Objavljeno 19. kolovoza, 2016.
Časopis koji se i sam redovito bavio tuđim 300. obljetnicama, poput godišnjica rođenja Christopha Willibalda Glücka, Carla Philippa Emanuela Bacha i Giovannija Battiste Pergolesija, i sam je doživio svoj tristoti broj izlaženja. Riječ je o BBC Music Magazineu, koji se posljednjih desetak i više godina može kupiti i na našim kioscima.
Kada su se časopisi koji nude i kompaktni disk prvi put pojavili na tržištu, bilo je to početkom devedesetih, bili su neviđena atrakcija, svatko je želio dobiti svoj primjerak “besplatnog CD-a”. Danas, kada smo naučili lekciju kako “besplatan ručak” ne postoji te da takvi časopisi i nisu baš pretjerano jeftini, baš kao i spomenuti BBC Music Magazine, sklonost publike glazbenim časopisima tog tipa je splasnula. Unatoč različitim trendovima kada je riječ o prodaji tiskovina, pa i glazbenih časopisa, ali i nosača zvuka, BBC Music Magazine ipak se održao. Prema Nielsenovu izvješću, koje se odnosi na američko tržište, od ukupnog broja prodanih albuma u 2015. godini na klasičnu glazbu otpada tek 2,1 posto. Uostalom, isto koliko i na jazz. Jedino je lošije prošla glazba namijenjena djeci (1,1 posto ukupnog broja prodanih albuma). Isto tržišno istraživanje smjestilo je glazbene časopise na dno ljestvice o tome odakle korisnici glazbenih sadržaja crpe obavijesti o glazbi koja ih zanima. Samo sedam posto ljudi koji slušaju glazbu ondje pronalazi korisne informacije. Ovaj britanski časopis uvukao se svojim čitateljima pod kožu istančanim populističkim pristupom. Nudeći rubrike “Composer of the Month”, “Building a Library” i “Music that Changing Me”, koje opstoje od prvog broja, BBC Music Magazine popunio je brojne rupe u znanju prosječnog konzumenta ozbiljne glazbe. Osnovna svrha ovog časopisa nije puko informiranje i obrazovanje iskrenih entuzijasta i snobova, kako se to u prvi mah čini, nego poticanje čitateljske publike na kupnju nosača zvuka. Prvih godina postojanja časopisa jedan od njegovih suvlasnika bila je i korporacija Warner Music Enterprises. Nije nikakva tajna da iza časopisa Uncut, New Musical Express i Jazziz stoji isti financijer. I bez poznavanja tog podatka, nakon što uzastopno prolistate nekoliko brojeva, nije potrebno imati puno mudrosti pa zaključiti kako je BBC Music Magazine vrhunski dizajniran katalog novih glazbenih izdanja koji morate i platiti. Za razliku od sličnog talijanskog časopisa, Amadeus, koji dolazi sa zakašnjenjem iz remitende, pa mu je i cijena na našim kioscima niža, BBC Music Magazine stiže redovito i prodaje se po punoj cijeni, koja premašuje sto kuna po primjerku. List je to koji ima svoju svrhu i publiku. Rado ćemo mu poželjeti i idućih 300 brojeva, makar isključivo u digitalnom izdanju.
Piše: Draško CELING