (samo onaj ispred suvozača mjeri 13 litara), udobna sjedala, inovativno pomični središnji naslon za ruke i najveći prtljažnik u klasi i dalje su kvalitete koje kupac Scenica očekuje i, na kraju krajeva, dobiva. Još jedna novost, Grand Scenic dolazi isključivo sa sedam sjedala.

Na središnjoj armaturi, kao i u drugim Renaultovim novim modelima, i ovdje je mjesto našao veliki multimedijski vertikalno postavljen „tablet“ s logično i intuitivno postavljenim R­-Link 2 sustavom, koji očekivano donosi sve što se danas očekuje u eri digitalizacije i umreženosti.

Podignuta letvica

Iako pri pokretanju vozila sve djeluje možda i previše Sci-Fi, već nakon vrlo kratkog vremena vozač “pohvata sve konce” ovako koncipirane multimedije i vrlo se lako snalazi među ponuđenim sadržajima spomenutog sustava. A sadržaja ima, zavisno od dubine džepa, doista mnogo: masaža sjedala, odlično BOSE ozvučenje, podešavanje osam različitih sustava vozila (Renaultov MultiSense sustav) i brojni drugi.

Kad smo kod poglavlja o sigurnosti, adaptivni tempomat sada funkcionira sve do brzine od 160 km/h te nudi aktivnu pomoć pri kočenju uz detekciju pješaka. Prtljažnik mjeri 572 litre i najveći je u klasi (Grand Scenic 592 litre), a modularnost i praktičnost još su naglašeniji opcijom One Touch Folding preuzetom iz Espacea kojom se pritiskom na tipku jednostavno i lako preklapaju stražnja sjedala.

Pogled na cjenik otkriva sasvim konkurentne cijene. Osnovni benzinac kreće od 134.900 kuna, dok za dizelski sa 95 KS Renault traži 144.900 kuna. Dakle, novi Scenic i Grand Scenic potpuno zasluženo nose ime svojih uspješnih prethodnika. Svojim kvalitetama ponovno postavljaju letvicu konkurenciji vrlo visoko i ponovno vraćaju svoju poziciju predvodnika klase u inovativnosti, praktičnosti i udobnosti, pri čemu vrlo atraktivan vanjski i unutarnji dizajn dolaze kao bonus.

Mato PAVLIČEVIĆ
Šest motora u ponudi

Ponudu motora čine četiri dizelska motora, povezana sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem ili 6, odnosno 7-stupanjskim automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom EDC te dva benzinska motora sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem. Od dizelskih motora, dva su 1,5-litreni snage 95 i 110 KS te dva 1,6-litrena sa 130 i 160 KS. Oba benzinska su 1,2-litreni turbomotori snage 115 odnosno 130 KS.

Hrabar potez

Unatoč svim vrlinama, ono o čemu se najviše govori kada je riječ o novom Scenicu, njegovi su 20-inčni kotači s jedinstvenim dimenzijama guma 195/55 R20 razvijenima specijalno za ovaj model. Vrlo hrabar potez Renaulta, koji ima pokriće. Ovakve dimenzije pridonose većoj udobnosti, boljem ležanju, smanjuju potrošnju goriva dok s vizualne strane donose vrlo atraktivnu pojavu.

Najvažnije u cijeloj priči, za krajnjeg kupca, Renault je sklopio ugovor s tri najveća proizvođača guma (Michelin, Goodyear i Continental) koji imaju obvezu cijenom ovakvih guma ne prelaziti okvire standardnih 17-kotača u Renaultovoj ponudi. Kao što smo već rekli, vrlo hrabar potez Renaulta koji će dugoročno vrlo vjerojatno slijediti i ostali, bar bismo mi voljeli.

Možda ste propustili...

CX-80 UDOBNOST, PRAKTIČNOST I SVESTRANOST

Nova perjanica Mazde sa 7 udobnih sjedala

TALIJANSKA POLICIJA POHVALILA SE SA NOVIM "KONJEM U SVOJOJ ERGELI"

Lamborghini Urus za policajce