Objavljeno 11. listopada, 2016.
Nećemo kriti, testove Volkswagen Golfa jednostavno volimo. Jedan od razloga je nevjerojatna popularnost tog automobila na našem tržištu, pa nas uvijek raduje spoznati nešto novo zbog čega je to tako, a drugi su razlog očekivanja koja možemo postaviti a koja će pak zasigurno biti ispunjena. Uvjereni smo da je upravo taj potonji razlog “krivac” zašto je Golf toliko uspješan i već godinama neprijeporan kralj prodajnih rezultata. Jednostavno, kupac zna što može očekivati i to dobiva, nema nepoznanica. Tako smo već pri samom prilasku novom Volkswagen Golf Sportsvanu vrtjeli misao o tome što možemo očekivati – kvalitetu izrade, pouzdanost, izvrsna vozna svojstva, malu potrošnju.
Golf XXL
Volkswagen Golf Sportsvan je kao Golf za jedan broj veći. Naime, iako je vidljiva njegova povezanost s baznim Golfom, posebice u unutrašnjosti, sve skupa djeluje uvećano za jedan broj. Prevedeno, Golf Sportsvan je od običnog Golfa dulji (čak 13,5 centimetara), širi (samo centimetar) te viši (čak 12,5 centimetara), a uz to je povećan i međuosovinski razmak, za, iako malih, ipak osjetnih 5 centimetara. Sve to Golf Sportsvan čini, premda na oko poznatim, za upravljačem i u vožnji ipak drukčijim automobilom od njegova „originalnog“ pandana.
Unutrašnjost je skrojena u prepoznatljivom stilu Golfa, pregledno i pedantno, komande su precizne, a dodatna prostranost i bogata oprema olakšavaju upravljanje te općenito udobnost putovanja. Mjesta u unutrašnjosti ima napretek, a na stražnju će se klupu ugodno smjestiti dvoje odraslih, odnosno troje djece. Brojni pretinci otkrivaju pozamašan prostor za pospremanje sitnica. Informacijsko-zabavni sustav sastoji se od 5-inčnog zaslona osjetljivog na dodir koji u osnovnoj varijanti nudi nešto skromniju dijagonalu, no sasvim je intuitivno i logički postavljen, a sam sustav i prepoznavanje dodira radi besprijekorno. Već i u osnovnoj izvedbi sustava tu je povezivanje s pametnim telefonom s pomoću Bluetootha, što je vrlo korisno i svakako pridonosi sigurnosti. Za zabavu tu je utor za SD karticu, AUX ulaz te CD čitač. Od ostalih „zabavnih“ stvarčica tu je automatska ručna kočnica, koju ćete zasigurno vrlo brzo prigrliti i bez koje više jednostavno nećete moći – posebice pri vožnji negdje uzbrdo. Za velik dio te opreme zadužen je Rabbit paket opreme. Kupcima Volkswagen Golf Sportsvana važan je i prtljažnik, a on ovdje iznosi od 500 do 1520 litara.
Štedljivi i agilni TDI
Za upravljačem se sjedi visoko, što pridonosi preglednosti, ali i pojednostavljuje ulazak/izlazak iz automobila. Ručni 5-stpunajski mjenjač savršeno je upotpunjen 1,6-litrenim TDI motorom, koji razvija solidnih 90 KS. Iako će se nekima 90 KS učiniti premalo, u vožnji ćete vrlo brzo zaboraviti na tu brojku, a prevladat će dojam kako je ispod haube snažniji motor. Volkswagen Golf Sportsvan 1.6 TDI BMT vuče ravnomjerno, i to već od najnižih okretaja. To je plod vičnih Volkswagenovih inženjera, koji su okretni moment postavili na 250 Nm, i u to u širokom rasponu, od 1500 do 2500, okretaja u minuti. Time je izbjegnuta takozvana turborupa, a postignuto linearno, ravnomjerno ubrzanje.
Ovjes je tradicionalno tvrd, međutim istovremeno i udoban. Neravnine i nepredvidljive krivine Volkswagen Golf Sportsvan upija bez većih teškoća, bez obzira na poprilični dodatak u visini u usporedbi s običnim Golfom. Ovaj će motor zasigurno biti izbor naših tradicionalno „dizlaških“ kupaca, a tomu će u prilog ići i potrošnja od oko 5 litara. Jedina prepreka može biti cijena, koja kod našeg testnog modela iznosi okruglih 170.000 kuna. To je znatno više od one Golfa, pa ujedno može značiti i da ćemo Sportsvan inačicu ipak rjeđe viđati na cestama od njezina „originala“ – Golfa 7.
Marin REŽIĆ
Minimalističke linije
Linije su minimalističke, moderne i u skladu s trendovima koje je Volkswagen predstavio i na svojim brojnim drugim modelima. Ukupno gledajući, Volkswagen Golf Sportsvan je skladan automobil, kao što je to u osnovi i klasični Golf. Jedina su novost veće dimenzije te neke razlike koje su nužne zbog monovolumenske forme, primjerice jače nagnut vjetrobran. Postavljen na lijepo dizajnirane 17-inčne lakometalne naplatke Golf Sportsvan djeluje jednostavno – lijepo. Dakako, o ukusima se ne raspravlja, a za vaš sud tu će najbolje pomoći fotografije ili pak posjet salonu automobila Remix u Osijeku, koji nam je Golf Sportsvan i ustupio na test.