Svijet
SLOBODA MEDIJA

AT&T kupuje
Time Warner
Objavljeno 24. listopada, 2016.

Američki telekomunikacijski div AT&T postigao je dogovor o kupnji medijskog konglomerata Time Warnera, vlasnika kanala CNN i HBO te filmskog studija Warner Bross, naveo je protekloga vikenda bankarski izvor, a republikanski kandidat za predsjednika Donald Trump obećao je spriječiti spajanje ako postane predsjednik, navevši ga kao primjer “strukture moći” usmjerenog protiv njega i glasača. Radi se o transakciji većoj od 80 milijardi dolara.

Spajanje bi trebalo biti službeno objavljeno najkasnije prije otvaranja američkih financijskih tržišta u ponedjeljak, javlja agencija France Presse.

Tržišna vrijednost Time Warnera procijenjena je na 69,6 milijardi dolara, a AT&T-a na 230,6 milijardi dolara.

Spajanje dvaju medijskih divova, vrijedna zajedno više od 300 milijarda dolara, sigurno će se suočiti s temeljitim provjerama protumonopolskih tijela zbog potencijalnog utjecaja na medijsku scenu.

Analitičari smatraju da bi ova transakcija mogla izazvati druga velika spajanja medijskih kompanija. Ovaj poslovni dogovor u središte pozornosti stavlja pitanje monoplizacije zabavne i medijske industrije, što prijeti slobodi medija i dostupnosti informacija. Postavlja se pitanje kako zaustaviti velike kompanije da s tržišta istiskuju manje igrače, samostalne umjetnike i neovisne medije, s obzirom na to da AT&T nije samo kreator sadržaja nego i pružatelj telekomunikacijskih usluga za većinu Amerikanaca. Ograničavajući izbor potrošačima velike kompanije dobivaju mogućnost nevjerojatnog utjecaja na kreiranje javnog mišljenja i manipulaciju masama.

U konglomeratu Time Warners nisu samo produkcijske kuće i filmski studiji nego i medijske kuće, poput CNN-a, koji već sada ima ogroman globalni utjecaj.

Pojednostavljeno, želite li gledati Igre prijestolja, NBA utakmicu ili Cartoon network, zapravo, većinu zabavnog, sportskog ili informativnog sadržaja koji se kreira u Americi, morat ćete imati nekakve veze s AT&T-om.

Vuk TEŠIJA/H
Mišljenje regulatornog tijela

Federalno komunikacijsko vijeće (FCC - Federal Communications Commission), koje se bavi pitanjima monopola u ovoj grani industrije, razmatrat će ovaj posao i pokušati utvrditi šteti li on potrošačima i njihovim pravima. AT&T je već jednom propustio veliko spajanje zbog FCC-a, kada mu je, 2011. godine, zabranjeno da kupi T-mobile. Tada je taj posao zaustavljen jer je u pitanju bila kompanija koja se bavi istim poslom kao i AT&T, pa bi tim spajanjem nastao “tržišni titan”, koji bi uništio svu konkurenciju. Ovaj put se naizgled ne radi o kompaniji koja se bavi istim poslom, ali posljedice na tržištu mogle bi biti slične.

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike