Regija
LAŽNI HEPOVCI VARAJU

Za raskid ugovora - 200 kuna!
Objavljeno 30. kolovoza, 2016.

ĐAKOVO

U pravom oceanu različitih i sve perfidnijih, sofisticiranijih prijevara najčešće pritužbe građana koje u posljednje vrijeme zaprima Savjetovalište za zaštitu potrošača u Osijeku vezane su uz prelazak drugom opskrbljivaču električne energije. U njima (sada) prednjači jedna tvrtka, hrvatska, iz Zagreba, a o kojoj se na internetu ne može doznati mnogo. Ima svoj FB profil, a među generalijama, primjera radi, naveden je telefon koji počinje s 0800…. Na FININFO-u, primjerice, rubrika “telefon” potpuno je prazna, u odjeljku “veličina” stoji da je to mikropoduzetnik, a djelatnost je trgovina električnom energijom. Kako upozorava pravnica u osječkom Savjetovalištu, Dunja Mak, njezini prodajni predstavnici posjećuju građane u njihovim domovima, pogotovo one starije životne dobi, lažno se predstavljajući kao djelatnici HEP-a i nudeći im ugovore na potpis.

- Savjetovalište za potrošače u Osijeku svakodnevno zaprima brojne pritužbe građana koji su na taj način prevareni, tako da nije riječ o izoliranom slučaju - naglašava Mak.

- Problem je u tome što građani ne čitaju sadržaj ugovora, vjeruju prodajnom predstavniku, unatoč upozorenjima Savjetovališta za potrošače da ugovore treba detaljno čitati i ne vjerovati na lijepe oči prodajnom predstavniku, te ne uoče u ugovoru da nije riječ o HEP-u. Također ne uoče u ugovoru ni da imaju pravo na besplatan, pisani, raskid ugovora u zakonskom roku od 14 dana pa tek kada im dođu prvi mjesečni računi od nove tvrtke, shvate što su potpisali. Budući da mnogi potrošači, iz navike ili lojalnosti, ne žele biti korisnici neke od novih tvrtki za opskrbu električnom energijom, odlučuju se na raskid ugovora, ali budući da je istekao rok od 14 dana, ta im tvrtka naplaćuje trošak raskida ugovora! - navodi Mak.

Iznos tog troška nije malen – više od 200 kuna! A, prema čl. 62. st. 7. Zakona o tržištu električne energije, zabranjeno je naplaćivati takav trošak, za što je Savjetovalište dobilo potvrdu i od Hrvatske energetske regulatorne agencije.

- Unatoč tome, sporna tvrtka uporno pokušava naplatiti taj trošak građanima i time im otežava raskid ugovora jer ih prisiljava da pišu prigovore, troše svoje vrijeme i novac kako bi ostvarili pravo na besplatan raskid ugovora - ističe Mak. Dodaje, većina građana i ne zna da taj trošak nije dužna platiti, pa u strahu podmiri cjelokupni iznos, samo kako bi ugovor bio raskinut.

- Stoga se postavlja pitanje koliko je građana dosad to i platilo a nije moralo. Mnogi se građani obraćaju Savjetovalištu za potrošače, gdje dobiju svu potrebnu pomoć i besplatne pravne savjete, ali mnogi se i ne obrate, pa i ne budu informirani o svojim pravima - kaže Mak.

Treba naglasiti da Savjetovalište za potrošače pozdravlja liberalizaciju tržišta električne energije te smatra pozitivnim postojanje različitih opskrbljivača koji građanima nude eventualne uštede - dok god svi sudionici tržišta posluju transparentno i pošteno, držeći se važećih zakonskih i podzakonskih propisa.

Suzana ŽUPAN
Pišite prigovor!

“Upozoravamo građane da se na naplatu takvog troška ne smiju jednostavno oglušiti i ne platiti, već prema tvrtki treba odreagirati prigovorom, pozvati se na navedeni zakonski članak, navesti da smatraju da nisu dužni to platiti te zatražiti da im tvrtka odgovori na prigovor u zakonskom roku od 15 dana i da im pismeno potvrdi da trošak raskida ugovora nisu dužni podmiriti”, pozvala je pravnica Dunja Mak sve nasamarene, ali i u svoja prava neupućene građane, potrošače. Dobiju li negativan odgovor ili ako odgovor izostane, za pomoć se trebaju obratiti Savjetovalištu za potrošače. “Savjetujemo da građani čitaju ugovore prije potpisivanja, da provjere o kojoj je tvrtki riječ pa da onda odluče žele li ugovor doista potpisati. Ako su i potpisali, u tim ugovorima piše da se mogu besplatno raskinuti u roku od 14 dana, stoga takav raskid treba pisanim putem u tom roku poslati tvrtki poštom, preporučeno i s povratnicom, te sačuvati dokaz o tome”, savjetuje Mak.

HEP: NAŠI DJELATNICI IMAJU ODORE I ISKAZNICE

I u HEP-u – pogon Đakovo potvrđuju brojnost prijevara iz sfere prodaje električne energije, tako što se predstavnici drugih tvrtki predstavljaju kao hepovci. Voditelj đakovačkog pogona HEP-a Zvonko Krušec kaže da su najčešće žrtve stariji i potrošači sa sela. “Napričaju kako će korisnik prelaskom imati manje račune i stave mu pod nos ugovor na potpis. Dosta ih je potpisalo, a otrežnjenje nastupa kada počnu pristizati ne manji, nego i puno veći računi. Potrošači dolaze k nama i grozničavo pitaju kako mogu prekinuti to, a ureda drugog opskrbljivača ni blizu… A naši radnici nose službene odore, imaju iskaznice da rade u HEP-u”, kaže Krušec.

Traže i okrjepu

Prevareni potrošači požalili su se Savjetovalištu i da su lažni hepovci u svojoj prijevari i drskosti išli dotle da su znali zatražiti i okrjepu – ali uz beskofeinsku kavu, “nesicu” 2 u 1, 3 u 1…

Možda ste propustili...

IZLOŽBA U KNJIŽNICI U POVODU SVJETSKOG DANA UMJETNOSTI

Blackout poezija - radovi osnovnoškolaca

OBNOVA PRUGE VINKOVCI - VUKOVAR

U ponedjeljak se pušta napon u kontaktnu mrežu

ŽUPAN DEKANIĆ PRIMIO I DARIVAO MALE NOGOMETAŠE

Uspješni limači NK-a Radnički

Najčitanije iz rubrike