Tržište ekoloških proizvoda vrijedno je 99,3 mil. eura
Objavljeno 24. studenog, 2016.
Vrijednost hrvatskog tržišta ekoproizvoda 2014. iznosila je 99,3 mil. eura, s 2,2 % udjela ekoloških proizvoda na tržištu, a svaki naš građanin godišnje potroši 23,40 eura za konzumaciju ekoproizvoda. Ti su podaci izneseni na HR Eko Forumu, najvećoj konferenciji u regiji posvećenoj razvoju tržišta ekoproizvoda, a koji je ove godine okupio rekordni broj mladih ekoproizvođača. Organizator je treću godinu zaredom tvrtka Biovega. Ovogodišnji HR Eko Forum okupio je oko 160 sudionika, a više od polovine činili su ekopoljoprivrednici, s posebice velikim udjelom mladih proizvođača. Forumu je prethodila dvodnevna radionica Ekološki vrijednosni sustav - inspiriran etičkim načelima, usmjeravan idealima i vođen dosljednošću koju je vodio direktor IFOAM-ove Akademije Konrad Hauptfleisch, a sudjelovalo je 30-ak mladih ekopoljoprivrednika. Istaknuto je između ostalog kako certifikacija HR ekopovršina rapidno raste, od 2010. rasla je stopom od 377 %, što nas svrstava u sam vrh razvoja ekološke poljoprivrede u EU. Udjel površina pod ekološkom proizvodnjom u ukupno korištenim poljoprivrednim površinama RH iznosi 4,94 %, tj. 75.883 ha hrvatskih obradivih površina je pod ekonadzorom. “Posebno je važno naglasiti da je 75 % površina koje se svrstavaju u ekonadzor i dalje u prijelaznom razdoblju, čime se pojačava činjenica da je edukacija o standardima i te kako nužna”, rečeno je također. Kako je tržište ekoloških proizvoda u prošlom razdoblju bilo suočeno s brzom ekspanzijom, nedovoljnom kontrolom i nedovoljno definiranim pravilnicima, čak i prolazilo medijske afere, glavna tema HR Eko Foruma upravo se bavila kriterijima kvalitete kao čimbenikom jačanja povjerenja u ekološke proizvode. Ovo događanje podržala je Međunarodna federacija za pokret organske poljoprivrede IFOAM, dolaskom čak trojice svojih najviših predstavnika. Iznimna pozornost na koju IFOAM upozorava, a posebno ju je istaknuo direktor IFOAM-a Markus Arbenz, temelji se na razumijevanju da se organska proizvodnja mora bazirati na svjesnosti o zdravstvenim aspektima. Z.R.