Autoglas
STIGLI ŠKORPIONI

Vozili smo: Abarth 595
Objavljeno 22. studenog, 2016.

Autocommerce Hrvatska, generalni uvoznik FCA (Fiat Chrysler Automobiles) za Republiku Hrvatsku, u najavljenoj ekspanziji modela predstavio je i službeno marku Abarth. Premda su i do sada ovi modeli bili dostupni kupcima, sada je ponuda cjelokupna. Mjesec ‘škorpiona’, u kojem je i rođen osnivač ove sportske marke, odabran je u skladu s logotipom Abartha, znamenitim škorpionom.

Stariji čitatelji zasigurno se sjećaju modela Abartha iz sedamdesetih godina kada je predstavljao pojam sportskog automobila i bio predmet žudnje mnogim vozačima. Poznati su bili i elementi ‘tuninga’ sa znakom škorpiona koji su naknadno bili ugrađivani ponajprije u modele Zastave 750 (fićo). Abarth je osnovao Carlo Abarth 1949. godine u cilju razvoja sportskog automobila, a suradnja s Fiatom počinje 1952. godine. Abarth postaje dijelom Fiata 1971. godine kada u cijelosti prelazi u njegovo vlasništvo.

Novi model Abartha temelji se na već dobro poznatom, reinkarniranom modelu 500 i ima oznaku 595, pod kojom je lansiran na tržište. Dostupan je u dvije karoserijske inačice (kompakt ili kabriolet) i tri razine snage: 595 (145 KS), 595 Turismo (165 KS) i 595 Competizione (180 KS). Pogonski agregat u sva tri modela je u osnovi jednak. Riječ je o poznatom agregatu FCA grupacije obujma 1,4 litre s turbopunjačem. Prva izvedba razvija snagu od 145 KS i okretni moment od 206 Nm, a druga 165 KS i 230 Nm. Nadalje, druga izvedba opremljena je Garrett turbinom. S druge strane, izvedba 595 Competizione sa snagom od 180 KS predstavlja automobil za vozače koji žude za trkaćim adrenalinom u smislu performansi i tehničkih značajki (ubrzanje od 0 do 100 km/h za 6,7 sekundi).

Standardno, sve izvedbe 1.4 T-Jet motora opremljene su mehaničkim petstupanjskim mjenjačem, ali se mogu opremiti Abarthovim robotiziranim mjenjačem s polugama na upravljaču. Sve izvedbe opremljene su Uconnect 5” radiosustavom s dodirnim zaslonom i Uconnect Live uslugama kao dijelom standardne opreme. Prvi put u ovom modelu pojavljuje se Uconnect 7” HD sustav koji uključuje zaslon visoke razlučivosti, navigaciju, DAB digitalni radioprijamnik te Abarth Telemetryun funkcijom za mjerenje i snimanje voznih performansi na unaprijed snimljenim stazama.

Apple CarPlay i Google Android Auto ajbolje su aplikacije za preslikavanje funkcija pametnog telefona također dostupne u Uconnect 7” sustavu. Već sad je dostupan u zagrebačkom centru, a cijene se kreću od 152.876 kuna naviše.

Mato PAVLIČEVIĆ
Abarth D.A.M.

Novi Abarth 595 jedini je automobil u svom segmentu u koji se ugrađuje ekskluzivni mehanički diferencijal ograničenog proklizavanja koji osigurava adekvatni prijenos okretnog momenta između prednjih kotača u slučaju da bilo koji izgubi dobar kontakt s podlogom. I izvedbe 595 Turismo i 595 Competizione imaju Koni FSD (Frequency Selective Damping) stražnje amortizeri koji optimiziraju iskustvo vožnje i sigurnost, poboljšavanjem držanja ceste, upravljanje i stabilnost.

Abarth 595 – cijene u Hrvatskoj

l 595 - 159.876 (cabrio - 164.963)

l 595 Turismo - 188.182 (cabrio - 204.644)

l 595 Competizione - 213.048 (cabrio - 233.624)