Autoglas
TRKAČ IZ SOCHAUXA

Vozili smo:
Peugeot 308 GTI
Objavljeno 18. listopada, 2016.

Još kad je riječ o atraktivno dvobojno oslikanoj karoseriji, tad je i prolaznicima jasno da pokraj njih nije projurio bilo kakav automobil, nego Peugeot 308 GTI. Atraktivnom dizajnu pridonose i 19“ aluminijski naplatci, Carbone, veliki diskovi s crvenim kliještima i podvozje spušteno za čak 11 mm.

Prednja maska je u sjajnoj crnoj boji, s 3D kockastim motivom koju okružuju svjetla u izvedbi Full LED. Ispod odbojnika dva su prednja spojlera koji ne samo da pomažu ostaviti dojam automobila koji čvrsto drži cestu, nego i poboljšavaju aerodinamična svojstva automobila. Proširenja na pragovima i upečatljiv stražnji kraj koji krase dvije pozamašne ispušne cijevi na sjajno crnom difuzoru te daju svima do znanja o kakvoj je jurilici riječ, a to je zapravo i slika koju ćete najčešće gledati nakon što ovaj ljuti kompakt projuri pokraj vas na lijevoj traci.

Unutrašnjost je u potpunom skladu s vanjštinom vozila i, u boji antracita sve do krova automobila, ne skriva sportski karakter. Armaturnu ploču, presvlake, obloge vrata, ručicu mjenjača i vrhunske podne prostirke krase crveni šavovi. Pragovi vrata nose natpise PEUGEOT SPORT i GTi i napravljeni su od aluminija, baš kao i papučice, oslonac za nogu i ručica mjenjača.

Školjkasta sjedala presvučena kožom i alkantarom  nude iznimnu bočnu potporu, što vozaču omogućuje da se u potpunosti stopi s vozilom. Kompaktni upravljač (dimenzija 351 x 329 mm) jamči prirodno držanje i potpunu preciznost, a krase ga zrnata koža, logotip GTi na dnu te crvena oznaka središnjeg položaja na vrhu. Svakako najzanimljiviji dio u interijeru novog 308 GTI-ja nalazi se između sjedala, kod mjenjača i „ručne“ kočnice, a to je tipka SPORT. Pritiskom na nju boja na središnjoj konzoli mijenja se iz bijele u crvenu, na središnjem zaslonu prikazuju se dodatni podaci (snaga, okretni moment, pritisak turbopunjača, bočna i uzdužna ubrzanja), zvuk motora postaje oštriji, papučica gasa odziva se bolje, krv ključa u žilama i počinje nalet adrenalina.

Snažan potisak i zakucavanje u netom spomenuta sjedala uzrokuje najsnažnija verzija THP motora koja iz 1.6 litara obujma isporučuje moćnih 270 KS i 330 Nm već od 1900 okretaja. Šesterostupanjski ručni mjenjač ojačan je kako bi mogao podnijeti okretni moment od 330 Nm dok paket Driver Sport ispuhu dodaje reskiji zvuk.

Precizan i ukrućen ovjes u kombinaciji s Torsenovim diferencijalom ograničenog proklizavanja ne ostavlja mjesta za pogreške. U praksi, ovaj automobil zavoje jednostavno obožava. Stabilan, samouvjeren, krut, precizan. Takav mu je ovjes. I za kraj cijena, do registracije ovaj rastrčani lav stoji 265.941 kunu.

Tekst i fotografije: Mato PAVLIČEVIĆ
Ubrzava poput rakete

S mjesta do 100 km/h ovaj automobil ubrzava za 6 sekundi, a kazaljku zaustavlja na visokih 250 km/h i to bez gubitka daha. Prema mjerenjima proizvođača, 308 GTI s mjesta puni kilometar prelazi za 25,3 sekunde što bi značilo kako na svima zanimljivoj etapi od 402 m ovaj automobil u seriji zadanu rutu prolazi za cca 12 sekundi, što su izvanredne brojke.

Tehničke karakteristike

Motor:4-cilindarski benzinski, turbo

Obujam:1598 ccm

Snaga:200 kW/272 KS @ 6000 o/min

Okretni moment:330 Nm @ 1900 o/min

Mjenjač:ručni, 6 brzina

Dimenzije:4253 x 1804 x 1446 mm

Prtljažnik:420/1300 l

Maksimalna brzina:250 km/h

Ubrzanje 0-100 km/h:6,0 s

Potrošnja:8,1/4,9/6,0 l/100 km

Na testu:8,2 l/100 km

Emisija CO2:125 g/km

Cijena:285.546 kn