Autoglas
VELIKA OČEKIVANJA

Vozili smo: Toyota Proace
Objavljeno 20. rujna, 2016.
S mnoštvom izvedbenih novina Toyota puca na rastuće tržište lakih vozila

I nova generacija Toyotina srednje velikog dostavnog vozila (medium delivery vehicle – MDV) nastala je u suradnji sa PSA Grupom. To joj je već u startu osiguralo niže razvojne troškove i dijeljenje iskustva i najboljih mehaničkih i elektronskih elemenata obaju proizvođača.

Tržište lakih komercijalnih vozila na Starom kontinentu ponovno je u porastu. Ove godine ono će imati 2,2 milijuna vozila, što je ukupni tržišni udio od 12 posto. Od toga su većina van verzije (71 %), zatim Combi (25 %), a na šasije s kabinom (uglavnom za nadgradnje s hladnjakom) otpada četiri posto tržišta tih vozila. A u sljedećoj godini očekuje se pravo ludilo, porast od solidnih 28 %, što dodatno potpiruje velike ambicije koje u Toyoti imaju s Proaceom.

Karoserije

Nude se tri duljine karoserije uz dva različita međuosovinska razmaka, a novost je kratka, Compact, verzija, za koju kažu kako sa svojih 460 cm cilja na produljene verzije malih teretnjaka, ponajprijer na Doblo Maxi i Caddy Maxi. Čak i u tim kompaktnim dimenzijama (međuosovinski razmak od 2,9 m) nudi teretni prostor duljine 2,1 m i volumen 4,6 - 5,1 m3 te devet putničkih mjesta u putničkoj izvedbi Verso i tri u vanu. Srednje dugi model ima 4,9 metara uz međuosovinski razmak od 3,2 metra, a najdulji model nastao je produljenjem stražnjeg prevjesa te je uz isti međuosovinski razmak dug 5,3 metra. Tako srednje dugi model nudi 5,3 - 5,8, a dugi 5,1 - 6,6 prostornih metara prtljažnika.

Veća vrijednost dobije se zahvaljujući sustavu Smart Cargo, kojim se makne dio pregrade ispod suvozačeva sjedala te produlji podnica prtljažnika za dodatnih 116 cm. U praksi kompaktni Proace prima dvije, a ostala dva modela po tri europalete. Nosivost je, ovisno o modelu, od jedne do 1,4 tone, što je 200 kg više u odnosu prema prethodnoj generaciji. Našem tržištu zanimljiv je i ostakljeni van s dva reda sjedala i pregradom, koji udovoljava našim poreznim propisima o kategoriji N1.

Motori

Za pogon tog modela predviđeni su moderni 1.6 i 2.0 turbodizelski motori s Euro 6 specifikacijom, a u rasponu snage od 95 do 188 KS te s 210 do 400 Nm okretnog momenta. U ponudi su ručni mjenjači s pet ili šest stupnjeva prijenosa, kao i 6-stupanjski robotizirani mjenjači, kao i Stop & Start sistem, čime se dodatno smanjuje potrošnja goriva i emisija polutanata. Tako budući vlasnici mogu očekivati minimalnu potrošnju već od 5,2 l/100 km i emisiju CO2 od 135 g/km, a potrošnja najjačeg modela u ponudi ne prelazi 6 l/100 km, uz emisiju CO2 od 155 g/km. Također, potrebno je spomenuti da se Euro 6 norme postižu primjenom SCR tehnologije te da je za tu svrhu predviđen rezervoar za aditiv AdBlue obujma 22,5 l, što je dovoljno za oko 15.000 kilometara.

Već osnovni 1,6-litreni motor od 70 kW/95 KS i 210 Nm ispunjava većinu zahtijeva gradskih korisnika iako će za vožnju autocestom peterostupanjski mjenjač biti nedovoljan jer motor već pri umjerenim brzinama tjera u više okretaje, znači u veću potrošnju. Bolji izbor uz ovaj motor je 6-brzinski robotizirani mjenjač (uz njega je okretni moment 240 Nm), koji nudi neusporedivo više zadovoljstva u vožnji i manje operativne troškove. Snažnija verzija isporučuje 85 kW/115 i 300 Nm i dolazi sa sustavom Stop & Start. Za one koji prevoze više tereta nudi se dvolitreni turbodizel u verzijama s 90 kW/122 KS i 110 kW/150 KS te s okretnim momentum od 340 odnosno 370 Nm. Na vrhu ponude je dvolitreni turbodizel sa 130 kW/177 KS i 400 Nm koji se isporučuje isključivo uz automatski mjenjač te sustav Stop&Start.

Važno je istaknuti i smanjenje troška održavanja jer je servisni interval pomaknut na dvije godine ili 40.000 kilometara.

Iz Varšave: Mato PAVLIČEVIĆ
Putnička praktičnost

Toyota Proace dostupna je i u putničkim verzijama Verso, što ovom vozilu daje fleksibilnost svojstvenu za MPV. U ponudi su tri modela Versa: Shuttle, Family i VIP, s maksimalnim kapacitetom devet putnika. Ponuda duljina karoserije, kao i motorizacija, identične su onima na vanu. Klasična Combi izvedba bliža je teretnjaku sa sjedalima jer ima fiksno učvršćena sjedala, ulazak u treći red preklapanjem vanjskog u drugom te nešto grublje materijale. U verziji Family nalazimo osam sjedala, ona u drugom i trećem redu su klizna, na „šinama“, i mogu se individualno podešavati.

Pet zvjezdica za sigurnost

Sigurnost je, kao što se i očekuje, na visokoj razini. Naime Proace je opremljen novorazvijenim setom aktivnih sigurnosnih tehnologija, pod zajedničkim nazivom Toyota Safety Sense, što mu je donijelo pet EuroNCAP zvjezdica. Korištenjem radara i kamere s naprednim sustavima detekcije, u sigurnosne sustave ubrajaju se Forward Collision Warning, Autonomous Emergency Braking, Blind Spot Monitor, Lane Departure Alert, Driver Attention Alert, Road Sign Assist s Intelligent Speed Adaptation, Adaptive Front Lighting te Automatic High Beam system.