Autoglas
POGLED U 2030.

U Njemačkoj odzvonilo
benzincima i dizelašima?
Objavljeno 18. listopada, 2016.

Zastupnici drugog doma njemačkog parlamenta predložili su Europskoj komisiji da se nakon 2030. godine zabrani registriranje vozila koja pokreću motori na unutarnje izgaranje, prenijeli su nedavno njemački mediji.

- Potrebno je preispitati dosadašnju poreznu politiku kako bi se potaknula prometna rješenja koja ne stvaraju onečišćenje i postigao cilj prema kojem bi se nakon 2030. u Europskoj uniji registrirala samo vozila bez emisija - stoji u zahtjevu Bundesrata Europskoj komisiji. Kako javlja Spiegel Online, oko tog zahtjeva suglasile su se i savezne pokrajine u kojima su na vlasti demokršćani i pokrajine sa socijaldemokratskim vladama. Savezni ministar prometa Alexander Dobrindt (Kršćansko-socijalna unija, CSU) odbacio je, međutim, inicijativu Bundesrata rekavši da je nerealna.

- Motori s unutarnjim izgaranjem će se kao prijelazna tehnologija razvijati usporedno s razvojem električnog automobila - rekao je Dobrindt, koji vjeruje da će se tržište elektroautomobila dalje razvijati zahvaljujući poticajima.

Najveći europski automobilski klub, njemački ADAC, također je kritizirao inicijativu Bundesrata. “Učinkoviti i ekološki motori s unutarnjim izgaranjem će i nakon 2030. ostati važan prometni i gospodarski čimbenik”, priopćio je ADAC te zaključio kako “jednostrane zabrane tehnologija“ ne donose ništa.

ADAC također smatra da bi prijevremeno ukidanje tih motora ugrozilo radnike u njemačkoj automobilskoj industriji s obzirom na to da je za proizvodnju elektromotora potrebno znatno manje radne snage nego u proizvodnji motora s unutarnjim izgaranjem.

Jedina prava alternativa benzincima i dizelašima su elektroautomobili i hibridna vozila. No od 44,6 milijuna automobila u Njemačkoj 30 milijuna je benzinaca, 15,5 milijuna dizelaša, a samo 130.000 hibrida te 25.000 električnih vozila.M.Bugarić/H

OGRANIČENJA VEĆ POSTOJE

U njemačkim gradovima već ima ograničenja za prometovanje određenih kategorija benzinskih i dizelskih automobila. Riječ je o tzv. ekološkim zonama u dijelovima gradova u kojima je ograničen promet vozilima određenih kategorija. Tako dizelaši registrirani prije 1997. godine (norma Euro1) i benzinci registrirani prije 1993. ne smiju prometovati u gradovima, a noviji su podijeljeni u četiri kategorije i ovisno o klasi zagađenja plaćaju ekološke vinjete.