Osijek
OSIJEK - MAĐARSKA: TAKO BLIZU, A TAKO DALEKO

Jedina autobusna veza, ona
do Pečuha, ukinuta je, vlak do
Budimpešte ne vozi godinama
Objavljeno 26. rujna, 2016.
I generalni konzul Mađarske u RH Antonio de Blasio podupire uspostavu javnog prijevoza

Sjedinjavanje turističkog područja Mađarske i Baranje jedno je od glavnih značajki nedavno održanog susreta turističkih ureda Hrvatske i Mađarske, a jedan od planova je, zaključili su sudionici, aktivacija hrvatskog stanovništva da posjeti mađarsku Baranju, dakako, i obrnuto.

No, svatko tko bi poslušao savjet i želio iz Osijeka otići u Pečuh ili Budimpeštu, inače prijateljske gradove Osijeka, to bi mogao učiniti samo automobilom! Naime, veza vlakom do Budimpešte ukinuta je u prosincu 2012. godine, a samo nekoliko mjeseci kasnije nadu da će se do Pečuha moći autobusom dalo je poduzeće APP Požega. S redovitim autobusnim linijama od Osijeka do Pečuha krenulo se sredinom 2013., i to nedjeljom i petkom, a što su zaljubljenici u ovaj mađarski grad, studenti i brojni drugi koji vole posjetiti Pečuh, dočekali s oduševljenjem. Međutim, sreća je bila kratkoga vijeka pa sad već duže vrijeme do Pečuha možemo samo automobilom. Naime, tri prijevoznička poduzeća koja gravitiraju ovom području uopće ne prometuju do tih, nama prijateljskih gradova.

- Linija za Pečuh ukinuta je, a s njom se pokušalo prije nekoliko godina, no nije bila rentabilna. Ljudi nisu bili zainteresirani i autobusi su bili skoro pa prazni - rekao je Marijan Šimundić iz APP-a Požega. Linijom do Pečuha ili Budimpešte ne voze ni autobusi Panturista, a i Anica Žanić iz Čazmatransa kaže kako na relaciji Osijek - Pečuh, kao ni Osijek - Budimpešta ne postoji autobusna linija tog poduzeća.

Iako je mnogima lakše i udobnije putovati automobilom nego autobusom, činjenica da se iz slavonske metropole u mađarski Pečuh ne može nikako drukčije doći nije baš za pohvalu. Poznato je to i Antoniju De Blasiju, generalnom konzulu Republike Mađarske u Osijeku, koji kaže da osobno podupire povezivanje dvaju pobratimskih gradova javnim prijevozom.

- Kod javnog prijevoza, željezničkog ili cestovnog, prijevoznici očekuju rentabilnost i što manji gubitak. Trebala bi pomoć Vlade i mjesne samouprave, a kako bi se pomoglo na bilo kojoj strani mora se znati iznos financijske potpore za ponovno pokretanje autobusa - ocijenio je De Blasio.

Marija MIHELIĆ
POVEZANOST NUŽNA ZBOG GOSPODARSTVA, SVEUČILIŠTA...

- Grad Osijek daje punu podršku javnom prijevozu između Osijeka i Pečuha, i to ponajprije zbog trgovine, gospodarstva, sveučilišta, ali i činjenice da je Pečuh najdugovječniji prijatelj Osijeka - kaže dogradonačelnik Denis Ambruš. “Smatram da je povezanost javnim prijevozom nužna i zbog jače konkurentnosti. Bila bi poželjna linija dva puta dnevno, ujutro i poslijepodne. No, trebalo bi uključiti i generalni konzulat Hrvatske u Pečuhu”, ocijenio je Ambruš.

JAVNIM PRIJEVOZOM NI DO MOHAČA

Da Osijek javnim prijevozom nije povezan ni s drugim mađarskim gradovima pokazuje i nedavni primjer Osječanke koja je avionom iz Budimpešte trebala otići u Kopenhagen. Jedini način da stigne do Budimpešte bio je prijevoz automobilom do Mohača i dalje autobusom do glavnog mađarskoga grada.

- Nije problem sjesti u automobil i odvesti se, no što da radi onaj koji nema automobil? - pita se sugrađanka, a zacijelo nije jedina koja je imala potrebu otići u neki od mađarskih gradova. Primjerice, ljetos su se brojni građani poželjeli okupati na bazenima u mađarskom Orfu gdje su također morali doći automobilom. I to preko Pečuha do kojeg se, poznato je, ne može ni autobusom ni vlakom.

rentabilnost

PRIJEVOZNICI TVRDE DA IM SE NE ISPLATI VOZITI U MAĐARSKU

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike