Mozaik
ALEKSANDAR ŠEKULJICA I IVAN TANDARIĆ, ELFS

Sve smo šivali sami a sad zapošljavamo dvadesetak osoba
Objavljeno 1. prosinca, 2016.

Poznati hrvatski modni dvojac ELFS, kojega čine mladi modni dizajneri Aleksandar Šekuljica i Ivan Tandarić, protekloga mjeseca u širem središtu Frankfurta otvorio je svoju prvu modnu trgovinu u Njemačkoj.

Bila je to prava prigoda za kratak razgovor sa sve popularnijim dvojcem o njihovoj dosadašnjoj karijeri i budućim planovima. “Ovo nam je ukupno četvrti službeni modni dućan. Dva su u Hrvatskoj, u Zagrebu i Splitu, jedan je u Mostaru, i sada ovaj u Frankfurtu. Svi su uređeni na jednak način, kao tzv. concept store. Imamo i jedno prodajno mjesto u Sloveniji, u Ljubljani”, ističe Šekuljica. Dodaje kako su ponosni, jer su shvatili da za njihove modne dodatke u Njemačkoj zanimanje nisu pokazali samo brojni tamošnji Hrvati, nego i stranci koji su za njih čuli na ljetovanju u Hrvatskoj, ili putem njihove internetske trgovine. Ističu kako ne postoje velike razlike između toga što u modi preferiraju Hrvatice i Njemice.

“Razlike su možda samo u veličinama, jer su u Njemačkoj standardi ipak malo drukčiji. Primjerice ženski struk koji je u Hrvatskoj 36, u Njemačkoj odgovara struku 38”, ističe Tandarić, dok Šekuljica napominje: “Što se tiče mode, mi smo Nijemcima još uvijek nekakva egzotika pa treba iskoristiti taj moment”.

Cijene ELFS-a jednake su svuda, upravo zbog web-shopa preko kojega ostvaruju veliki promet. “Već smo razmišljali o potencijalnim zaštitnim licima na ovom tržištu. Razmatrali smo koji bi to mogli biti tzv. influenceri pa smo gledali neke blogere na društvenim mrežama... Vidjet ćemo hoćemo li nekoga izabrati, tek ćemo razvijati ovaj marketinški dio, do sada smo se promovirali samo putem društvenih mreža, ciljano za ljude koji žive u Frankfurtu i okolici”, objašnjava Šekuljica. Priznaju kako su prilično teško pronašli dobar prostor na dobroj lokaciji u Frankfurtu. “I cijena najma prostora slična je kao u Hrvatskoj. No, s obzirom na njihov standard, to ovdje nije preskupo. U Hrvatskoj su najmovi doista pretjerano skupi”, govori Šekuljica. Drago im je što su, kao još neki hrvatski dizajneri, uspjeli postići da u Hrvatskoj, kada je u pitanju moda, ne vlada više samo uvoz, već sve više i izvoz. “Mi smo se uvijek trudili dizajnirati robu koju će, zahvaljujući izgledu i kvaliteti, ljudi htjeti kupovati. Nadamo se da ćemo takvim pristupom otvoriti put i nekim novim generacijama”, pojašnjavaju ELFS, uz tvrdnju kako iza njihovog uspjeha stoje ustrajan dugogodišnji rad i trud. “Mi, recimo, dolazimo s Tekstilno-tehnološkog fakulteta, odakle potječe niz naših kolega koji nikada nisu radili u struci. Postoji mnogo kadrova koji se obrazuju za to, a takva radna mjesta zapravo nigdje ne postoje. Kada smo se nas dvojica odlučili baviti s tim, shvatili smo da si moramo sami stvoriti posao. Krenulo je od toga da smo sve sami šivali, a sada vodimo posao u kojemu zapošljavamo već nekih 20-ak osoba. Naravno, namjeravamo se razvijati i dalje, a plan nam je otvoriti još barem jednu trgovinu u Njemačkoj, vjerojatno u nekom drugom gradu. Naravno, to niti ne smije biti prevelika ekspanzija, jer svoje poslovanje moramo prilagoditi svakom novom poslovnom potezu i širenju”, najavljuje Tandarić.

Tomislav LEVAK
Modna scena u Hrvatskoj dosta se promijenila

Tandarić komentira kako se modna scena u Hrvatskoj posljednjih godina dosta promijenila, i to nabolje. “U prvom redu u smislu kvalitete. Primjerice, prije desetak godina, kada bi im se spomenuo hrvatski dizajn, ljudi bi obično pomislili da se odjeća šiva na kućnim mašinama, iz hobija, i da ne treba očekivati ni kvalitetu ni dobru izradu. Danas su ljudi po tom pitanju izbirljivi i očekuju da dizajnerska roba znači i odgovarajuću kvalitetu. Time je naš zadatak odgovorniji i zahtjevniji, ali tome možemo odgovoriti”, kaže Tandarić.

plan

OTVORITI JOŠ JEDNU TRGOVINU U NJEMAČKOJ

Možda ste propustili...

POVRATAK NA SCENU KAO EKSPERIMENTALNI DUO

Libar je objavio EP “Nova zemlja”

U IZRAVNOM PRIJENOSU NA HRT-U NASTUPIT ĆE DVADESET IZVOĐAČA

Premijerne izvedbe i jaka konkurencija na 71. Zagrebačkom festivalu

PREDSTAVLJEN KRATKI TEASER ZA NOVU TURSKU ROMANTIČNU SERIJU

“Thank You, Next” stiže na Netflix

Najčitanije iz rubrike