Autoglas
ATRAKTIVNA IZGLEDOM I CIJENOM

Vozili smo:
Opel Mokka X
Objavljeno 8. studenog, 2016.

Opelov SUV Mokka, pozicioniran između supkompaktnog i kompaktnog segmenta, prvi je automobil proizvođača s logom munje koji nosi oznaku X. Na hrvatsko je tržište stigao u redizajniranom izdanju s početnom cijenom od 139.900 kuna. Ta cijena odnosi se na model s 1.6-litrenim atmosferskim benzincem snage 115 KS, ručnim mjenjačem i prednjim pogonom.

Na testnim vožnjama od Zagreba do Baranje i natrag, na raspolaganju nam je bio model sa snažnijim 1.6-litrenim CDTI turbodizelašem od 136 “konja” i pogonom na sve kotače, premda u Opelu Hrvatska očekuju da će najprodavaniji model biti onaj sa slabijim dizelašem od 110 KS i srednjim paketom opreme Enjoy Plus koji košta 164.000 kuna. Opel se odlučio zadržati sve prednosti prethodne generacije, a istovremeno je dodao neke značajne sitnice koje su ovaj prodajni hit učinile još privlačnijim. Dostupna je s inovativnim detaljima kao što je potpuno napredni sustav LED prednjih svjetala, značajkama koje pridonose udobnosti kao što su ergonomska sjedala s AGR-ovim certifikatom i sigurnosnim sustavima poput revolucionarne prednje kamere Opel Eye. Osim toga, tu su sigurnosni sustavi koji sami reguliraju kratko i dugo svjetlo, potom upozorenje na napuštanje kolničkog traka, kao i prepoznavanje i memoriranje prometnih znakova.

Ono što je ostalo isto od prethodnika je pogon 4x4, kao i ESP, te pomoć pri kretanju na uzbrdici, koji je sada serijski dio opreme kod Mokke X. Isto tako, 1.6-litreni CDTI turbodizelaši nisu se mijenjali, ostali su na snazi od 110 i 136 konjskih snaga.

Promjene su primjetnije na vanjskom dizajnu gdje je zadržan karakter SUV-a, ali je Mokka sada elegantnija, pri čemu maska i simetrične linije karoserije čine razliku u odnosu na prethodnika. U unutrašnjosti su napravljene još veće promjene koje su inspirirane kokpitom nove Astre. Zahvaljujući infotaiment sustavu, sada je puno manji broj prekidača na središnjoj konzoli. Nova je i navigacija sa 8-inčnim displejom koja dolazi kao opcija.

Snaga motora kod Mokke X kreće se između 115 i 152 KS pri čemu je osnovni 1.6-litreni atmosferski benzinski agregat sa 115 KS uparen s 5-stupanjskim mjenjačem uz prednji pogon. Ponuda pogonskih sustava proširena je 1.4-litrenim ECOTEC Direct Injection Turbo motorom snage 152 KS sa 6-stupanjskim automatskim mjenjačem i pogonom na sve kotače.Taj agregat raspolaže okretnim momentom od 245 Nm između 2200 i 4400 okretaja u minuti. Što se tiče ostalih benzinaca, svi su 1.4-litreni “turbaci” snage 140 KS i okretnog momenta od 200 Nm. Mogu biti upareni s ručnim ili automatskim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa te dolaze s prednjim pogonom.

Mato PAVLIČEVIĆ
TURBODIZELAŠI

Oba turbodizelaša obujma su 1.6 litara s tim da slabiji ima 110 konjskih snaga i okretni moment od 300 Nm između 1750 i 2000 o/min, dok snažniji ima 136 KS i okretni moment od 320 Nm između 1750 i 2200 okretaja. Slabiji “turbak” je uparen sa 6-stupanjskim mjenjačem i pogon mu je na prednje kotače. Snažniji turbodizelaš ima verziju s prednjim pogonom i ručnim ili automatskim mjenjačem sa 6 stupnjeva prijenosa.

Zadržan je karakter SUV-a, ali je Mokka sada elegantnija

Možda ste propustili...

POPULARAN GRADSKI AUTOMOBIL

Povoljnije do Toyote Axgo X

ODLIČAN POTEZ ORGANIZATORA VRHUNSKE UTRKE

Hrvatski rally veterani na WRC-u