Autoglas
PREMIJERA: OPEL INSIGNIA

Lakša, dinamičnija,
agilnija za vožnju
Objavljeno 29. studenog, 2016.
Ova je “sportašica” 29 milimetara niža od prethodnog modela, trag kotača povećan je za 11 mm, a prevjesi znatno smanjeni

Opel je Insigniju Grand Sports opremio svime što treba limuzini iz srednje klase da bi mogla nuditi poboljšanu voznu dinamiku i agilniju vožnju. Novopridošli model “skinuo” je 175 kg u usporedbi s modelima koji izlaze iz ponude, što će, logično je, pozitivno utjecati na upravljanje i vozne performanse.

Ova je “sportašica” 29 milimetara niža od prethodnog modela, trag kotača povećan je za 11 mm, prevjesi su znatno smanjeni, a međuosovinski je razmak povećan za 92 mm čime je postignuta dodatna direkcijska stabilnost pri velikim brzinama. Dodatno unaprijeđeno podvozje FlexRide automatski ili preko ponuđenih načina rada Standard, Sport i Tour prilagođava amortizere, upravljanje i pogon. To je najdetaljnije testirano na legendarnoj stazi Nordschleife na Nürburgringu. Staza je sa svojom kombinacijom različitih površina, suženja i zavoja iznimno zahtjevna i svaki se novi Opel tu stavlja na finalne muke da bi se dokazao.

Tim okupljen oko glavnog inženjera za Insigniju Andreasa Zipsera putovao je na testne vožnje na Nürburgringu u kamufliranim prototipovima, gdje su odvezli brojne krugove na 21 km dugoj stazi Nordschleife kako bi postigli završne postotne bodove na putu do savršeno ugođenog vozila. “Čim uđete u novu Insigniju, možete osjetiti da je taj automobil razvijen od nule. Integracija vozača je izvanredna i nudi puno bolji osjećaj automobila. Insignia je postala puno agilnija, čak i s istim motorom”, rekao je Zipser, već se veseleći sljedećim brzim krugovima na testnoj stazi.

Položaj vozača 3 cm je niži nego kod modela koji izlazi iz ponude i stvara dojam da ste zapravo dio automobila – središnja konzola nudi dodatnu potporu, instrumenti su okrenuti prema vozaču, a sve su kontrole na dohvat ruke. Sve je to rezultiralo položajem sličnom kod onog u trkaćem touring automobilu, savršenom za dinamičnu vožnju, i to ne samo na Nürburgringu.

Podvozje FlexRide elektrohidraulički prilagođava amortizere cesti i prevladavajućim voznim situacijama 500 puta u sekundi ili 30.000 puta u minuti. Vozač može i preko gumba Sport spremiti osobne postavke, karakteristike upravljanja, odziva gasa i amortizera.

Milan BUGARIĆ
TVRĐI AMORTIZERI

Za dinamičnu vožnju vozač bi trebao odabrati način rada Sport podvozja FlexRide. Amortizeri su tada tvrđi, a odziv upravljača i gasa izravniji. Uz to, sustav ESP protiv proklizavanja aktivira se kasnije, čime vozač dobiva slobodnije ruke za reakciju. U kombinaciji s automatskim mjenjačem sportski način rada kasnije mijenja stupnjeve prijenosa, što znači da je Insignia posve prilagođena dinamičnom stilu vožnje.