Osijek
UMIROVLJENICI NA METI PREVARANATA

Obećaju im poklone ako
dođu na prezentacije, a
onda ih ucjenjuju da
prvo nešto moraju kupiti!
Objavljeno 2. prosinca, 2016.
U pozivnici za prezentaciju piše kako će već dolaskom dobiti poklon u visini od 500 kuna

Vezani članci

POZIV NA PREZENTACIJU I VEČERU

“Vrijeđali nas jer nismo kupili skupo posuđe”

Sve je više pritužbi građana na tvrtke koje ih lažnim obećanjima mame na prezentacije skupih proizvoda upitne kvalitete. Na dvije posebno upozoravaju Osječani, ogorčeni onim što su doživjeli nakon što su se na prezentacije odazvali.

- Tvrtke telefonskim pozivima i pisanim pozivnicama pozivaju građane na prezentacije proizvoda koje prodaju. Tom prilikom obećavaju poklon koji je već pripremljen u iznosu od 500 kuna, te poklon za svakog sljedećeg kupca od 250 kuna. No, na prezentaciji se pokloni ne dobiju ako kupac ne kupi ni jedan proizvod. Istodobno, proizvodi koje prodaju upitne se kvalitete, deklaracije su nejasne, a cijene i po nekoliko tisuća kuna veće od stvarnih tržišnih - stoji u pismu čitateljice koja želi ostati anonimna te dodaje kako tvrtke “pecaju” mahom umirovljenike koji nasjedaju njihovim primamljivim obećanjima, a onda pomalo uplašeni od agresivnog stava voditelja prezentacija kupuju precijenjene proizvode koje si u biti ne mogu priuštiti.

S ovim problemom upoznati su u udruzi za zaštitu potrošača “Potrošački forum”. Tvrtke su im već prijavljivali građani koji su željeli vratiti kupljene proizvode. Potvrđuju i kako ova problematika najviše pogađa osobe treće životne dobi.

- Ugovori sklopljeni na prezentacijama smatraju se ugovorima sklopljenim izvan poslovnih prostorija trgovca i mogu se besplatno raskinuti, pisanim putem (poslano poštom, preporučeno i s povratnicom na adresu trgovca) u roku od 14 dana od dana primitka proizvoda. Unatoč tomu, građane, posebice građane starije životne dobi, koji su najčešća ciljana skupina prodaje preko prezentacija, upozoravamo da dobro razmisle prilikom kupnje određenog proizvoda je li im potreban, je li njegova cijena realna i jesu li istinite informacije i obećanja prodavatelja vezana uz konkretan proizvod i njegova svojstva - objašnjava pravnica “Potrošačkog foruma” Dunja Mak.

Kada je pak riječ o poklonima koji se obećavaju, a u konačnici ne daju ako kupnja izostane, Mak napominje da je tu u pitanju protuzakonita, agresivna poslovna praksa.

- Ako trgovac obećava besplatan poklon prilikom dolaska na prezentaciju pa se ispostavi da osoba koja se odazvala poklon ne dobije besplatno, već mora nešto kupiti kako bi ga dobila, tada je riječ o agresivnoj poslovnoj praksi iz čl. 38. st. 1. t. 8. Zakona o zaštiti potrošača, budući da se stvara lažna predodžba da je potrošač nešto bezuvjetno osvojio, dok u stvarnosti to nije osvojio ili se nagrada uvjetuje određenim plaćanjem. Takva je praksa kažnjiva novčanom kaznom u iznosu od 10.000 do 100.000 kuna. Krši li trgovac ove zakonske odredbe, građani su slobodni izvršiti prijavu tržišnoj inspekciji - kaže Mak.

Ivana SOLAR
Čudotvorni lijekovi

Iz savjetovališta “Potrošačkog foruma” ističu kako građani trebaju dva puta razmisliti kada na ovakvim prezentacijama kupuju proizvod koji se reklamira kao lijek. “Posebice treba biti oprezan oko tvrdnji da određeni proizvod ima ljekovita svojstva, da je 'dobar za određeni zdravstveni problem ili zdravlje općenito', te bi se prije kupnje svakako trebalo konzultirati sa svojim liječnikom”, kaže Dunja Mak.

ugovori

GRAĐANI MOGU U ROKU OD 14 DANA RASKINUTI UGOVORE

Najčitanije iz rubrike