Objavljeno 22. studenog, 2016.
Najbolji osjećaj koji možemo dobiti za upravljačem nekog testnog automobila je zabava. Upravo takav osjećaj dobili smo vozeći se novim Volkswagen Up!-om. Mali gradski automobil oduševljava prostranošću za ovakav mikroautomobil, a živahnošću novog motora pruža puno zabave. Osmijeh vozača sigurno će vidjeti i drugi sudionici u prometu jer novi Up! jednostavno privlači poglede. Nove boje, naplatci i hrpa mogućnosti individualizacije privlače poglede svih!
Volkswagen Up! na test nam je stigao u svojoj osnovnoj izvedbi kojoj je tek dodatna oprema – boja. I to ne bilo kakva, nego super cool otkvačena nijansa žutozlatne. Ako se nas pita – odlična je! Kao kakva bomba, Up! u ovoj boji jednostavno razbija ovo jesensko sivilo, a i dođe kao pravo osvježenje u moru monotono crnih, sivih i bijelih automobila na našim cestama. Vanjština otkriva vješto izveden facelift prvog Up!-a u pogledu zategnutih linija prednjeg i stražnjeg kraja. Prednji kraj tako sada više povezujemo s Polom i Golfom, dok je “stražnjica” dobila novi dezen decentno zatamnjenih svjetala.
Motorizacija u ovoj osnovnoj izvedbi je 3-cilindarski 1,0-litreni benzinski motor koji razvija okruglo 60 konjskih snaga. Iako ćete kao i mi na prvu pomisliti – ma daj, pa može li to uopće voziti – nakon nekoliko kilometara sve predrasude past će kao pokošene! Naime, Volkswagen Up! s ovim motorom vozi se odlično, živahno, agilno i kao pravi zvrk juri gradskim prometnicama. Kada ovoliko zabave pruža atmosferska izvedba, što tek može pružiti 90 KS snažna turboinačica, no o tome ćemo nekom drugom prilikom kada nju provozamo.
Motor je uparen izvrsno preciznim 5-stupanjskim mjenjačem kojem su sve brzine izuzetno kratkog hoda osim pete, koju ćete koristiti već od kakvih 50 kilometara na sat pa do uvelike preko 100. Uz normalnu vožnju potrošnja će također ići u prilog zabavi jer će pokazati brojku od oko pet litara na sto kilometara, što je dobar rezultat, a u pogledu ekologije tu je Euro 6 norma. Jedina je mana, ako ju tako možemo nazvati, vibriranje koje proizvode 3-cilindrični motori, no na to se već da naviknuti.
Volkswagen Up! je uistinu malen automobil. O dimenzijama i obujmu nećemo previše, jer oni kojima je to važno sigurno i neće gledati Up! Ovo je automobil namijenjen prije svega onima koji prevaljuju male udaljenosti, pretežno voze po gradu i traže što manji, no ipak donekle prostran automobil koji usput mogu povesti nešto, osim samih putnika. Up! ovdje ostavlja više no dobar dojam, na prednjem mjestu udobno će se smjestiti vozač i suvozač, dok će na stražnjoj klupi mjesto naći dvoje odraslih ili troje djece. Ne kažemo da na stražnju klupu neće stati troje odraslih, no tada ne postoji nikakva udobnost i praktičnost. “Gepek” je očekivano minijaturan, no pohvalno je što se stražnja klupa može preklopiti te tako omogućiti i prijevoz nešto glomaznijih stvari. Dakle, iako je iznimno malen, Up! je istovremeno u kontekstu svoje klase izuzetno prostran.
Prepreka do novog Volkswagen Up!-a može biti cijena koja se kod našeg testnog modela zaustavila na kakvih 83.000 kuna, što je za mnoge ipak mnogo, no to je cijena koju ima novi kvalitetan, privlačan i izuzetno zabavan automobil.
Marin REŽIĆ
KLASIČNA UNUTRAŠNJOST
Unutrašnjost je tradicionalno volkswagenovski klasično izvedena. Spojevi su kvalitetno izvedeni i sve skupa ostavlja pozitivan dojam. Najupečatljiviji dio novog Up!-a je novi infotaiment sustav koji donosi povezivanje s pametnim telefonom, zaslon u boji, čitač memorijskih kartica i još štošta. Izgleda odlično, a i rukovanje je intuitivno. Volkswagen Up! donosi i gotovo nepregledne mogućnosti individualizacije, pa oni koji to požele mogu svoj Up! učiniti još prepoznatljivijim, unikatnijim, jednostavno boljim i opremljenijim.