Osijek
GDJE JE NESTALA EMPATIJA?

Šarac: Bila sam zatočena
u prozirnom liftu, a nitko mi
nije pomogao sat vremena!?
Objavljeno 22. rujna, 2016.

Gdje je nastala empatija? - opravdano se zapitala Osječanka Mirna Šarac, nakon što je u Robnoj kući Doma u Donjem gradu ostala zaglavljena u dizalu. Iako je dizalo u tom objektu prozirno i trgovina Konzum u podrumu bila je puna kupaca i zaposlenika, ona je bespomoćno pozivala u pomoć dugo vremena. Bilo je 15.40 sati kad je 48-godišnja Osječanka ušla u dizalo, a iz njega je izišla tek u 16.48 sati. Pomoći joj je, na početku njezina zatočeništva, pokušao pružiti samo čovjek s djetetom u kolicima koji je otišao obavijestiti nekoga iz Konzuma o tome što se dogodilo. Od tog trenutka pa sve dok njezin suprug, na njezin telefonski poziv, nije pozvao majstora u Domu, ona je mogla samo osupnuta promatrati kako baš nitko ne haje za njezinu nevolju.

“Nemojte lupati!”

- Kad sam vidjela da ne mogu izići iz lifta, lupala sam na vrata i odmah je došao taj ljubazni čovjek s djetetom rekavši kako ide po nekoga da me spasi. Tražila sam bilo kakav broj za hitne intervencije u unutrašnjosti dizala, no nisam ga našla. Nakon dvadesetak minuta nazvala sam mobitelom kćer u Rijeku koja je potom zvala centralu Konzuma u Zagreb. Ondje su obećali alarmirati Kozum u Domi, no ništa se i dalje nije događalo. Nitko nije prišao liftu u kojem sam zapomagala unatoč tomu što sam kroz staklo gledala u kupce i zaposlenike Konzuma. Apsurdno, u jednom je trenutku prišla blagajnica i upozorila me da stvaram buku dok udaram po vratima. Rekla mi je kako se zna da sam u liftu i mirno se vratila na svoje radno mjesto - prepričala nam je svoje ružno iskustvo Mirna Šarac.

Nakon 40 minuta na njezin je poziv u podrum Dome došao njezin suprug. Voditeljica smjene tada joj je rekla da su zvali majstora koji bi joj trebao pomoći. Portir koji je također navodno bio obaviješten o događaju, kaže, njezinom je suprugu rekao kako nije mogao pozvati mastora “jer je nešto radio na krovu, što nije mogao prekinuti”. Njezin je suprug na kraju sam kontaktirao majstora. Neobjašnjivo je ignoriranje i “kilavo” rješavanja problema produžilo boravak naše sugovornice u dizalu na više od sat vremena.

Sreća u nesreći

- Sreća je što sam imala mobitel i signal. Da je na mojem mjestu bio netko tko boluje od astme ili ima slabo srce, ili malo dijete, ne usudim se ni misliti kako bi prošao! Unutra je bilo vruće, nisam imala ništa za osvježenje, a i strah je učinio svoje, osjećala sam da bih se mogla onesvijestiti. Nakon što su me oslobodili iz lifta, voditeljica smjene u Konzumu rekla mi je kako ne može objasniti zašto su se svi, uključujući i nju, tako ponijeli, ostavivši me samu, bez konkretnog objašnjenja. Naime, da je samo netko, osim čovjeka s djetetom na početku moje agonije, u tih sat vremena došao i rekao mi da se ne sekiram, da pomoć dolazi, bilo bi lakše, mogla bih se pokušati smiriti. Ovako sam se osjećala da ću zauvijek ostati unutra. Nevjerojatno je da je moguće lupati iz sve snage sat vremena na samo pola metra od ljudi i da baš nitko ne reagira. Šokirana sam i razočarana potpunom odsutnosti empatije - poručila je Šarac. M. Mihelić

Marko Marković

poslovođa u Konzumu u Domi

DA SAM BIO U SMJENI, SAM BIH POKUŠAO OTVORITI VRATA LIFTA

- Nije ovo prvi put da je stalo dizalo, ovo se događa nekoliko puta godišnje, ali situacija kao s ovom gospođom nije se nikada dogodila, točnije nije se nikada dogodilo da nema ni portira ni majstora. Naša je blagajnica obavijestila voditelja smjene i željela je i portira, ali on je, čini se, ignorirao poziv. Nitko osim majstora ne može otvarati dizalo, a njega ondje nije bilo - ispričao je Marko Marković, poslovođa u Konzumu u Domi, rekavši kako bi on osobno, da je bio na radnom mjestu, pokušao otvoriti dizalo. Inače, upozorava i na to da je dizalo na senzor i da se događa da kupci nekada pritišću i nekoliko tipki odjednom, a onda jedino preostaje resetirati dizalo.

Luka Slišković

direktor tvrtke Rezon

DA SU ZVALI PORTIRA, DOŠAO BI

Prozvani je portir djelatnik tvrtke Rezon, čiji direktor Luka Slišković kaže kako imaju dežurstvo 24 sata, no portir je, prema njegovim riječima, nešto radio, “ne stoji pokraj dizala čekajući da se netko u njemu zaglavi”.

- Prema mojem mišljenju pogriješili su ljudi koji su prolazili i vidjeli ženu zaglavljenu u liftu, a nisu reagirali. Najmanji je problem naći portira. Neugodno mi je što se gospođi to dogodilo, no ne razumijem zašto iz Konzuma nisu došli do portira koji ima mobilni telefon - zaključio je Slišković. Dodaje kako se nije prvi put dogodilo da je netko ostao zaglavljen u dizalu, no svaki je takav kvar dosad bio promptno riješen.

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana