Osijek
VRKIĆ NA DRUŠTVENIM MREŽAMA

Gradonačelnik - prijatelj na Facebooku
Objavljeno 2. prosinca, 2016.

Koliko god sustav bio funkcionalan, ništa tako dobro ne obilježava stanje u gradu kao javna i otvorena reakcija svakog čovjeka, odnosno ta kakofonija na Facebooku. Moji su me mlađi suradnici poticali da uđem u priču s Facebookom, koji nisam poznavao pa sam se isprva opirao. Međutim, kad sam se u to napokon upustio, doveo sam se u situaciju da se svakodnevno nosim sa svim što se u gradu događa – i na to sam potpuno spreman. Naime, mogu argumentirano odgovarati, jasno artikulirati ono što mislim, pokazivati i dokazivati koliko mi je stalo do grada i što sve činim za građane, kaže o svojem facebook-iskustvu Ivan Vrkić, gradonačelnik Osijeka.

Ako to želite, i vi možete postati facebook-prijatelj s prvim čovjekom grada, jer on ne odbija ničiji zahtjev za prijateljstvom. Logično, Vrkićev profil ima i administratora, Ivana Zeku-Pivača, inače višeg stručnog suradnika u Uredu gradonačelnika. “Brinem o facebook-profilu gradonačelnika Vrkića, no na njemu nikada nisam ništa objavio, a da se prije toga nisam s njim dogovorio što će biti napisano, kako i kada. Makar se zbog Facebooka čuli i pedeset puta dnevno, gradonačenik odobrava svaku riječ napisanu na svojem profilu. Uvjeren sam da to ne radi ni jedan gradonačelnik u Hrvatskoj”, kaže Zeko-Pivač.

Gradonačenik, pak, redovito prati što mu pišu njegovi facebook-prijatelji. “Čitam sve što građani objavljuju na mom profilu, a ako slučajno nešto propustim zbog obveza, moj mi tim to dojavi pa sve brzo iskomuniciramo i isti tren reagiramo”, kaže.

Tko god to želi može ostaviti komentar na gradonačelnikovu profilu, pri čemu ne mora čekati da administrator to odobri. “Jedino ne tolerirarmo vrijeđanje i govor mržnje, takve blokiramo. Srećom, od kada gradonačelnik ima svoj profill to se dogodilo možda samo tridesetak puta. Gradonačelnik, važno je to istaknuti, ima profil, a ne fan page. Iako bi u slučaju fan pagea brzo došao do 50.000 pratitelja, gradonačelnik se radije odlučio za profil”, ističe Zeko-Pivač.

Gradonačelnik Vrkić u sedam je mjeseci skupio oko 5300 prijatelja i pratitelja. Oni mu svakodnevno komentiraju fotografije i postove koje objavljuje, no mnogi najradije koriste mogućnost da gradonačenika upozore na neki svoj problem ili nedostatak koji su uočili u gradu. Iako neki smatraju kako gradonačelnik ne bi trebao skakati “zbog svake rupe pred nečijom kućom”, Vrkić rado izlazi na teren. “U 90 posto slučajeva ja sam tamo gdje je neki problem. Ostatak riješe ljude iz gradskih službi, jer naš je posao biti na usluzi građanima”, kaže Vrkić.

Mnogim je ljudima ispočetka bilo teško shvatiti da čovjek na takvoj funkciji može i želi biti toliko osobno involviran. “Pritom gradonačelnik ne glumi Supermana, kako neki kažu, nego iza svega stoji funkcionalan sustav kojim on rukovodi”, komentira Željko Lončar, zamjenik pročelnika Ureda gradonačelnika. I. Rab Guljaš

Mia Biberović

izvršna urednica Netokracije

Ivan Vrkić jedan je od političara koji je svoj osobni Facebook profil, kao i tamošnja prijateljstva i poznanstva, iskoristio za dijeljenje informacija o onome što radi i čime se u Gradu bavi. Tako ima 5000 prijatelja, ali i mnoštvo pratitelja, što je, s jedne strane, dobro jer takvo korištenje Facebooka “humanizira” političara, ali s druge je strane nezgodno za onog tko vodi komunikaciju, jer onemogućuje oglašavanje postavljenog sadržaja i time dolaska do većeg broja ljudi, s obzirom na to da je ta opcija dostupna samo poslovnim korisnicima Facebooka, odnosno onima koji imaju Facebook stranice, a ne profile.

No, prema broju komentara i drugih reakcija na sadržaj koji tamo postavlja, čini se da dopire do određene publike koja redovito posjećuje gradonačelnikov profil. Sadržaj koji se postavlja većinom se odnosi na novosti u Osijeku u kojima je sudjelovao gradonačelnik, a samim time je i raznolik. Tu i tamo “razbiju” se te i slične informacije i daje doza “čovječnosti” - tako gradonačelnika možemo vidjeti kako pije kavu ili se druži sa psom, pa čak i šale na vlastiti račun.

Gradonačelnik Vrkić ne odgovara na sve komentare koji se nađu na njegovom profilu, nego većinom na konkretne upite ili žalbe, što je i u redu. Ovo je prostor gdje može objasniti svoje viđenje određenih situacija, ali i poslušati građane te njihovo mišljenje.

No, ako Vrkić želi privući više ljudi na ovaj kanal i ako se želi istaknuti u moru sadržaja Facebooka kojim su njegovi korisnici ionako preplavljeni, trebalo bi se razmisliti o “oživljavanju” komunikacije, za što je dobar primjer Anka Mrak Taritaš.

Možda ste propustili...