Objavljeno 23. kolovoza, 2016.
U Hrvatskoj je, prema izvješću agencije Promocija Plus, u srpnju prodano 3578 automobila, čak 2666 manje u odnosu na lipanj. Taj podatak na prvi pogled djeluje katastrofično, no riječ je ljetnom mjesecu, kada je uobičajeno da tržište automobila malo utihne. Iako loša, brojka je bolja u odnosu na srpanj lani kada su prodana 3324 automobila. Vrijeme je godišnjih odmora, pa se ta ležernost primijeti na smanjenim prodajnim brojkama hrvatskih autosalona. Kakvo je uistinu stanje na terenu treba pričekati izvješće za rujan.
Prema markama vozila, na prvo mjesto vratio se Hrvatima uvijek drag Volkswagen koji je kupcima u srpnju isporučio 511 vozila (u lipnju 868). Drugo mjesto pripalo je još jednom “igraču” iz VW grupacije - Škodi, koja je isporučila 360 automobila (u lipnju 452). Treće mjesto s kiselim osmijehom pripada Opelu koji je u srpnju prodao 303 vozila. To je osjetno smanjanje za lipanjskog lidera i tada prodanih 937 vozila.
Opet Golf
Brojku od 200 prodanih automobila u srpnju premašili su još Renault (270), Dord (266) i Suzuki (205). Sa stotinu prodanih vozila još se mogu podičiti Peugeot (173), Dacia (167), Audi (157), Seat (146), Kia (132), Mazda (129), Citroen (125), Hyundai (117) i Toyota (101).
U ukupnom ovogodišnjem zbroju prodanih automobila opet vodi Volkswagen s 4172 vozila. Drugi je Opel (3235), treći Renault (2681), četvrta Škoda (2363) i peti Ford (2348).
Volkswagen Golf predvodi listu najprodavanijih modela u srpnju, ukupno 162. Prošlogodišnji hit-model, Suzuki Vitara i dalje se odlično prodaje, pa je sa 149 prodanih automobila u srpnju zauzela drugo mjesto na ljestvici najprodavanijih modela. Treće mjesto rezervirano je za Škodu Octaviju (137), četvrto za VW Polo (125), a peto za Opel Astru (124). Šesto i sedmo mjesto sa 122, odnosno 101 prodanim automobilom rezervirano je za Fordove modele Fiesta i Focus. Škodini modeli Rapid (96) i Fabia (86) smjestili su se na osmo i deveto mjestu. Ljestvicu deset najprodavanijih modela zaključuje VW Passat (82).
Siromašni istok RH
Glede regija nema bitih odstupanja u odnosu na lipanj. U istraživanju je predočen broj novoregistriranih automobila u prvih sedam mjeseci ove godine. Zagrebačka regija, s najviše stanovnika i platežne moći, uvjerljivo je na prvom mjestu s 10.326 novoregistriranih vozila. Slijede regije koje imaju višestruko manje stanovnika, ali su posebne po poreznim olakšicama. Riječ je o Požeško-slavonskoj (3725) i Bjelovarsko-bilogorskoj županiji (2923) u kojima je novoregistrirano najviše korporacijskih vozila. Prepoznaju se po “PŽ” i “DA” registracijskim oznakama.
Na istoku Hrvatske i dalje je tuga, pa je tako četvrta županija po veličini i broju stanovnika, Osječko-baranjska, tek na sedmom mjestu novoregistriranih vozila (1268). Ispred nje su splitska, riječka, ali i istarska regija. Vukovarsko-srijemska županija je na 15. mjestu s 353 novoregistrirana vozila, a Brodsko-posavska županija je na 17. mjestu (319). Pretposljednje mjesto sa samo 98 prodanih vozila rezervirano je za Virovitičko-podravsku županiju.
Milan BUGARIĆ
Dizel ili benzin?
Objavljen je i podatak koje pogonsko gorivo preferiraju određene marke. Tako Volkswagen više ima dizelskih modela (71,1 %) u odnosu na benzin (28,2 %). VW je isporučio kupcima ove godine i 30 električnih automobila te jedan koji pogoni i plin. Opal je pak vjerniji benzinu (63,9 %), a isporučio je i 36 vozila s ugrađenim spremnikom za plin. Kupci Renaulta su gotovo izjednačeni o pitanju benzina i dizela, dok Škoda, poput velikog brata VW-a, preferira dizel. Najsvestraniji igrač na hrvatskom tržištu i dalje je Toyota koja je isporučila 15,2 % hibrida. Zanimljiv je i prodajni rezultat Dacie koja je prodala 121 vozilo koje pogoni i plin. Zanimljiv je i primjer Smarta koji vjeruje samo benzinu. Prodao je 142 vozila i sva su na benzin.