Osijek
NAPIS O HIGIJENI PACIJENATA PODIGAO PRAŠINU

Dr. Maloševac: Upozorenje na nužnost higijene ne ugrožava prava pacijenata!
Objavljeno 30. srpnja, 2016.
Ako dođete prljavim autom na tehnički pregled, tražit će da ga operete

Vezani članci

NESVAKIDAŠNJI NATPIS NA ORDINACIJI:

Pacijenti koji nisu okupani i opranih zuba neće biti primljeni!

Nakon što je Glas Slavonije prvi objavio priču o osječkoj stomatologinji koja je na vrata ordinacije postavila natpis o nužnosti dolaska pacijenata na naručeni pregled opranih zubi te da se također i otuširaju, jer će u protivnom dobiti drugi termin, tekst su objavili gotovo svi portali u Hrvatskoj i regiji.

Iako pritužbe pacijenata na ovo navodno kršenje prava pacijenata nije bilo, oglasilo se i Povjerenstvo za zaštitu prava pacijenata Osječko-baranjske županije koje navodi da prema Kodeksu medicinske etike pacijentu treba biti pružena liječnička pomoć bez obzira na spol, dob, rasu, vjeru, političko uvjerenje i sl., ali i ne ulaziti u osobne ili obiteljske probleme pacijenata. Pismo koje je Povjerenstvo uputilo na ordinaciju dr. dent. med. Maje Šušnjare odjeknulo je među liječnicima koji uglavnom smatraju da se tim pismom štiti ono što se ne bi trebalo štititi, a to je promicanje prava na održavanje higijene pacijenata.

- Pozivanje na dob i spol nema veze s higijenom i to su gluposti! Šokiran sam što netko tko radi u Povjerenstvu piše ovakvo što, jer higijena nema veze sa siromaštvom i nećemo valjda promicati pravo pacijenta da na naručeni pregled dolazi stomatologu s komadima mesa u zubima. Osim toga, radi se o naručenim pacijentima, a ne o hitnim slučajevima kao u grani medicine gdje ja radim. Naravno da kao djelatnik Hitne medicinske pomoći neću uskratiti liječenje, niti kolegica Šušnjara hitnim slučajevima uskraćuje pregled. Ali ako se netko ne može oprati prije naručenog pregleda, a Povjerenstvo to odobrava, onda je ovo sve skupa dno dna - poručio je Dragan Maloševac, specijalizant hitne medicine na Hitnom prijmu Kliničkog bolničkog centra Osijek, čija je objava mišljenja na Facebooku izazvala buru komentara, podržavajući i pravo liječnika da se izbori za higijenu pacijenta pa makar na opisani način kako je to učinila dr. Šušnjara.

- Infekcije su obično prouzročene nehigijenom, a grane medicine baziraju se na higijeni. Uostalom, imamo Andriju Štampara, čovjeka koji je proširio pojam zdravlja, a jedno Povjerenstvo piše kako se ukazivanjem na potrebu higijene ugrožava pacijent. Znači li to da ja kao liječnik ne smijem pušaču ukazati na štetnost pušenja - pita se Maloševac, prisjećajući se situacije kad je vozio automobil na tehnički pregled, a da ga prethodno nije oprao. Djelatnik u stanici za tehnički pregled rekao mu je da u stanicu mora doći čistim automobilom. - Nisam se žalio Povjerenstvu za zaštitu vozača, već sam pokunjeno otišao i oprao automobil, jer to zbog stiske s vremenom nisam ranije učinio. I čovjek je bio potpuno u pravu - poručio je Maloševac.

Dodajmo tome da, kako neslužbeno doznajemo, dr. Šušnjara nije imala neugodnosti ni sa jednim od svojih pacijenata nakon objavljenog članka. Štoviše, uspjela je one na koje se natpis odnosi "dovesti u red" na obostrano zadovoljstvo. Maloševac se stoga pita ne promiče li Povjerenstvo koje smatra natpis zadiranjem u privatnost pacijenta upravo suprotno. Nehigijenu?

Marija MIHELIĆ

Dr. Miroslav Sikora

potpredsjednik Upravnog vijeća Hrvatske komore dentalne medicine

Higijena je stvar opće kulture

Potpredsjednik Upravnog vijeća Hrvatske komore dentalne medicine, dr. Miroslav Sikora, kaže kako je dr. Šušnjara apsolutno u pravu te da ni u jednom trenutku u natpisu ne stoji da je odbila pružiti pomoć pacijentima.

- Hitni pacijenti hitni su uvijek, no žalosno je da mora apelirati na pacijente da vode računa o osobnoj higijeni. Nerijetko se i sam susrećem sa sličnim situacijama, a higijena nije stvar socijalno-ekonomskog statusa već opće kulture - poručio je dr. Sikora, dodajući kako se nada da će Povjerenstvo ubuduće raditi na promicanju podizanja svijesti pacijenata o vođenju računa o zdravlju, a kojeg je dio i osobna higijena. Pravo na zaštitu u hitnim slučajevima nije povrijeđeno, no u redovitom procesu, kaže dr. Sikora, pacijenti bi trebali dolaziti čisti, to više što je ordinacija mjesto gdje se obavljaju i kirurški zahvati i slične radnje i gdje svi pacijenti trebaju biti u čistom okruženju. Dakako, i liječnici.

Povjerenstvo reagiralo na miris

Priznajući da im se ni jedan pacijent nije požalio zbog natpisa dr. Maje Šušnjare, Marija Šešo, predsjednica županijskog Povjerenstva za zaštitu prava pacijenata, kaže da su se oglasili zbog natpisa da pacijenti trebaju biti ugodnog mirisa. Netko je siromašniji i nema uvjete za kupnju kakvih dezodoransa, nekome je zatvorena voda i stoga smo reagirali na onaj dio oko ugodnog mirisa. Smatrali smo da je treba upozoriti, što smo i učinili, poručila je Šešo.

GRAĐANI ODOBRAVAJU POTEZ DR. ŠUŠNJARE

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike