Kultura
NASTAVAK CIKLUSA OSJEČKA GLAZBENA SRIJEDA

Usporedba Krasnitsky - Rahmanjinov
Objavljeno 8. prosinca, 2016.

OSIJEK - U sklopu koncertnog ciklusa grada (popularno nazvanog) Osječka glazbena srijeda, održanog (ovaj put iznimno) u koncertnoj dvorani Glazbene škole Franje Kuhača Osijek, cjelovečernji koncert imao je pijanist Konstantin Krasnitsky, profesor klavira na osječkoj Umjetničkoj akademiji.

Na programu su bila djela Davora Bobića, Josepha Ryelandta i Sergeja Rahmanjinova. Koncert je počeo integralnom izvedbom i osječkom praizvedbom “Pet pokladnih etida” Davora Bobića. Može li se provesti integralna izvedba s temom hrvatske nacionalne skladbe “Tu za repu, tu za len” na način S. Rahmanjinova? Pijanizam Konstantina Krasnitskog otkrio nam je baš to. Praizvodeći Bobićevu skladbu vodio je Krasnitsky u dionicama basa temu te narodne popijevke (uz motivičku razradu, dodatne suvremene tehničke pasaže), tipa glissando tehnike. Može se zaključiti da je u takvim tehničkim momentima integralnost Bobićeva stila preuzela puno momenata od onih S. Rahmanjinova. Prelazeći temperamentno iz prve skladbe Rahmanjinova u silno emocionalno interpretiranu Sonatu br. 2 u b-molu op. 36 (primjenom Chopinove i Lisztove suvremene klavirske tehnike). Tu se radi o neuobičajenim promjenama tempa unutar svakog stavka, posebice u prvom i trećem.

Kao i prošli put, kada je svirao Krasnitsky ponovno smo ostali bez riječi. I opet smo se pitali isto: tko je zapravo Konstantin Krasnitsky. Što je to u njemu moćno da ga možemo uspoređivati s veličinama kakav je bio, na primjer, Rahmanjinov. No otkrio nam je i novoga, belgijskog, skladatelja Josepha Reylandta, o kojem smo samo čitali u našim leksikografskim jedinicama.

Krasnitsky je mlad pijanist, no za njega ne postoje nepoznanice oko glazbene tehnike, virtuoznosti, neponovljive muzikalnosti... B. Ban

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike